- 286 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
maddiyundan materyalizme
yaratılış gerçeğine bakınca evrimin geçersizliği görülür.adnan oktar bunları anlatmıştı kitaplarında.kendisi mason olsada düşünceleri öyle değildi belkide.hapihanede baskı altında tutulurken terör örgütü suçlaması vardı davasına.belkide nirvana gerçeğiyle bir aydınlanma yaşamış verdiği görüntülere bakınca.yeni bir ortaçağ tartışmasımı maddiyunluk.insanlar zındıklıkla suçlanıyorsa bir hesaplaşma girişilmiş materyalizmle.modern gözle bakınca gizemli bir tarikat görüntüsü veriyor adnan oktar suç örgütü.bu nedenle operasyon çekilmiş olabilir.tarihte kalmış tartışmalar modern bilimle doğrulanıyor yazılmış olaranlara bakınca.kerbela olayı büyük altüst oluşu yaşatmıştı ümmete.bir nevi tarihte acılar düşünceleride etkilemiş.endülüste yaşanan parlak döneme bakınca islam biliminin bir ütopik yönü olduğu görülür.bilimin gelişmesiyle üstünlüğü batıya kaptırmıştır islam dünyası.bu sanaatta da geçerli bir durum.yahya kemalin endülüste raks şiiri bu durumu açıklar.mezhepler itikat konusunada kayıtsız kalmamış farklı ekollere bakınca.inanç özgürlüğü varmıydı tartışmaların başlangıcında.mutezile ehli sünnetten önce vardı devlete mal olmuş görüşleriyle.kader tartışmaları irade kavramına odaklanır kelam ilminde.cebriye gibi mezhepler olsada tarihte sona ermiştir kader tartışması.son dönemde tasavvufun şekil değiştirdiği görülür.divan şiiri bu konuyla birlikte aşk şiirlerini bir araç görmüş felsefi manada.fuzüliden nedime değişikliğe uğramış tabiata bakış.ortaçağ islam dünyasında ilimle aydınlanma düşünülürken yakın dönem itibariyle konulara modern felsefe hakimdir.tevfik fikret bunun en açık örneği.islamın çıkışıyla birlikte günümüze kadar tartışılmış savunduğu toplumsal düzen.osmanlıda burjuvanın olmaması ticaretin batıda gelişmesinde etkin rol oynamış.sanayi devrimi bu nedenle büyük taravmalara yol açmış.geleneksel kültür çözülmeye uğradığından aynı zamanda nihilist bir yönü vardı modernliğin.moderm mahrem dedikleri düzenin savunulması demekti halka karşı.cehaletle savaşın başkada bir yolu yoktu topluma bakınca.bediüzzamanın davası inkılaplara karşı durmak değildi yalnızca.ardısıra gelen değişimin sancılarını yaşıyordu dünya.maddiyun deccaliyet olarak görülmüş risale-i nurda.diğer aydınlar aynı kaderi yaşamış inkılaplara karşı çıktıklarında.kominizm tehlikesi milliyetçiliği milli bir davaya dönüştürdü 70’li yıllarda.12 eylül faşizmine bu kardeş savaşı neden olmuştu.günümüz koşullarında örgütlülük bir hayaldir sendikal mücadele için.her şeyin rutin bir eyleme dönüştüğü görülür sendikalarda.bu da işçi sınıfı için bir sömürü demekti anayasal hakların uygulanması açısından.üstelik bu tür hareketler ideolojik yargıların hedefindedir ateizm şüphesi barındırdığı için.direne direne kazanacağız gibi sloganlarla hak arayışı bir sonuç vermemiş mücadele tarihinde.kimin suçlanması gerektiği konusu muğlaklılığını korumakta özgürlüğün sınırları adalet için çizildiğinde.uluhiyeti inkar maddiyun için bir çıkmaz.hayatın anlam kazanmasında dinin önemi inkar edilemez.insan bu şekilde bir gaye edinmiş olur kurana göre.materyalizm naturalizmin farklı bir yüzü günümüz felsefesinde.bilimsel bulgular bir kanıt olarak gösteriliyor maddeciliğe.aslında bilgilenmek bazı soruları akla getirir.buda ibrahim kıssasını akla getirir.insan yaratıcıya savaş açtığında belanın gelmesi mukadder.kavimlerin helakı bu tür bir olgudur tarihte.insanın azgınlığı fravun kıssasında anlatılır.mucizelerle desteklenmiş nebi ve resuller onun için.islamın barış için amaçladığı farklı bir şey değil insanlık için.tevhide çağrıda görülmüş davanın esası.ebu cehiller bu çağrıya karşı çıkmış tabiattan örnekler vererek.cahiliye dönemini yenecek olan islamın ışığıdır yinede.islamdan başka bir din aramanın yanlışlığı anlatılır kuranda.çünkü kemale ermiştir hakka davet noktasında insan aklı.günümüz maddiyunu bilimsel bir kılıf bulmuş materyalizme.bunu yıkacak olan tağutla girilen hesaplaşma.aklın ölçüsü bizi hakikate vardıracak filozoflara göre.buda bir kültür davasına döndürmüş hak batıl mücadelesini.evrensel manada bir faaliyet içinde olmak.bu düşüncede çıkış yolu arıyordu filozoflar.neyin gerekli olduğu konusu özgürlükle anlaşılır ancak.günümüzün din anlayışında böyle bir tutarsızlık var.ateizmin insana tanıdığı fırsatlar insan iradesini yok saymanın yanlışlığını hatırlatıyor.islamın maddiyuna bakışı bu noktada anlam kazanıyor.21.yüzyıl masonluğunda anlatılan bu hakikati kavrama şeklidir.insan ruhunun maddeye yenilmesi materyalizm için bir açmazdır hala.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.