- 172 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALİ ARSLAN.
ALİ ARSLAN KİMDİR?
Öykücü. 12 Nisan 1947, Yiğenli köyü / Tire / İzmir doğumlu. İlkokulu köyünde, ortaokulu ve liseyi Ödemiş’te bitirdi. Yükseköğrenimine Konya Selçuk Eğitim Enstitüsünde başladı, Gazi Eğitim Enstitüsünde tamamladı, Türkçe öğretmeni oldu. 12 Mart 1972’de askerî idare tarafından tutuklandı, Türkiye Öğretmenler Sendikası (TÖS) davasından, başta Fakir Baykurt olmak üzere, TÖS yöneticileriyle birlikte üç buçuk yıl yargılandı. Dava beraat ile sonuçlandı ve serbest bırakıldı. Yurt dışına çıkarak Almanya’nın Hagen kentinde çalışmaya başladı. Burada lise dengi bir okulda Türkçe öğretmenliği yaparak çalışmalarını sürdürdü.
Yazmaya 1978 yılında başladı. İlk öykülerini seksenli yıllarda Almanya’da Yüksel Pazarkaya’nın yönettiği Anadil dergisinde yayımladı. Anadil’in yanında, Almanya’da yayımlanan daha birçok dergi ve gazetede, Türkiye’de Berfin Bahar dergisinde yayınlanmıştır. Ali Arslan, özellikle 12 Eylül’den sonra geliştirilen, “Yeni Dünya Düzeni Projesi”ne hizmet eden post-modern sanat akımına karşı direnen ve ısrarla “Sosyal Gerçekçilik” sanat anlayışını sürdüren yazarlardan biri olarak, son derece anlaşılır ve akıcı bir dille yazdı. Yazacağı konuları titizlikle seçerek, ilginç konuları halkın anlayacağı bir dille anlatarak, halkın ilgisini kazanmaya, halk için yazanlara uygulanan izolasyonu kırmaya, kendini halka okutmaya çalıştı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.