- 300 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SONATAHOMO VE MÜZİKÇİ
SONATAHOMO VE MÜZİKÇİ
Yahu bu Denizli ne olmuş böyle? Her yerde sosyetik binalar, parklar, geniş yollar ve göz okşayan ağaçlar çiçekler. Marmaris ten dönüyorum İstanbul a, Kale tarafından. Denizli nin dışından geçip sağa dönerek, Afyon kavşağından, ver elini Kütahya.
Niye yavaşladın eski dostum? Kavşağa geliyoruz, sağa geçsene. Lan sağa geç oğlum, kavşağı kaçıracağız. Hay senin rot ayarına . Bu ne biçim direksiyon, kafasına göre girecek kavşağa. Dur be aslanım, o yol Denizli nin içine girer . Aklın Müzikçi de değil mi? Allah kahretsin , benim de dostum. Ama sokakta ona rastlayamayız. Boşa dolaştırıyorsun beni o eski sokaklarda.
Ne bakıyorsun Öğretmen Okulunun kızlarına ,sanki arkalarından Müzikçi çıkacakmış gibi. Oğlum o şimdi atmışlı yaşlarda. Senin gösterdiğin kız, evet ona çok benziyor. Ama ancak torunu olabilir. Kıvır kıvır saçları onun ki gibi, oysa kız en fazla yirmisinde.
Eski tanıdık Ekrem Usta ya ,seni bir muayene ettirelim ha? Ekrem rahmetli mi oldu? Yuh anasına , lan bu adam yarım kuzuyu bir büyükle götürürdü , aslanlar gibi delikanlıydı . Benim beynim karıştı be dostum. Üstelik artık sen de beni dinlemiyorsun. Biliyorum , o kadar anlattım ki sana ,sen de onu seviyorsun benim kadar. Lan oğlum niye yürümüyorsun? Niye durdun? Ama burası eski oturduğum apartman değil mi? Vay be , ne günler yaşadık burada Hüsam ve Durmuş la. Durmuş öldü, iyiler erken gidiyor ne yazık ki. Tabi en üst kattaki kızları unutmam mümkün değil. Bir de o camdan gitme diye el sallayan Müzikçi yi. İbne Fort firenin patlasaydı da ayırmasaydın beni ondan. Ya da onu atsaydım ön koltuğa, sikeyim nikahını da, şahidini de.
Taksitle bana ev kurmamda yardımcı olan iyi bir insan , beyaz eşya ve koltuk halı falan satan Zeki Ağabey vardı. O da ölmüş , Gidelim amına koyayım , gidelim dostum. Her şey bu kadar mı değişir , her şey bu kadar mı zalim , gidelim buradan . Zaten Müzikçi yoksa neyleyim Denizli yi. Baksana yollar, binalar, yüzler, eskisi gibi değil. Hani bu köşede bir pastane vardı. O nereye gitti ? Eee Kebapçı Şükrü Usta yok mu ? Oğluyum ben…
Yürü eski dost. Gel gidelim dostum. Her şey hatıralarda kalsın. Ne diyor bu minibüsçü, arka lastik mi inmiş, hay amına koyayım. Ulan Sonatahomo beni yolumdan alıkoyma. Geriye dönüş yok oğlum. İki aslan gibi oğlu var .Evleri olmuş ,saadet kurmuşlar yuvalarında kocasıyla, gelinleriyle. Gel de şimdi lastik değiştir . Bari stepnenin havası kaçmış olmasın. Denizli değişmiş ama hayallerimde hep aynı kalmış. Hey gidi deli gönlüm, hey.
E.Yaşar OVALI 31 Mayıs2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.