Bize Sabrı Öğret Ya Rab
Hak denilen yerde haksızlık yapılıyorsa
Şeytan düşmüşse gönüllere,
Terbiye olmuyorsa ne desen nefisler
O pis kokusu yayılırken durulur mu orada?
Dua etmekten başka elden ne gelir yatıyorsa komada…
O meclise giren kişi
Var olan ahlakını da yitirecekse
On şiddetinde depremle zangırdayacaksa dişleri
Zalim tüm güzelliği kalpten alıp bitirecekse
Allah’a boyun büken birinin orada işi ne
Ben bilirim doğrudur dese, dese sana ne!
.../
Kan kardeşliği bile namert dünyalığa boyun bükmüşken… Ne anaya ne babaya evlat hayırsız olup boyun bükmezken… Diller zil zurna sarhoş olup, konuşsa boşu boşuna! İçmesen, küfretmesen bile ağzından çıkan tükürüğü tene dokunuyorsa… Haydi git o diyardan başka diyara, gittiğin yerde sanki yapabilecekmiş gibi hâkimsin ayara! Yok, insan bozulmuş… Ben haklıyım, herkes haklı der… Ortada bir kusur işlenmiş, peki, kim kusurlu veya haksız?
Bu ahlaki çöküntü artıkça, zalimin gözü toprağımızdan çıkmıyor. Bana benziyor, beni de bozar diyor, şeytan o ahlaksızlardan korkuyor, köşe bucak kaçıyor. Girin medyaya, açığından kapalısına çok izlenip parayı kapayım diye ne maskaralıklar yapılıyor… Yaklaşık iki aydır bir medya sitesinde paylaşılan videoları izliyorum. Öyle görüntüler var ki? Ahlakım el vermiyor bunları tek tek yazmaya… Kimse utanmıyor, mahrem diye bir şey yok. Varsa yoksa reyting, bedava para kazanma…
Hak demek, hakkı korumak demek bir çile gerektirir. Ben istedim seçtim, ben istedim video çektim, ben küfrettim zevkte aldım… Vurdumduymazlığı bizi nereye götürecek. Ne kavimleri Allah helak etmiş, ahlaki çöküntü ve Rabbimin kendisine isyanı yüzünden… Hakkın yerine şeytanın adetleri kabul edildiği için! Ben o meclise ne yüzle gireceğim ki? O kokuya yokmuş gibi nasıl katlanırım ki? İnsan yedisinde ne ise yetmişinde odur ya, Benim yapacağım hiçbir katkı yok. Onlara doğruyu söyledim ve kabul etmedilerse… Allah’ta beni sorgulamaz da! Her nasılsa sonuçları bana dehşetli acı yaşatsa da!
Hak demek, haksızlığı ortadan kaldırmak… Günümüzde depremin enkazından da kalmaktan daha beter... İnsanlar bu haksızlığa rağmen, o haksızlığı yapana övgüler yağdırması da yok mu? Orada halen kalan kişiler kaç yüzlü ki? Hala kardeşlikten, birlikten beraberlikten bahsediyorlar ya… O gözleri kör, kulakları sağır. Elimden bir şey gelmiyor. Gelmiyor…
Allah yolundan uzaklaşan insanların görüntüsünü gör ve videoya al deseler, işte bu anlattığım… Çek, çek… Ama çektiğini kimseye gösterme! Gören de onu alkışlarsa, ben ölürüm… Dayanamam!
Hak birmişse, yaşanmıyorsa… Allah intikam alırım diyor! Musa kavminin denizin ortadan ayrılıp bu mucizeye halkı şahitken, kısa bir süre sonra Rabbimi bırakıp, tağut yapmaları gibi… Ya Rab bu gözleri kör olanlara, kulağı işitmeyenlere hidayet nasip et… Sana yalvarıyorum. Onlar da azda olsa sana karşı imanları varken… Yoksa senin dinini bu dünyada kim yaşayacak… Yoksa kıyamet mi yakın. Ya Rab Sabır ediyorsun… Bize de bu sabrı öğret ne olur!
Allah’ım ben dayanamıyorum bu görüntüye, dayanma gücü ver!
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.