- 829 Okunma
- 24 Yorum
- 13 Beğeni
KAİNAT İLE HASBIHAL...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Düşlerimi çimdikle ve tarihe geçecek bir aforizmayı kaydet az sonra kayacağım zeminde manen zenginliğimi tahayyül edemezken insanlar.
Zemheride uçuşan bir rüzgârın mentollü sesiyim.
Aşkın şah damarında saklı bir faniyim ölümü şiiri belgeleyen.
Günü öğütüp de övündüğüm mü yoksa geceye erdiğimde ıskartaya çıkmış mutluluğumun da geri dönümü iken yazdığım cümleler.
Büyülü ve haşmetli varlığı bilinmezin karanlığı delen gözlerinde ilhamımın.
Bana eşlik eden tok sesi gecenin ve Ramazanın son günlerini yaşarken içimde kayıtlı bir sevinç arzı endam etmişken günler evvel insan içine çıkmanın da yanılgısı beni bana düşman eden izbe gölgeler.
Mağduriyet ve de mazlum yüreğim ve işte rüzgâr ıslıklıyor peşim sıra yapraklar eşlik ediyor yanan tabanlarıma bense huzura dair bir kaçış ya da varış planlıyorum aklımın uzun koridorlarında yaptığım yolculuk hız kesmiyor ve kesiyorum hesabını gündüzün.
Ömrün tükendiği dört duvar aslında benim cennetim.
Uğruna emek harcadığım meşguliyetlerim ve hangarı sözcüklerin elbet aklımın kütüphanesinde kayıtlı binlerce kitap on binlerce cümle.
Hayattan ve de günden randıman almanın neticelendiği tek yerse gecenin yüreğine tünediğim ve sessizliğime mal ettiklerim.
Seslerin güruhu.
Sözcüklerin fısıltısı.
Geceyi delen şimşekler oysaki gök kubbe aydınlık ve lacivert tek bulut yok iken tozu dumana katan kâbuslar hâsıl oluyor gözlerim açık gördüğüm ve geceyi gündüze tercih ettiğim.
Bazen şehir eşkıyaları uğruyor semte geceyi aforoz eden ve attıkları naralar asla şehre ve zamana yakışmıyor iyi gelmiyor da.
İma yoluyla zikredilen nice şey.
İzdihamı yüreğin mevsimse beklemede.
Uydusu olmuş insanlar karanlığın ve gece beklemede az sonra çatırdayacak karşı bahçedeki ağacın o ince dalı ve canı yanacak ağacın ve ağacın iniltisini sadece ben duyacağım tıpkı yüreğimin hıçkırığına kulak kabartan da tabiat ve evren iken.
İz düşümü ömrün ve günün.
Meylettiğim hiçlik makamı ve tokalaştığım sessizlik ve yalnızlığım ki bunu bile çok görenler var bana ve donanımlı olduğum kadar acılarımda hala reşit kılınmamış bir hüzün iklimi saklı içimde ve işte göğün şadırvanı ve göğe kamp kurmuş kuşlar martılar çığlık çığlığa gece olmuş olsa bile henüz uykuya çekilmemişler ve günün ilk ışıklarında sokağı istila ediyor martı sürüsü.
Bazen ekmekle besliyorum onları bazen grisin ile en çok sevdikleri ise şekerli bisküvi.
Tünedikleri kaldırım ve işte sürüden ayrı düşen ayağı sakat olan martı.
Bir adım atıyor derken düşüveriyor ve kanadı ayak vazifesi görüp kâh kanat açıyor bir sonraki adımına kâh çığlık atıyor kulaklarımı deşen acısını yürekten hissediyorum ve o da beni duyumsamış olmalı ki göz göze geliyoruz ve minnettar bakışları ile attıklarımı yiyor ve işte Mevla’m her yerde hâsıl oluyor: o yaralı martının acı dolu bakışına eşlik eden merhamet elbet Rabbin sunumu ve her acı başka acılarla karşılık buluyor kısaca su akıp buluyor yolunu.
Çentik attığım göğün perdesi.
Usulca konuyor bulutlar ruhuma usulca topluyorum onları ve çevreme asıyorum.
Yüzümdeki o iki damla yaş derken peyda olan bir gülümseme ve işte sırtımı sıvazlıyor yüce Rabbim ve aşkımın devasa rahmetine tanıklık ediyor sözcüklerim.
Geceye alt yazı geçtiğim ve sabahın ilk ışıklarında kuş bakışı evreni tavaf ettiğim ve de ziyaret.
Sunumu evrenin.
Sarmalı duyguların.
İnancın güzelliği ve de.
Kanatlarında noktalar saklı martının benimse kanadığım ve kardığım.
Beylik değil üstelik martı ile buluşmam ve güne onunla başlayıp belki de bir önceki geceye veda ettiğim.
Yazmanın verdiği o dinginlik ve şerit değiştiren duygularım belki de önsezimde saklı ön yargısız yaşaması insanların ve hikmeti ile günün devriâlem yapıyorum aralıksız ve olduğum yerden koca kâinatı içiyorum içerlediğim dünya halinden çıkıp da sonsuzluğun sırtına binip âlemleri geziyorum ahvalin de ne dediğine bakmadan ben sadece önüme bakıyorum her halükarda insan kalmanın da mücadelesini verirken…
YORUMLAR
İçsel bir yolculuk ve o yolculuğa eşlik etmek ne güzel.
Güne gelen eserinizi ve sizi kutlarım Gülüm Hanım.
Saygı ve selamlarımla...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim
Var olun siz sizler.
Sonsuz içten selam ve saygımla
Gülüm Çamlısoy
Var ol güzel yüreklim.
Çok çok sevgimle...
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin.
Selam ve saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim dost yüreğinize.
Sevgim sizinle
Hak ettiği yere son derece yakışan yazınızı tekrar kutlamaktan mutluluk duydum, tebrikler efendim.
Daha nicelerine inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Gülüm Çamlısoy
Allah razı olsun kıymetli hocam.
Hayatıma güzellik katan yine sizlersiniz ve yazdıklarıma can veren.
Çok çok teşekkür ederim.
Sonsuz selam saygımla değerli hocam
İnşallah hep bir arada
Çok güzel bir iç dokunuşuydu satırlara.
Güne düşmesiyle gerçek değerini bulmuş.
Sizin yazılarınızda bir tılsım var.
İnsanı alıp götürüyor ,kendi benliğinden uzaklaştırıyor.
Başka bir alemin atmosferinde nefes almaya başlıyorsun...
Çıkılmayı istemiyorsun o düşten.
Daha nicelerine inşaallah.
Selam ve saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Biraz farklı benim dünya genelde acıyla hüzünle yolum kesişirken.
Mutlu olmama izin vermeyen bir dünya ve de:
İŞTE SİZLERE DUYDUĞUM GÜVEN VE SEVGİ VE İNANÇ VE KALEMİM.
Beni hayata bağlayan tek bağ belki de inancımdan sonra.
Çok severek yaşıyor ve yazıyorum.
İyi ki de aranızdayım.
Bir düş gördüğüm aslında aralıksız gördüğüm kabusun sonlandığı ve adı umut olan dostluk olan ve sevgi ve inanç.
İyi ki iyi ki aranızdayım.
Yüreğiniz ve de yürekleriniz dert görmesin asla.
Sonsuz içten selam ve saygımla
***Kutluyorum sevgili Gülümm, gün güzelliğini ve yazan yüreği...
Sevgiler, nice günlerde görmek dileği ile***
Gülüm Çamlısoy
İnşallah canım.
Sevgimle
Gülüm Çamlısoy
Hep değil mi?
hayatı yaşanır kılan da bu değil mi?
Güzel varlığın güzel varlıklarınız.
Müteşekkirim sizlere.
Hayatımı yaşanır kılan yazmak ve güzel varlıklarınız sevgiden yana bir dünya özlemimi aranızda giderdiğim.
Sonsuz sevgimle canım Nazik
Gülüm Çamlısoy
Kocaman sevgimle
Gülüm Çamlısoy
Tüm sevgimle gönül bahçene
Canım güne seçilen yazını okumak çok güzeldi. Kutlarım arkadaşım. Sevgimle Gülümmm...
Gülüm Çamlısoy
Teşekkür ederim yürek dolusu.
Sonsuz sevgimle
Alemin derdi bitmez dünya ile helalleşme demektir güzel bir çalışma okudum kutluyorum saygılar
Gülüm Çamlısoy
Gerçekten de bitmiyor dünyanın derdi.
Sonsuz selam ve saygımla
Gülüm Çamlısoy
"Seslerin güruhu.
Sözcüklerin fısıltısı."
Öyle enginlere diliyorsun ki, geçtiğin tüm yollardan bizlerde geçiyoruz. Gözünün değdiği her yeri gönlüne alıyorsun, incitmekten korkmadan, hatta kafa tutarak. Bu hayatın sunmuş olduğu her zorluğu göğüslenerek.
Kimsenin seni duymasını beklemeden, hayatı tüm kalbinle yaşamak gibiydi yazınız.
Günbatımları küsmeden hayatı hep doğal dolu dolu yaşa...
Sevgilerimle selamlar.
Gülüm Çamlısoy
Yaşamak ayrı güzel.
Mutluluk ve yaşama sevinci evrenin sunumu ama anlamadığım bir şekilde karanlıkla beslenen insanlar aydınlık bir günü bile yaşanır kılmıyor.
Hayat ve insanlık.
İnsanlığım sonlanmasın yeter ki ve içi dışı da bir iken insanın.
Koca kainatı yüreğime kolaylıkla sığdırabildiğim.
Bu sevgi bu coşku bitmiyor derken güneş batıyor ansızın oysaki daha günün başı.
Var olmak var olma coşkusu.
Sevgili güzel arkadaşım:
İyi ki varsınız sizler ve işte hep de vurguladığım üzere:
Dünya hala yaşanılır bir yer.
Sevgi ve umut ve coşku tükenmeyen bir arayış hep iyinin güzelin peşinde ve iyi güzel kalmak adına.
Teşekkür ederim çok çok teşekkür ederim.
Karanlığı dindiren ve kelimelerime can veren sizlersiniz Allah ın izniyle.
Çok çok sevgimle canım arkadaşım benim.
Yaşadığım kadar da yaşatmak adına...
Yaşadığımı hissettiren kalemim kalemleriniz ve güzel içten iyi yürekleriniz
Yüreğine sağlık değerli kardeşim güne düşen anlam dolu yazınızı beğeniyle okudum tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Gülüm Çamlısoy
En içten selam saygımla
Allah razı olsun
günümün yazısı'nı fazlasıyla hak eden
muhteşem ve imrendiren betimlemeleriyle
köşeye de ykışan bir anlatım tebrikler 24. 04. 2022
Gülüm Çamlısoy
yüreğiniz yürekleriniz dert görmesin.
sonsuz içten selam ve saygımla
"insan kalma mücadelesini" verme eyleminde duru anlatımınızla düşünce dünyamıza yeni ve özgün ufuklar açıyorsunuz Gülüm hanımefendi...
Engin algı gücünüz, zengin bilgi birikiminizle çok harikasınız şair-yazar kalem dost.
Zihniniz hep açık, gönlünüz şen olsun...
Emeğe ve sanata saygı ve selamlarımla kalın.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim duyarlı içten yorumunuza.
Sağ olun var olun değerli hocam.
Duygu denizinde yüzerken sizlerin varlığıdır güç veren Allah ın izniyle.
Selam ve saygılarım sizinle kıymetli hocam
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim tüm içtenliğimle.
En içten selam ve saygımla...
Yürekleriniz dert görmesin asla...
Hüznün ardından ansızın doğan güneş ve gece karanlığını delen gözleri aydınlığın ve umudun ve sevginin ve dostluğun ve kalemin d/okunduğu her yürek...
Çok çok teşekkür ediyorum değerli Seçki Kuruluna ve sevgili Edebiyat Defteri aileme en içten teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum.
Her şey bitmiş işte derken mutluluğun ve sevincin ve huzurun kapınızı çaldığı...
İyi ki varsınız.
En içten sevgimle, selamımla ve yürek dolusu iyi dilek ve saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Var olun.
Selam ve dua ile...
Gülüm Çamlısoy
Eksik olmayın hocam.
Selam ve saygılarımla...
Meylettiğim hiçlik makamı ve tokalaştığım sessizlik ve yalnızlığım ki bunu bile çok görenler var bana ve donanımlı olduğum kadar acılarımda hala reşit kılınmamış bir hüzün iklimi saklı içimde ve işte göğün şadırvanı ve göğe kamp kurmuş kuşlar martılar çığlık çığlığa gece olmuş olsa bile henüz uykuya çekilmemişler ve günün ilk ışıklarında sokağı istila ediyor martı sürüsü.
Bazen ekmekle besliyorum onları bazen grisin ile en çok sevdikleri ise şekerli bisküvi.
Tünedikleri kaldırım ve işte sürüden ayrı düşen ayağı sakat olan martı.
Bir adım atıyor derken düşüveriyor ve kanadı ayak vazifesi görüp kâh kanat açıyor bir sonraki adımına kâh çığlık atıyor kulaklarımı deşen acısını yürekten hissediyorum ve o da beni duyumsamış olmalı ki göz göze geliyoruz ve minnettar bakışları ile attıklarımı yiyor ve işte Mevla’m her yerde hâsıl oluyor: o yaralı martının acı dolu bakışına eşlik eden merhamet elbet Rabbin sunumu ve her acı başka acılarla karşılık buluyor kısaca su akıp buluyor yolunu.
Çentik attığım göğün perdesi.
Usulca konuyor bulutlar ruhuma usulca topluyorum onları ve çevreme asıyorum.
Yüzümdeki o iki damla yaş derken peyda olan bir gülümseme ve işte sırtımı sıvazlıyor yüce Rabbim ve aşkımın devasa rahmetine tanıklık ediyor sözcüklerim.
Geceye alt yazı geçtiğim ve sabahın ilk ışıklarında kuş bakışı evreni tavaf ettiğim ve de ziyaret.
Sunumu evrenin.
Sarmalı duyguların.
İnancın güzelliği ve de.
Kanatlarında noktalar saklı martının benimse kanadığım ve kardığım.
Beylik değil üstelik martı ile buluşmam ve güne onunla başlayıp belki de bir önceki geceye veda ettiğim.
Kainat ile hasbıhal başlıklı yazınız ve özellikle de ayağı sakat martı neleri tefekkür ettirdi.
Bu konuyla ilgili o kadar çok ayeti kerime ve hadisler var ki yapılanın ne kadar doğru olduğu hakkında, örneğin;
Allah rahmetini yüz parçaya ayırdı. Doksan dokuzunu kendi yanında tuttu, bir parçasını ise yeryüzüne indirdi. İşte bu bir parça rahmet sebebiyle bütün canlılar birbirine merhamet ederler. Hatta kısrak (emzirirken) yavrusuna basıp da zarar verir korkusuyla ayağını kaldırır.” (Buhârî, Edeb,19; Müslim, Tevbe, 21)
Hz. Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Peygamberimiz buyurdu. "Biri yolda yürürken çok susadı. Derken bir kuyu buldu. İçine inip su içti, çıkınca susuzluktan soluyup toprağı yemekte olan bir köpek gördü. Adam kendi kendine bu köpek de benim gibi susamış deyip tekrar kuyuya indi, ayakkabısını su ile doldurup ağzıyla tutarak dışarı çıktı ve köpeğe su verdi. Allah onun bu davranışından dolayı razı oldu ve onu bağışladı.
Sahabe sordu: "Hayvanlara iyilik yapmaktan dolayı bize sevap var mı?" O cevap verdi: "Her yaş ciğer (canlı) için bir sevap vardır." (Buhari, Müslim, Selam, 153)
Anlam dolu harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yazınızı gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum.
Cenab-ı Hak'tan iyiliklerinizin en güzel şekilde karşılığını vermesini niyaz ediyorum.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olunuz.
Gülüm Çamlısoy
İklimler değişiyor ikilem yüklü.
İnsanlar saf tutuyor aslında saf ve iyi insanları yok sayıyor ya da zulmediyorlar.
Ki tecrübe ile sabit değerli hocam.
Anlamsızlıkta dahi anlam saklı ve iç sesimiz ve vicdanımız.
Kanadı kırık kuşlar ayağı olmayan aslında evrendeki en donanımlı canlı iken insanlar aklını vicdanına ters tutanlar.
İyi olmak ve iyilik yapmak o kadar çok sebep var ki diğer yandan kötülüğü ve gıybeti ve alayı mesken edinenler.
Yazmaya başladıktan sonra daha dikkatli gözlemler oldum hayatı ve nelere nelere şahit oluyorum bir bilseniz işin ilginci anlatsam da inanmaz bir Allah ın kulu.
Rabbimiz yüce Rabbimiz merhametlilerin en merhametlisi ve günümüz insanı egosunu tepede saklarken kibirleri ve zalimliği ile kolayca da hayatı zehir etmekteler.
Rabbim dayanma gücü veriyor ve ben mutlu olacak huzur duyacağım şeylere Rabbim sayesinde sahibim ve benim tek sahibim Rabbim.
Ne güzeldi yorumunuz hocam huzur veren bilgilendirici mahiyette.
Hayatı yaşanır kılandır umut ve sevgi ve inancın d merkezinde Allah rızası için yaşamak ve sevmek varken aksini niye iddia eder ki insanlar?
Bayram coşkusu ile güne uyanmak ve benim coşkuma eşlik etmeyen bir sessizlik.
Yaşama sevincimizi bile çalmayı beceriyorlar.
Hayat bir armağan bir de içimizde cenneti cehenneme dönüştürmek adına günbegün daha da acımasız insanlara dönüştük.
Bir olmak sevgiyle ortak paydada buluşmak umudu saklı tutmak ve aydınlığı saklı kılmak...
Çok teşekkür ederim asil yürekli hocam tüm yüreğimle.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun.
Ülkemiz sonsuzluğa kadar yaşasın ve şanlı bayrağımız göklerden inmesin.
Sonsuz selam ve saygımla değerli hocam..
Allah razı olsun sizden
Eline yüreğine sağlık değerli şaire çok güzel olmuş tebrikler selamlar saygılar sunarım
Gülüm Çamlısoy
yüreğiniz dert görmesin.
selam ve saygılarımla