- 264 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlatayım Dinleyin Neler Yaşanıyormuş Neler Kaybediliyormuş Bir Görün
Eski, düşük modelli Ford Focus marka bir aracım var. Benzinli ve gazlı. Aldığımda on yıllıktı, on küsur yıldır da kullanıyorum. Beşinci ya da altıncı aracım ve en uzun süre memnuniyetle kullandığım bineğim. Yenileme imkanım var ancak biraz eski ve klasik araca binme isteğinden kaynaklı bir tercih bu.
...
Her insanın tercihi bu noktada farklı olabilir. Ancak arabaya biniyorsanız biraz gıcırtı mıcırtı gelecek sağından solundan. Demode olacak. Park ettiğiniz yerde gözünüz arkada kalmayacak. Çalınır mı yoksa birisi gelir vurur mu diye düşünülmeyecek. Bir de bineğe daha az para ayrılmış olunacak.
...
Arabamda dört beş yıldır bir güç kaybı var ve giderek artan bir sorun bu. Dik yerde ilk kalkış ve tırmanışta zorlanıyor ve adeta debelenerek ilerliyor. Yaklaşık on beş yıldır aynı ustaya giderim ve hiç para sormam, kaça yaparsın ustam demem. O da hem işini iyi yapar hem de aza kanaat eder. Kolay kolay da masraf çıksın, param boşa gitsin istemez.
...
Soruna ilişkin olarak ustam; meseleyi dinledikten sonra bu sizi yolda bırakmaz, yaya yürütmez, ne zamanki uzun yolda sorun çıkarır o zaman bakarız dedi. Sıkıntı zaman içerisinde daha da ağırlaştı. Motor sesi değişmeye, sarsılarak çalışmaya başladı. Rolantisi bir yükselir bir düşer, motor dizel gibi çalışır, farklı farklı sesler yükselir, yakıtı da fazla tüketir hale geldi ve kendi ustamdan başlamak kaydıyla sanayide ne kadar Fordçu varsa gezmeye başladım. Her biri ayrı bir şey söyledi. Kimisi soruna az çok yaklaştı, çoğu üzerinden atladı. Kimisi kavramadan, kimisi pistondan contadan, bir başkası ateşlemeden, bujiden bobinden dedi. Ne yapıldıysa sorun çözümlenmedi. Hakkıyla teşhis konulamadı. Nokta atış yapılamadı, arıza mutlak şuradandır denilemedi, mesele halledilemedi.
...
Eskiden motorcular motoru dinler, sesten anlar, sorun bundan bundan derlerdi. Hatta biner bir turlar, bir de yürürken kontrol ederlerdi. Arızayı netleştirirlerdi. Sizi oradan oraya dolaşmaktan kurtarırlardı. O nitelikte ustalar yok artık sanayide. Varsa da yaşlanmış kenara çekilmişler, işi evlada toruna ya da çırağa kalfaya bırakmışlar. Günümüzde
sanayiler büyüyor ama bu yönlü de büyük kayba uğruyor. Kaliteli usta yokluğu çekiliyor. Teşhis konulamıyor, arıza belirlenemiyor, tamir edilemiyor. Yarım doktor candan, yarım imam dinden eder misali ustanın da yarımı yetersizi sizi hem paranızdan, hem de zamanınızdan ediyor. Zamanı öldürüyor, günü sanayide geçiriyor, parçacıya para akıtıyorsunuz. On liralık sorun için yüz lira harcıyor yine de meseleyi çözümleyemiyor, sorunu gideremiyorsunuz.
Kemal SEYFİ
07.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.