- 261 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aldo Moro Olof Palme Enver Sedat İndra ve Rajiv Gandi Ali ve Benazir Butto
Aldo Moro, İtalyan politikacı ve 1963-1968 ile 1974-1976 tarihlerinde İtalya Başbakanlığı görevinde bulunan Hristiyan demokrat lider. 16 Mart 1978’de Kızıl Tugaylar adı verilen bir örgüt tarafından kaçırılmış ve istekleri kabul edilmeyen örgüt üyeleri tarafından öldürüldüğü iddia edilmektedir.
……………………….
Sven Olof Joachim Palme, İsveçli sosyal-demokrat siyasetçi, İsveç’in 1969–1976 ve 1982–1986 yılları arasında iki dönem görev yapmış eski başbakanı. Olof Palme, silahsızlanmayı destekleyen o dönemde en önemli politikacılardan biriydi. Üçüncü dünya ülkelerinin ihtiyaçlarının göz önüne alınması için de gayret sarf etmiştir. 1986 yılında suikaste uğramıştır.
………………………
Muhammed Enver Sedat, Mısırlı asker, siyasetçi ve Mısır’ın üçüncü Cumhurbaşkanı. Mısır Kralı Faruk’a karşı 23 Temmuz 1952’de yapılan darbeye katılarak siyaset alanında kendini tanıtan, 1960-1969 yılları arasında meclis başkanlığı yaptıktan sonra 5 Kasım 1970’te başkan Cemal Abdünnasır’ın ölümü üzerine onun yerine geçmiştir. 1981 de Kahire’de suikaste uğramıştır.
………………………
Saddam Hüseyin Abdülmecid et-Tikriti, Iraklı siyasetçi. Irak’ın beşinci cumhurbaşkanıdır. Arap milliyetçiliği ile Arap sosyalizminin bir karışımı olan Baasçılığı benimsemiş olan Baas Partisi’nin ve daha sonra Baas Partisi Irak Kolu’nun önde gelen bir üyesi olarak bu partiyi iktidara taşıyan 1968 darbesinde anahtar rol oynamıştır. 2003 yılında ülkesi işgal edilmiş, 2006 yılında bir Kurban Bayramı sabahı idam edilmiştir.
………………………
Muammer Muhammed Ebu Minyar el-Kaddafi, devrik Libya lideri. 1969 yılında yapmış olduğu darbe sonucu iktidara gelip, 1970’ten 1972’ye kadar Libya başbakanlığı, 1972’den 1979’a kadar ise Libya devlet Başkanlığı görevlerini yürütmüştür. Nato kuvvetleri tarafından ülkesine saldırılmış, iç savaş çıkarılmış ve 2011 yılında suikaste uğramıştır.
…………………….
Benazir Butto, iki kez Pakistan başbakanlığı yapmış siyasetçi. 1999-2007 yılları arasında yurt dışında sürgünde yaşadı. 18 Ekim 2007’de seçimlere katılmak üzere Pakistan’a geri döndü ve başkanlığını yaptığı Pakistan Halk Partisi’nin seçim mitinglerine katılmaya başladı ve bu dönemde suikaste uğradı. Yıl 2007.
…………………….
Zülfikar Ali Butto, Pakistanlı siyasetçi. 1971-1973 yılları arasında Pakistan cumhurbaşkanı ve 1973-1977 yılları arasında da başbakan olarak görev yaptı. Pakistan Halk Partisi’nin kurucusudur. 1977 yılında General Ziya ül Hak tarafından yapılan askerî darbe sonucunda devrildi ve 1979 yılında idam edildi.
……………………..
Muhammed Ziyâ ül Hak, Pakistanlı asker ve devlet adamı. Genelkurmay başkanlığı ve sıkıyönetim komutanlığı görevlerinin ardından 1978’de cumhurbaşkanı olarak 1988’e değin ülkeyi askeri rejimle yönetti. 1988 de suikaste uğradı.
…………………….
İndira Priyadarşini Gandhi, Hindistan’da 2 defa başbakanlık yapmış politikacı. Hindistan tarihindeki tek kadın başbakan olan Gandhi, ayrıca en uzun süre görev yapan ikinci başbakandır. 1984 yılında suikaste uğramıştır.
Rajiv Gandhi, İndra Gandhi ve Feroze Gandhi’nin oğlu, Jawaharlal Nehru’nun torunu. 9. ve en genç Hindistan başbakanı. Annesinin öldürülmesinden sonra Başbakan olmuştur. 1991 de suikaste uğramıştır.
…………………….
Ali Adnan Ertekin Menderes, Türk siyasetçi. 1950-60 yılları arasında Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlığı görevinde bulundu. Ayrıca, aynı tarihler arasında kurucuları arasında yer aldığı Demokrat Parti Genel Başkanlığını yürüttü. 17 Eylül 1961 İmralı Adası.
…………………..
Kimisi devlet adamı kimisi siyasetçi anılan isimlerin. Bir çok kişi daha ilave edilebilir bu isimlere. Hizmetin karşılığını canlarıyla ödemiş insanlardır. Çoğu Ortadoğu’dan çok azı Batıdan bu insanların. Baba kız veya anne oğul aynı kaderi paylaşabiliyor bu işin sonunda. Buttolar ve Gandiler örneğinde olduğu gibi. Üzücü cidden, çok üzücü.
Kemal SEYFİ
10.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.