- 318 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İnsanı duvarlar değil penceresizlik boğar
İlkokulda sayfanın kenarlarını kedi merdivenleriyle süslerdik hatırlar mısınız?
Çoğumuz, sistemin dayattığı hayatları yaşıyoruz. Bu sistem hayat sayfalarımıza istemediğimiz şeyler yazdırıyor. Kimi ressam olmak istiyordu, esnaf oldu. Kimi müzisyen olmak istiyordu, memur oldu. Lidyalılar maalesef, insanoğlunun köleliğini buldu.
İstesek de yazısını değiştiremediğimiz bu sayfaların kenarlarını kedi merdivenleriyle süsleyebiliriz; her yeri beton yığını olan bir şehri çevreleyen bir deniz gibi. Mesela ben kulaklığımı takıyorum, bisikletle geliyorum işe artık. Farklı farklı yollar kullanıyorum her seferinde. Her gün farklı şarkılar dinliyorum. İş yerime bir kütüphane yaptım, insanlar bir miktar rehin para bırakıp kütüphanedeki tüm kitapları okuyabiliyor.
Bu sayfaların kenar boşlukları bu sistemin gözünden kaçmış. Sistemdeki bu boşluktan faydalanın. Bahçeli bir evde oturamıyorsanız balkonunuzu çiçeklendirin. Balkonunuz yoksa pencerenizi, pencereniz yoksa duvarlarınızı. Hadi, bu dört duvar arasında kedi merdivenleri ile bir pencere açın. Duvarlar değil, penceresizlik boğar insanı.
Selim Akgün
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.