- 185 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Esması sudur etti ve bilindi Allah...
Esması sudur etti ve bilindi Allah...
Nur sıfatından peygamberimizin nuru halk oldu ve peygamberin nurundan da bütün halık halkoldu...yani NUR sıfatıdır esmadır var edilenlerin kaynağı...Zatı değil ama...zatı sudur etmedi zatı hep gizli bir hazinedir...
Evet..adl sıfatı derki...Şefaat makamı ve keramet mucize hakkedene verilir...emanet edilir.İlahlık sahiblik hediye edilmez.Zamansızlık sınırsızlık da...yani esması yaratılanda izhar olur..aynadır yaratılan en ziyade peygamberimizde sudur etti esma...peygamberimizin ilmi diğer peygamberde yok...hüsnü de yok...hz Yusuftan da güzeldi...Allah NURUNDAN yokluk yarattı ve ilk yaratılan peygamberimizin nuru oldu...ebedilik yaratılana eksik verildi...zamansızlık yani ve sınırlılık farkı var ilahla yaratılan arasında...yaratılanın ilmi de sınırlı...ve emanet...sahiblik yönüyle yaratılan hiçtir...Hiçim de yani ilah değilim de...Kulum görevlisiyim ilahın de...her şey onun ben emanetçiyim de...emanetçiliğini kabul etmeyen şeytanlaşr...beni ateşten yarattın ben üstünüm "deme ...yaratılanın üstünlüğünü İlah belirler...ilmi eksiktir şeytanın ateş topraktan üstün ama ilim yönüyle şeytan en aşağı seviyelerde...Rahman sıfatının suduru insanda daha fazla şeytan zalim...yani esmadan nasibi az şeytanın ve niyeti ise onu cehennemlik kıldı...kötü niyetli şeytan üstün olma dertli şöhret dertli şöhreti secdede değil asilik de arıyor...enesi için hadim kul Allahtan razı değil...Allahı değil enesini razı etmek amaçlı niyetli...esmadan yararlanma izni aldı ama enesine hadi Allaha değil yani asi yani Allaha rakip kıldı enesini...hiçim demedi şeytan...mutlak varlık sanıyor kendini ama tek Allah mutlak varlıktır...Şeytan bağımlı varlık...ama bağını koparıyor Allahtan çünkü razı değil Allahtan ...ve enesini razı etmekte ilah edinmiş enesini BENİNİ...benini ilah edinme der hevanı duygularını paranı canın ilah edinme der Kur’an yani şeytanlık yasaklanır...Allahı razı etmek için canını parasını imkanını vermeyen zekat vermeyen Allah için uykuyu sabah namazı için terk etmeyen şeytanlığı seçmiştir...işkolik olma cuma vakti dükkanını kapat der Kur’an yani şetana benzemeleri yasaklar Kur’an...
Esması sudur etti ve bilindi Allah...
Allah yerlerin göklerin nurudur onun ilmini matematiği mantığı hikmeti gör yerdeki gökteki...güneşi tutan görevli melekler var...güneşin kaderi var ...de
Kör olmak gerekir yerdeki nuru gökteki nuru ilmi hesabı görmemek için insanda esmanın tümü az çok izhar oldu insan en kıymetli aynadır Allaha "kendini bilen Allahı bilir" esmanın sudurunun eserisin ey insan ...matematik var sende biyoloji ilmi fizik ilmi yer çekimi kanunu her kanun hher kuralı öğrenir seni inceleyen...
Yerlerin göklerin Nur sıfatından oluştuğunu anla...ilim dolu yer-gök...nur dolu...Kur’an yani yer-gök...Oku o Kur’anı da...esmanın sudurudur hher var olan...yani yazı kağıttır aynadır ve içinde esma okunur...Yani Kur’andır...Allahı öğretir esmayı öğretir...zatı gizli sadece...özellikleri sıfatlları gizli değil Allahın...
Esmanın sudurudur tarik de coğrafya da kargadan mezar kazmayı öğren...arıdan bal yapmayı ...arı gibi secde secde dolaş ömrün bal olsun malını secde ettir malından razı olsun Allah canından da razı olsun Allah secde ettir sana Allahın verdiklerini...
Aşk secdedir...Allahı çok seviyorum sanma secde ettir paranı yani paranı onun rızası için harca...bütün uzuvlarını da namazın şekli uzuvları rızaya uygun kullanmaktır kıyam et müşrike deccale secde sonra gelir hakket önce secdeyi...müşrike kıyamın yoksa secdeye hakkın yok...önce şeytana kıyam hz Adem cennetten atıldı şeytana kıyam etmediği için namaz bu öğretilerle dolu...ilk işin kıyam ilk işin sadece Allhtan dilemektir yardımı...ilk işin sıratı muüstekimi istemektir kıyamdır yani...elif gibi dik ol ilk harf eliftir ...
Esması sudur etti ve bilindi Allah...
Allahı bilmek istiyorsan esma okulundasın oku esmayı...ve şeytan da esmayı okudu ama enesinin yararına okudu sen rıza için oku...şeytan da Allaha sığındı ama enesi uğruna sen ise Allaha yine Allah için sığın ...duan Allahtan Allahı dilemek olsun "yunus ol" bana seni gerek seni"de...ama yunus da biz gelmedik kavi için "demiş bu bir kusurdur...cihad farzdır...kan dökmek meleklerin sevmediği bir şey değil Allah için kan dökmek melekleri de Allahı da razı eder...Rıza içinse meleklik güzeldir değilse meleklik de güzel değil..."Kavga etmez melekler ama rıza içindir bu halleri kavga etmeyen yunus emre bile olsa ameli sıfırla çarpılır...Kısasda hayat var...yunus kısastan kaçamaz...belki bu söz aşka bir yunusun...Kavga farzdır Allah içinse eğer...değilse yaratılmazdı kavga...hiç bir şey yoktur ki rıza içinse çirkin olsun...haramdır...domuz eti yiyerek cihad et...domuz eti de helal olur...Ölçü rızadır...içki sarhoşluk verdiği için haram cihada elverişli değil çünkücihad için olan bir şeye cihada elverişli bir şeye sakın haram deme...ölçü cihad...içki namaza ve cihada zararlı olduğundan haramdır...sebeb-sonuç belli...değilse tek başına içki haram olamaz...bileşim onu haramlaştırır...domuz eti mikrop taşıdığı için haramdır...yani bileşim sebebiyle haramdır...Allahın yarattığı eylem hal fikir duygu sadece secdeye asilik ile bileştiğinde haram olur...secde ile bileşince helal olur...ırzını korumaktan aciz düştün açlıktan ye domuz etini güçlen ve zaniyi öldür ...ehve-i şer der buna fıkıh...Osmanlının kardeş katli de ehveni-şerdir...Kısa için ehven-işer için yaptığın şer hayırdır dedi İslam alimleri...
Esması sudur etti ve bilindi Allah...
Emayı oku bu varlık bir nurdur bir kitaptır yer-gök kitaptır esma okuludur...oku yani akıl gözün gönül gözün okumalarda olsun hep...
Esması sudur etti ve bilindi Allah...
Allahı bilmede yarış...esma okumalrında yarış...ilmi olmayanın aşkı şirk doğurur...Allah görülen varlıklar gibi sevilmez...esmasına şeytandan daha ekmel sarıl ve sığın ve şeytan enesini güçlü kılmak için esmaya sarıldı sen rıza için sarıl sığın şeytandan farkın olsun...enen adına değil rıza adına uğruna sarıl esmaya...
Evet...Esması sudur etti ve bilindi Allah...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.