Hayal Kurun Lütfen
Yanıyor cayır
cayır
Gerçek değil
Hayallerim
Özgür, kokusuz, korkusuz!
Gerçek mi daha kötü
Hayaller mi?
Bir yanım cehennem
Diğer yanım cennetken…
Orta yolu takip et diyorlar
Sanki hortum
İçinde acı, aldatma, ihanet
ve
Şeytan,
Çekiyor sağdan sola
Karşı koyana aşk olsun…
Şerefe…
Yelkenler fora…
Özgürlük
Doya doya!
Hayallerin bedeli yok… Gözünü kapa ve yaşa… Hangi boyut olursa olsun mutlusundur kesinlikle! Ne istersen başına gelir, olmayacak dirilir…Yaşlısındır ama koşuyorsundur kırlarda, elinde ip uçurtmayı uçurmaya hazırsındır… Hatta oturuyorsundur yıldızın üzerinde! Hayaller bedava olunca, tartışma da olmaz, kıskançlık ya da düşmanlık. Hiç bir şey de sorgulanmaz, hatta çöplükte uyuyor olsan da. Öyle boldur ki yiyecek, içecek, oyuncaklar, mücevherler, deniz ve okyanus…
Hatta, peygamber yanında… Sohbet harika! Gözünü kapa ve zaman tünelinde gez. Nereye istersen git, Git zamnasızlık içinde harika bir vakit geçir. Yaşadığından kimseye hesap vermezsin de…Kusur arama… Başkaların hayallerini bulandırma!
Hayaller olunca adalet zirve yapıyor. İnsan hiç kötü düşünür mü yaşar mı, savaşıp birini öldürür mü? Her kapı açılmış, emre amade! ne harika değil mi?
Ya hayaller ölürse… Kim nasıl yapar demeyin. Sonuçta yaşadığımız bir gerçek ve dünya var. Ya evimiz yanarsa, ya deprem olursa, ya sevdiklerimiz ölürse, ya savaş olursa… Yani hayallerin içinde olmayan gerçekler bizi etkilerse! İnim inim inlerken, bunu unutup hayali kim kurar ki, hayal kurup bu acıya son verebilir ki? Yani insan tenden kurtulamıyorsa, hayaller de yaşanamaz. İnsan tenden nasıl kurtulsun ki, her saniye aynalara bakarak, “Ayna, söyle ayna dünyada benden güzeli var mı?”
İnsan hayal kurabilmeli, aynadan kurtulabilmeli… Yansıyandan gelen her gölgeye dur demeli! Bunun için şikayet etmekten vaz geçmeli… Şikayetle doldurduğumuz mutsuz kelimeleri çöpe atmalı! Ben yaşamıyorsam başkasının yaşadığından bana ne demeli… Eğer ben yaşamıyorsam bunu yaşamanın zamanı hala gelmemiş diye titremeli… Ne bedel ödedim, ne kadar zaman harcadım, varlığımın kıymetini bildim ki bunu yaşamak mümkün olsun diye sorgulamalı. Sabah olmadan horoz ötmez demeli…
Eğer hayaller ölürse bizde ölürüz… acı çekeriz… Umutsuz gezer dururuz… Hayal edemeyen, hep gerçekle baş başa kalıp bunu kabullenen insan demek, insan da değildir. Yani ahlaki çöküntü normal, kurduğu kurgu acımasız olabilir, yalnızca ben buna layığım diyen bir yol… İnandığı gerçeği insanların gözüne soka soka doğru olduğunu benimsetebilir. Buna şahit bir gerçek, işte hayale inanmaz. Hep aşağılanmış hisseder. Hep kendisi gibi birine kul olur. Hayaller kurup özgür olamayan insan yaşadığı dünyada da kul olmaya mahkumdur. Bir liderin peşinde, bir şeyhin şefaatine muhtaç, zenginin bir kemik atmasına aç, kral olacakmış hissiyle kandırırlan biridir, başına giyince taç…
Hep ormanları yok edip yakan ve içinde ki doğalığı mahveden, hayalleri yıkan birileri vardır, o vahşiler… Yanmak demek, karanlık br gecede kabus görmek demek, korkmak demek, yaşama ümidini kaybetmek demek, kötü kokuları çekmek demek!
Hayaller olmadan bu dünyada yaşam devam edemez. Eğer savaşacaksanız, hayallerinizi, hayal kurmayı yok eden her şeyle savaşın derim. Özgürlüğü ve ulaşılmazı hayallerde bulun. Kral olun, zengin olun, harem kurun, tatil yapın, dünyayı gezin… hayal kurduğunuz için günahkar da olmazsınız ha …
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
ya hocam zoraki beyninizi bulandırmayın lütfen
yazdıklarından bi haber bi kalem
ben omzu yıldızlıyım bana güzel her alem
iyi ki can verip gitmiş neşet ustam
yoksa düşman olurdum ben ona
o türküyü söylediği içim
zorlamayın kendinizi hocam
suyu bırakın kendi akışına
saf şiir
hayat senin... istediğin gibi yaşayabilirsin... veya bir an gelir kaldıramayacağın engeli aşamayabilirsin... Bu dünya keşke herkese cennet hissi veren yaşama biçiminde ve kıvamında olsaydı... keşke.
Teşekkür ederim, ağabeyim.
Son yazıma vesile olan bu güzel yazınızı yeniden okumak ve teşekkür etmek istedim.
Yazımı ancak saatler sonra asacağım İnşallah.
Selam ve dua ile ağabeyim...
Hayal kurmadan yaşanır mı ?
Ve yazımın başlığı:
''Bir hayalim var aslında nicesi.''
Hakkınızı helal etsin
Allah razı olsun ağabeyim.
Ortak paydada buluşmak ne güzel elbet Allah ın izniyle
saf şiir
Hayaller ve ben.
İlk tanışıklığım hayallerle dört yaşımı dahi hatırlıyorum ağabeyim.
Yalnız bir çocuktum ve sokakta oynamam yasaktı.
Henüz kardeşim dünyaya gelmemişti ve işte:
Hayali arkadaşlarım.
Bir kadındı benim hayalimdeki arkadaşım hem de yüz çocuğu olan bir kadın ve perdelerin arkasında yaşarlardı.
Hep hep hayal kurdum halen de.
Çoğunu gerçek kıldı Rabbim şükürler olsun ki.
Nihayetinde bir hayalim vardı ki yine gerçek olan lakin o sevdiğim hayalimi en yakın dostum çaldı ve sırtını döndü gitti.
Ve işte o hayalimi yine o arkadaşım gerçekleşirdi ama hayal bana ait iken çalıntı bir hayali gerçek kılmıştı.
Hayallerimiz olmadan olur mu hiç?
Var olun
Selam ve dua ile ağabeyim