- 428 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Aşırı Anlamlı (Bir Umut) Padişah Vezir Fıkrası 2022
Padişah dönemlerinde iken bir köprü yapılır. Ticaret dolayısıyla herkes bu köprüden geçmek zorundadır. "Padişah" Vezirine bir vazife verir. "Der ki; Vezir, köprünün başında dur ve herkesten vergi al."
Aradan birkaç gün geçer ve Padişah Vezirine sorar, halkın vergiden yana bir şikayetleri varmı? "Vezir" yok Padişahım, herkes hâlinden memnun. "Öyleyse der Padişah; köprünün diğer ucuna da adam koy ve sende halkın içinde teftiş et, vergi her iki taraftan da alınsın. "Vezir" emrin olur Padişahım der ve köprünün iki başına da adam koyar.
Aradan birkaç hafta geçer "Padişah" Vezirini çağırtır ve sorar; Vezir, halkın bir şikâyeti varmı? "Vezir" yok Padişahım herkes çok memnun.
O halde der Padişah; köprünün ortasına da bir adam yerleştirin. "Vezir" emriniz olur Padişahım der ve köprünün ortasına da bir adam koyar.
Yine aradan bir süre geçer, Padişah halkı meydana toplar ve halkına sorar. "Vergiden yana bir şikâyeti olan varmı?" "Halkın içinden biri çıkar vardır Padişahım der. "Padişah" hayretler içerisinde kalır ve söyle bakalım, nedir şikayetin der. "Adam gür bir sesle der ki; Padişahım, her şey iyi güzelde; köprünün ortasında çok sıra bekliyoruz, bir kişi daha koyarsanız eğer çabucak geçeriz.
"Padişahın sevinci kursağında kalmıştır." Vezirini çağırır ve der ki; Vezir, duydun halkı. Bu vergiler daha çok arttırılsın ve şikayetler kapıma gelinceye kadar da devam edilsin..
Vezir sorar; Padişahım neden vergileri arttırıyoruz? "Padişah cevap verir, Vezirim bak, sen bile sual ediyorsun da Halkımın umurunda bile değil."
Bu sebepten, biraz canları yansın da itiraz etmeyi de öğrensinler der...
YORUMLAR
Fıkranın konu anlatımı üzerine biraz düzenleme yapmış oldum.
"Aslında böyle bir Fıkra olduğunu bilmiyordum, uydurmak istemiştim, fakat daha önce yazılan bu "Fıkra" ile benim yazdığım fıkranın konusu birbirine benzer olduğu için, Fıkra'nın asıl yazarı olduğu kişinin hakkına tecavüz etmek doğru olmazdı.! "Bu nedenledir ki, Fıkra paylaşımları yapan kişilerin izinsiz paylaşım yapmaları konusunda uyarıyorum." İzinsiz ve isimsiz kopyalama yöntemi kullanmayın...
"Bu Fıkra'nın ilk yazarı olan kişinin ismini bilenler varsa; yoruma yazmalarını rica ediyorum."