- 718 Okunma
- 10 Yorum
- 13 Beğeni
Oyunbozan
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir milyon bir….
Bir milyon iki…
Bir milyonnnnn üççççç…
...
Dalgalarımı ehlileştirdiğimden beridir sivri kayalıklarım ile aram iyi değil…
Zıtlıklarımın birbirinin canını yakarak güçlenebileceğim bir oyunda, ayakta kalmanın zorluğunu daha iyi anlar oldum.
O sert ve acımasız dalgalarımı böylesine özleyeceğimi biri bana söyleseydi,asla inanmazdım.
/Yolumda, sallanmadan yürümem gerektiğini sanıyordum.../
Ölçüsü olması gerekiyor gibi geliyor insana her şeyin. Her şeyin içinde dengeye gelme ihtiyacı olduğunu düşünüyor doğadaki düzene bakınca.
Sonra…bir gün...
Dengeye gelme ihtiyacıyla baskıladığı ruhu bedeninden fışkırıveriyor ortalığa.
Bir umut, yeni kurgulara sarılıyor zihni insanın, yeni sorulara...
Peki ölçüsüz bir ruha sahipse insan…
Kendini hangi dengeyle, nasıl besleyecek o zaman...
Gıdası, dengesi, dengesiz oluşu ise, bunca zorlama arasında kendini nasıl bulacak…
Bir yola çıkınca, bir savaşa gidiyorsa özellikle o yol,(ki böyle öğretilmişse ona) elinde olanlar kadar gücü vardır insanın.
Ama…
Bilmesine rağmen tüm bunları, peki neden hala sahip olmadıklarıyla kendini sınamaktan vazgeçemiyor…
Soruyor sormasına ama...
Aldığı ya da kendine bulduğu tüm cevaplar havada asılı kalıyor...
“Bilmediklerimiz gözümüzü korkutur sanıyordum anladım ki, bildiklerimizi karmakarışık hale sokmak elimizi bağlayan asıl meseleymiş.” diye bir cümle dökülüyor dudaklarımdan…
İçimdeki ses “Sus,yeter!” diye bağırıyor.
Ama durum ortada işte...
Üç yanlış bir doğruyu götürürken,yanlış kategorisine sokmadığımız karmaşaların bizden aldıklarını nasıl da görmemişiz. Bildiklerini yanlış yapınca, insana daha çok koyarmış,bunu bile anlamak için ne çok zaman kaybetmişiz.
Keşke bir sınav diyecek kadar kolay geçiştirilecek bir şey olmasaydı elimizden kayıp giden zaman, her sınavın bir telafisi oluyor ama zamanın yok,bilmeliydik…
Bilmeliydik ama yine de bildiklerimizde de, bildiğimizi sandıklarımızda da yanılabileceğimizi ısrarla unutup, aynı yanlışları yapmaktan kendimizi bir türlü vazgeçiremedik...
Bir oyun sandık her şeyi, hile yapmak da eğlencesiydi...bizde yaptık.
…
Alım al idi, morum mor, ebelemeye başlamak için saymalarımı yavaşlatmak oyuna heyecan katmak için değil, korkaklığımı saklamak için ardına saklandığım kocaman bir aldatmacaydı aslında.
Bu gerçeği asıl bilmesi gereken, bilmeyi erteledi, sonunda oyun da oyun olmaktan çıktı.
Aslında ebe, oyunun gereği olduğu için değil görmek istemediği şeylerden kaçmak için gözlerini kapatıyordu.
Ama yalanı kılıfa tam oturmuştu...fazla kurcalayan olmadı.
Bir gün ebe olacaklarını bilerek bu bilgiyi ceplerine sakladılar...
YORUMLAR
Müthiş bir yazı canım bu.
Okurken her cümleyi defalarca sorguladım içimde.
Zaman konusunda kendi adıma minnetlerimi sunuyorum farkındalık sağladığın için.
Tebrik ve Teşekkürlerimle
Sevgilerimle çok çok..
black_sky
Varlığın ne güzeldir.
Sevgilerimle her zaman.
black_sky
Eksik olmayın.
Saygı ve selamlarımla.
Harikasınız.
Günde görmek mutlu etti ki daha çok insana ulaştı.
Sevgimle, değerli arkadaşım
black_sky
Eksik olmayın.
Sevgi ve selamlarımla.
Değişik bir konu ,değişik tar bir çalışma , değişik bir içeriği değişik bir anlatma denemesi , şiir desem yada bir halın izahı desem, yok yok bu bir yaşama şekli diyorum ve şimdiye okuduğum binlerce çalışmanın birincisi kutluyorum saygılar sunuyorum
black_sky
Saygı ve selamlarımla.
Öz eleştiri ve insan ilişkilerine dair güzel ve anlamlı bir yazı kaleme almışsınız.Kendinize çıkarttığınız pay ve kalanlara payladıklarınız yerinde ve kararında olmuş.insansız hiç birimiz hatasız ve masum değiliz.bir çok kereler bile bile lades olduğumuz çok olmuştur.ne var ki hayat devam ediyor zaman denilen hazine akıp gidiyor.siz zaman zaman dalgalanmayı seviyorsanız o zaman sivri kayalarınızı barıştırın dalgalarınızla.tüm olumsuzluklara rağmen size sunulan hayat sermayesini en güzel şekilde kullanın . kaleminize saglık hayırlı çalışmalar dilerim.
MEDAMED Selçuk KORKMAZ tarafından 23.8.2022 00:53:51 zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Bilmek de ger zaman yetmiyor insana.
Çok teşekkür ederim değer kattınız.
Saygı ve selamlarımla.
Her dem hayatta oyun kuranlar ve oyunbozanlar vardır.
Şimdi biz oyun kuran mı olmalıyız oyunbozan mı?
Nerde durduğumuza bağlı...
Ne güzeldi yazınız beyin jimnastiği yaptırdı gece gece :))
Tebrikler çok güzel ve özlüydü yazınız.
black_sky
Çocuksu tavırlarımiz ciddi sonuçlar doğurabilir. Unutmamak lazım.
Çok teşekkür ederim katkınız için.
Saygı ve selamlarımla.
SelimADIM
İnsanlığın nedir insanlardan çektiği?
Rica ederim.
Hayırlı günler...
Muhteşem!..Sizin yazdıklarınızı okumak harekete geçiriyor insanı..Bu defa horon oynamak geldi içimden.Müziği mi?..''Derule gel derule..''Hayat bir oyun ise eğer yaşıyoruz madem iştirak etmemiz lazım değil mi?.Seyirci kalmak sobeleme ile eş anlamlı bence.Oyunu kuralına göre oynamayanın günün birinde ayakları takılır.Omuzlar bir..Çalsın kemençe..''Derule gel derule'' Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla.Saygıyla..
black_sky
Sayfaya enerji taşıdınız eksik olmayın.
Saygı ve selamlarımla.
black_sky
Eksik olmayın.
Sevgi ve selamlarımla.
Ben bu yazıyı anladım...insanın kendini kandırmas için epeyce sebebi var. Yoksa yaşamak ve yaşam o kadar zor gelir ki. Başkaları daha iyi yaşayalım diye yapar bizim dışımızda ama biz onların sunduklarını, vaat ettiklerini gerçek olmasını dileriz sadece. Gerçekte inanmayız, sadece inanır gibi yaparız. Bu iş böyle böyle...kesinlikle.
Çünkü oyunda biz ebeyiz ve gerçeklere gözümüzü çevirmekten korkarız, acı verir gerçekler bize.
Ama öyle ya da böyle geçiyor zaman denilen her neyse. Boş bir çuval gibi hadi dolduralım şunu inandığımızı söylediğimiz insansı gerçekiğimizle.
Ben bu yazıyı anladım, yazı da beni anladı.
Sevgimle saygımla.
black_sky
Ne güzel özetlediniz.
Saymalar uzasa da, biz yavaşlatsak da elimizden geldiğince..sonunda görmekten kaçtıklarimizla yüzleşmek zorunda kalırız ya...
Ve her bildiğimiz her zaman sorgulamaya açık olmalı. Ya da bilmek istediklerimizi önce sorgulamalı. Öyle hazır yemek iyi bir şey olmadı hiç..
Anlayanlar olunca dünya daha yaşanılası..
Saygım sevgimle.
Eksik olmayasın üstat.
Erlik Aldacı
black_sky
Eksik olmayın dilerim.
Saygım sevgimle.