- 288 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kimler nedamet getirdi
1
afşin yurdakul sunuculuğunu yapıyor habertürk kanalında ht 360 gece programının.konu kadın haklarına geliyor bir sorun olarak ortaya çıkmış islam coğrafyasında.laik devlette ilişkiler daha toleranslıdır dr.evren çelike göre.devlette kurumsallaşma eşit hakların varettiği güçtür dr.evren çelike göre.buna karşı çıkıyor ismail hakkı pekin.emperyalizmin suriyede yönetim değişikliği için arap baharını provoke etmesi.ilyas topsakal amerikanın kürtleri desteklemesi suriyenin toprak bütünlüğüne karşı bir saldırı anlamına geldiğini vurguluyor.siyasal islamım yeşil kuşak projesi olduğu biliniyor kominizme karşı batının bir önlem olarak düşündüğü.yaşar hacısalihoğlu terör örgütlerini kimin neden kullandığı gerçeğine temasla demokratik talepleri bastırdığı gerçeğine ışık tutan veriler için bir savaş şartlarını yaşaması islam coğrafyasının.islamın özünde özgürlük varmıdır tartışması.belki bu nedenle suçlanan tek dini kimliğin islam oluşunda görmeli terörle hesaplaşmayı.dr.özgür tör siyaset değişikliğine değiniyor suriyeyle olan ilişikiler bağlamında.sorunlar çözülmezse katlanarak büyüyecektir kendi içimizde.bunu anlamanın uzağında bir güç gösterisinde olanlar için.ancak her ülkenin bölgede varolması çatışmanın başka amaçlarla yaşanıyor görüntüsü veriyor.emre gönen iyi ilişki kurduğumuz devletlerin dostluk eli uzattığı iddiasında israil örneğinde olduğu gibi.herkesle iyi ilişki kurmanın gereğine inanmış bir türkiye için kendi gücüne inanmanın etkileri görülecektir dünyada.çünkü türkiye bir güç dengesi üzerinden siyasette etkin olma telaşında görüyor sorun çözme yeteneğini.evren çelik yaşanan yanlışlıklar için durduğumuz noktada görüyor çelişkileri hayatımıza anlam katıyorsa eylemlerimiz.otoriter rejimden demokrasiye geçişin romantizmine inandırıldı toplum çünkü.arap baharı bu nedenle dikkatleri üstüne çekmiş dünyaya yön tayin eden toplum mühendislerinin medyayı bir propaganda aygıtına dönüştürürken dünya.program kapanırken ismail hakkı pekinin bilim ve kültürün ürettiği paradigmayla savaştığımız gerçeğini ifade etmesi manidardı.
2
halk tvde seda selekin yönettiği perdenin önü arkası programında türkiye suriye ilişkileri bağlamında asya ülkeleri tartışılıyor.doğu perinçek konuk olarak katıldığı programda yeni yüzyılın siyaseti olarak pazarlanıyor asya çağının başladığı iddiası.elbette bunun gerçeklik payı vardır gelişmişlik açısından.amerikan emperyalizmi sömürü devam etsin istiyor.bu ülkeler istiklalini kazanmak istiyor gerçek anlamda.buda terör örgütleri bağlamında ele alınıyor siyasette.türkiye bu yükselişin neresinde sorusu için yanıtlar hazır.rusyanın natoyu tehdit görmesi sonucunda yaşanan bir savaş var avrupada.türkiye tarafsız bir ülke konumunda her iki ülkeyle iyi ilişkiler kuran.asya ülkeleri kendi ittifakını kurmalı perinçeke göre.batının amerikan hegemonyası için bir sözü yok siyasi figürlere bakınca.amerika bütün dünyada kaybediyor perinçeke göre.ismail saymaz bu konuda bilgi alıyor perinçekten.hakan çelenk suriyenin izlediği politikayı rasyonel buluyormusunuz sorusu için suriye yönetiminin barış için umutlu olduğu görüşünü savunuyor perinçek.olayların ne göstereceği düşüncesine getiriyor sözü perinçek.ancak amerikan hayranlığı yalnızca ekonomik etkene bağlı değildir.bir kültür endüstrisi bütün dünyaya bu yaşam tarzını pompalıyor işin aslına bakınca.aslında bütün kanallarda benzer tartışmalar var.dünyada bir fikir çölleşmesi var kavramların anlamını yitirmesi nedeniyle.aslında bu girdaba yakalanmak bütün ulus devletlerin yazgısı.yeni bir soğuk savaş islamın odağında yaşanıyor.şu anda islamın siyasallaşması çöküyor ait olduğu coğrafyada.bir karamsarlık var dayatılan yaşam tarzına bakınca.afganistan gibi ülkeler selefi geleneğin hakim olmasıyla en sert şekilde uyguluyor şeriatı.geleneksel düşüncenin moderne yüklediği anlam açısından bir yoksunluğun hakim olduğu biliniyor.insan manzaraları böyle bir fikir uyandırıyor toplumda.yasaklamalar islamın bir ilişki biçiminden kopardığı görülüyor.aslında estetiğin din dışı olduğu düşünülüyor toplumda.bu çerçevede cihadın anlam kazanması için kendini parlattığı görülüyor terörün.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.