- 187 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
OSMAN NEBİOĞLU.
OSMAN NEBİOĞLU KİMDİR?
Osman Nebioğlu, İzmir Atatürk Lisesi’nde başladığı ortaöğrenimini babasının işi nedeni ile bulundukları İstanbul’da tamamladı. Daha sonra başladığı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden 1936 yılında mezun oldu. Berlin ve Götingen üniversitelerinde iktisat bilimi üzerine yüksek lisans ve doktorasını yaptı.1940 yılında yurda döndükten sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde sosyoloji asistanı olarak girdi. Ardından bir süre Ankara’da Basın Yayın Umum Müdürlüğü’nde çalıştı. 1943 yılında Nebioğlu Yayınları’nı kurdu.
Yazı hayatına 1943 yılında henüz lise öğrencisiyken İzmir’de başlayan Osman Nebioğlu, bu yıllarda Ahenk, Hizmet, Halkın Sesi, Fikirler ve Çiçek gibi çeşitli gazete ve dergilerde yayımlandı. Daha sonra Ulus, Tasvir-i Efkar ve Cumhuriyet gazetelerinde makale, öykü ve araştırma yazıları yayımlandı. Kurduğu Nebioğlu Yayınevi ile Türk yayıncılık yaşamına çok büyük katkıları oldu. Pek çok kitap yayımlamasının yanı sıra yayımcılık yaşamına birtakım yenilikler getirdi. Haftalık olarak yayımlanan Yirminci Asır ile aylık Bütün Dünya, iki haftalık Resimli Roman, çocuk dergisi Arkadaş ve mizah dergisi Anahtar’ı çıkardı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.