- 221 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ayet okumazsak Kur'an anlatmış olmuyor muyuz...
Ayet okumazsak Kur’an anlatmış olmuyor muyuz...
Dini kouşmalarımızda ayet okumak çok güzel...ama esmayı ölçü alarak konuştuğumuz hikayeler hikaye değil masal da değil...Ve zaten esmadan bağımsızlaşmış ayet de ayet değil...şeytan sözü...değilse bunca sapık mezheb olmazdı...Ölçü ayet değil esmadır...çünkü sudur eden esmadır...sudur edecek olan da esmadır...
Ayet okumazsak Kur’an anlatmış olmuyor muyuz...
Ayetlere bağımsızlık verirsen esmayı ölçü olmaktan çıkarırsan şeytanlaşırsın...Kin hem güzel hem çirkin...Şeytan secdeli olan hz Ademe kullandı kini...ve şeytan oldu uzak oldu...muradı ilahiye asi oldu yani...Fıtratta olan her şey hem güzel hem çirkin.Kin var fıtratta Allah için öldürme olmazdı cihad olmazdı kin duygusu olmasaydı...ama şeytan muradı ilahiye uygun kullanmadı fıtratını...Tarikatler de fıtratla kavga ederler ...Her kavga cihad-ı ekber değil...Muradı ilahiyeye uyum şart...Her gün oruç tutarsak eşlerimizin üzerimizdeki hakkı ne olacak...ayetler bağımsız değildir...hasta olan oruç tutmaz...ehven-i şeri ve ehveni hayrı seç...sebeb- sonuç kuralını gözet..."Faiz haramdır fetvası"bu kuralları gözetmiyor günümde...Domuz eti de haram ama bu kurallar gözetilmeli bu fetvada da ve her fetva da...
Ayet okumazsak Kur’an anlatmış olmuyor muyuz...
Ayet nesh edilir...nesh edilmeyen esma ölçüsüdür...sebeb -sonuç kuralıdır...ehveni şerri seç...ehveni hayrı seç..."Ehven-i şer bir adalet-i izafiyedir."İsraf haram"negatif eylemler haller fikirler duygular var...ama onları da Allahın muradına kullanmak mümkün veya onlardan kaçarak ödülü hakketmek mümkün...imtihan gereği şeytan da melek de var olmalıydı...negatif eylemler haller duygular fikirler de olmalıydı...Hakim ismi sudur etmeiş ve var olmuşlar...
Evet...Allah insanlık için bir emir ya da yasak koyarken yüzde yüz hayrı gözetmiyor, bazı cüzi şerleri de nazara alıyor...Mesela, sabah namazını emrederken uykunun en tatlı olduğu o saatte insana "kalk" emrini veriyor. Bu nefis açısından ya da nefsin rahatı açısından hiç de hoş değil. Ama o vakitte kılınan namaz hem insanın terbiyesi, hem samimiyetini göstermesi hem ahiretteki mükafatı açısından çok büyük bir hayrı netice veriyor; bu yüzden o cüzi şer dikkate alınmıyor.
Cihat emrinde şehitler oluyor, bu da zahiren bir şerdir, ama cihadın neticesinde hem vatan kurtuluyor hem de düşman istilasından doğacak daha büyük şerler bertaraf edilmiş oluyor. Haliyle verilen şehitler nazara alınmıyor, alınmış olsa idi cihat emri olmazdı.
Allah’ın hangi emir ve yasağına bakarsak bakalım, böyle bir değerlendirme yapabiliriz.
"Ehven-i şer" insan açısından ancak açık bir emir ya da yasağın olmadığı diğer işlerde geçerli olabilir. Yoksa Allah tarafından açıkça belirtilmiş bir emir ya da yasak varken, insanın bu emir ya da yasak üzerinde "ehven-i şer" değerlendirmesi yapması söz konusu olamaz. İnsana böyle bir yetki verilmemiştir...yani "Namaz uykudan hayırlıdır"de ve sabah namazına kalk...
Ayet okumazsak Kur’an anlatmış olmuyor muyuz...
Evet günümde ayet okuyayark İslamdan ediyorlar insanımızı...çünkü muradı ilahiyi anlamamızda ayet yol göstericidir ama ölçü tektir esma...esmaya uyumlu tefsiri şart ayetin çünkü..."Ayet Allah arşa istiva etti" dedi...esması sınırsız zatı sınırsız olan Allah arşa istiva etti denilince mecazi anlam verilmeliydi...mecaz yok kKur’anda yalanı uyduruyorlar esma ölçü olmaktan çıkarılıyor...ayet bağımsızlaşıyor...işte ayetle sapıtmaya örnek...
Ayet okumazsak Kur’an anlatmış olmuyor muyuz...sözümüz hak değil mi...
Kur’anın esma ölçüsüdür...ve birer örnek verir Kur’an...Esmayı budadık Kur’anı sınırladık...günümde şarab haram razı helal diyenler var...Esmayı ölçü almadığımız zaman ayet şeytan tekeline giriyor...akıl kovuluyor çünkü...deney tecrübe kovuluyor...deneyin esmadır ölçüsü tecrübenin esmadır ölçüsü...ölçüsü esma olan hikaye de olsa hikaye değil...masal hiç değil hakikatin ta kendisi...İştişare de ölçüsü esma olduğu zaman ilimdir haktır marifettir...
Ayet okumazsak Kur’an anlatmış olmuyor muyuz...sözümüz hak değil mi...marifet değil mi ölçü esma ise her söz marifettir haktır ayettir...yani Kur’andır...Kur’anı budadılar hakkı budadılar marifeti budadılar...İslamımız İslam değil...budanmış bir İslam günümde...ne dünya saadeti sağlar bu İslam ne ahiret saadet...Marifeti hakkı budamayalım...ve ayetlere değil esmaya bağımsızlık ver...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.