- 323 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZAN BAYRAMI.
ŞEKER BAYRAMI(RAMAZAN) BAYRAMI.
Ramazan bayramı kısaca anlamı, tanımı:
Takvim : Zamanı yıllara, aylara ve günlere ayıran yöntem. Bir yılın günlerini, aylarını, sayılı günlerini gösteren, değişik biçimlerde yapılmış çizelge veya defter. Yapılacak bir işin türlü evrelerini zamana bağlı olarak gösteren program.
Şevval : Hicri takvime göre ramazandan sonra gelen ay, bayram ayı.
Bayram : Millî veya dinî bakımdan önemi olan ve kutlanan gün veya günler. Sevinç, neşe. Özel olarak kutlanan gün.
Şeker : Şeker hastalığı. Şeker kamışı, şeker pancarı, patates, havuç, mısır, buğday vb. bitkilerin sap ve köklerinin öz suyundan veya nişastasından çıkarılan, birleşiminde karbon, oksijen ve hidrojen bulunan, beyaz, suda eriyen, mayalanabilen ve çoğu tatlı olan maddelerin genel adı. Bu madde katılarak yapılmış lokum, akide, çikolata vb. tatlı yiyeceklerin genel adı. Sevimli, cana yakın ve güzel.
Ramazan : Ay takviminin dokuzuncu ayı, üç ayların sonuncusu, oruç tutulan ay.
Farsça : İran devletinin resmî dili, Acemce. Bu dille yazılmış olan.
İslam : Müslümanlık.
Alem : Minare, kubbe, sancak direği vb. yüksek şeylerin tepesinde bulunan, madenden yapılmış ay yıldız veya lale biçiminde süs, ayça. Simge. Bayrak.
Oruç : Tanrı’ya ibadet amacıyla yeme, içme vb. şeylerden belli bir süre kendini alıkoyma. Çok sevilen veya istenen şeylerden uzak,
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.