- 1303 Okunma
- 21 Yorum
- 8 Beğeni
ANNE NEDEN KUR’AN’I KERİM ÖĞRENMEDİN?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Annem 1934 Yozgat Çekerek Karahacılı doğumludur. Anam halen hayatta ve hayat hikâyelerini karınca kararınca anlatmaya devam ediyor…
Annem Kur’an okunmasını çok sever. 2022 yılında yaşı doksana merdiven dayamasına rağmen Ramazan ayı orucunu tamamen tutuyor. Şimdi bakıyorum da genci de orta yaşlısı da orucu tutan çok az. Sudan bahanelerle oruç tutmuyorlar. İslam’ı yaşayan nehir gibi çekilmiş. Cennete girmek kolay olamasa gerek. Annemin bu yaştaki İslam’ı yaşama hevesi bize umut ve ışık oluyor.
Kur’an’ı ezberden öğrendiklerini anlatıyor. Öğrendiklerini yarım yamalak öğrenmiş ama Kur’an’ı Kerim’i yüzüne okumayı ne kadar istemişse de öğrenememiş…
Aramızda sohbete devam ediyoruz:
“Anne niçin Kur’an’ı Kerim öğrenmedin?”
“Ah yavrum! Ocağı batsın. İnönü zamanında Kur’an mı öğretiliyordu. Kur’an okumak yasak, ezanı Arapça okumak yasaktı. Ahırlarda, kör kuytu yerlerde ne kadar öğrenebildiysek öğrenebildik. İki de bir köye jandarma gelir, kim Kur’an, ezan okuyor diye sorgular bulduklarını tutuklarlardı…
Ah ah! Bize Kur’an mı okuttular. Hoca mektebimizi kapattılar. Bütün öğrencileri alıp Kuruhasangilin kuytu bir odasına götürdüler. Evin köşesine de bir nöbetçi bıraktı hocamız. Kur’an okumak, yasak dinlemek yasaktı. Kuruhasangilin evden sonra Ayran Bananın yattığı yerde okumaya başladık. Orayı da yasakladılar...”
Öyle içinden bir ah çekiyordu ki ciğerimizin yağını eritiyordu. Biz Kur’an okurken saygıyla huşu içinde dinliyor, sanki kendi okumuş gibi seviniyordu…
Fadik Anne:
“Bizi köyümüzde dört imam okutmuştu. Gıcık İmam ve Molla İbrahim Hoca Karahacılı, Yusuf Hoca ve Şevket Hoca Tipideresi köyündendi. Tipideresei köyünden çok hoca çıkardı.
Hoca mektebinde hocalarımız çubuğu vurdukça ellerimiz yanardı ve kıpkırmızı olurdu. Elimizin acısından duramazdık. Hoca mektebine ekinler diz boyu oluncaya kadar devam ederdik. Bütün zorluklara rağmen okumaya devam ederdik. Bizi en çok inciten acıtan da Kur’an okumanın ve yazmanın yasak olmasıydı.
Babam, biz hoca mektebine gitmeyince bizleri “Neden hoca mektebine gitmiyorsunuz? diye döverdi. Ben çok iyi okurdum. Garasangilin Hanim ve Kertillerin Fatma da güzel okurdu.
Durmadan köyümüze jandarmalar geliyordu. Ardı arkası kesilemiyordu bu gelmelerin ve yasakların. Çocukları mektepte okutuyorlar mı? Ezanı Arapça okutuyorlar mı diye…
Jandarmanın köye geldiği haberi duyulunca hoca saklanırdı ve biz de kaçıp mektebi hemen boşalttırdık.
Yasaklı o dönmelerde yalınayak karın üzerinde her birimiz sırası geldikçe nöbet tutardık. Jandarma geliyor mu? Diye. Kar dizlerimize kadar gelirdi. Şişerdi ayaklarımız. Dondurucu soğukta ayağımızın birini kaldırır diğerini indirirdik. Ayaklarımız tamamen donmasın diye. Soğuktan ayaklarımız donmak üzeriydi. Jandarma geliyor mu? Diye beklerken adeta donmaya ayak parmaklarımızdan başlardık. Allah o günleri göstermesin…
Şimdi anlıyorum da bu necip millet, İslam dininden bu kadar niye soğutulmuş. Baskı zulüm ve İşkinece ne dersiniz hepsi var. Bu insanların Rabbimiz Allah dedikleri ve onun göndermiş olduğu yüce Kur’an’ı okumaktan başka suçları yoktu…
17.04.2022
Yozgat
YORUMLAR
Vallahi hiç bir şeye şaşırmamayı çoktan biliyorum da bu yazıya ve kurdelesine şaşırdım diyebilirim. Meleklerin bile gıpta ettiği Annem oldukça erken yaşta rahmetli oldu. Bana Kuranı öğretmedi çünkü o da bilmiyordu.
Evde Elmalı Hamdi dahil Kuranın yedi adet tefsiri var.
Ancak ben dönüp dolaşıp kendi yaşam tarzıma ve karakterimin özelliklerine bakıyorum ve Yaradan a bana bahşettiği bu güzelliklerden dolayı Şükürler ediyorum
Bu güne dek evimize bir tek yalan girmedi
Başta babam olmak üzere hiç kimseye bir teşekkür borcum yok
Vicdanımı zerrece rahatsız edecek hiç bir şey olmadı
Kendi cüzdanım yere düşse utanırım almaya
Hak Adalet Hukuk Eşitlik Emek Dürüstlük İyi niyet güvenilir olmak en başta gelen inancımdır. Evime bir gün misafir gelmese o günü yaşanmamış sayarım. Ne bulaşık makinam ne külüstür de olsa bir arabamız var. Öyle çok sayan seven ve her sözüme şapka çıkaranım var ki..Bunlar bana yetiyor..En güzel en aydınlık yerlerde ol ANAM. KİM ADINI DUYSA "Ay ne iyi insandı" diyorlar..
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve dua ile
Bu yazı ; her sabah siyasete besmele ile başlayanların bir çalışmasıdır. Bu gün müslümanlığın yaşanamamasını İnönü dönemindeki arapca okuma yazmanın yasaklanmasına bağlamak kocaman bir yalan siyasettir. Arapcanın yada kuranı kerim in hiç yasaklanmadığı islam toplumlarına bir bakın ; şu anda orada müslümanlık yaşanıyor mu dünyaanın en geri kalmış , en adaletsiz, insanın ve insanlığın yerlerde süründüğü çoğrafyalar islam toplumları göremiyorsunuz , körsünüz, herkesi kör sanıyorsunuz , bende müslümanım ve hep öyle kalacağım, bir döneme kara çalmaya çalışdığınız için sızı ve yazınız kınıyorum
İDRİS ÇETİN
İlginiz ve güzel yorumunuz için teşekkürler
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve dua ile
Bu yazı bir gecede cahil kaldık diyen Mısıroğlunun yazılarına benziyor. Oysa latin alfabesine geçtiş yaptığımız döneme kadar okuma yazma oranına bakmak icap etmez mi? Bir defa Kuran ve Ezan yasaklanmamış olup Türkçe olarak okunması istenmiştir. Rahmetli İsmet İnönü öleli 49 sene olmuş 70 yıldan daha fazla ülkeyi karşı zihniyet yönetmiş ve yönetmeye devam ediyor. Demem o ki, seçimle zihniyet değişmiş ve ülkeyi yönetmiştir? Peki bu 70 yıl içinde bu halk nelere zorlanmıştır. Bir defa zorunlu din dersleri getirilmiş halk dine bağımlı olmaya zorlanmıştır. Buda olmuştur. Sadece tek partili dönemde zorlamalar olmamış bilakis karşı zihniyet döneminde de zorlamalar devam etmiştir. Mağduriyet tüm kesimlerde var ve devam ediyor. Hem de bu 16 seneden daha uzun bir zamanı kapsıyor. Muhterem validenizin ellerinden öper, kendisine sağlıklı ve hayırlı bir ömür dilerim. Saygılar.
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve dua ile
Ülkemizde ezanın Arapça okunmasının yasaklandığı, Kuran eğitim ve öğretiminin engellendiği talihsiz ve hiç yaşanmaması gereken bir dönem olmuştur. 18 yıllık bir aradan sonra 16 Haziran 1950 tarihinde nihayet ezan tekrar aslı gibi okunmaya başlanmıştır. Ardından 5 Temmuz 1950 Çarşamba günü radyodan dinî program yayın yasağı da kaldırılmıştır. 7 Temmuz Cuma günü ise Ankara radyosundan ilk olarak köylüm ve akrabam olan Hafız Ali Osman Atakul’un sesinden radyodan İsra Sûresi dinlenilmiştir. Bu vesile ile Yüce Allah (CC) 24 Aralık 2019 tarihinde vefat eden Hafız Ali Osman Atakul'un ruhunu şad, mekanı cennet eylesin.
Toplumun ayrışmasına neden olacak konuların gündemde tutulması yerine, toplumun tüm kesimlerini birleştirici, kardeşlik bağlarını kuvvetlendirici olunmasında her zaman için fayda bulunmaktadır. Zira toplumları sağlıklı bir şekilde ayakta tutan faktörlerin başında milli birlik ve beraberlik gelmektedir. Bunun zıddı ise tefrikadır. Tefrikanın çoğaldığı toplumlar birbirleri ile kavga halinde, anarşi ve terör sarmalında yıkılmaya mahkum olurlar.
Yüce Allah Kur’an-ı Kerim'de 'Hep birlikte Allah’ın ipine (İslam’a) sımsıkı yapışın, AYRILIĞA DÜŞMEYİN.' (Âl-i İmran, 3/103.) buyurur.
Bir başka ayette ise; 'Allah’a ve Rasulüne itaat edin, BİRBİRİNİZLE ÇEKİŞMEYİN. Sonra gevşersiniz de GÜCÜNÜZ VE DEVLETİNİZ ELDEN GİDER.' (Enfal, 8/46.) buyurarak, birlik ve beraberliğin önemine dikkat çekmiştir.
Ülkemizde herkesin hak ettiği özgürlüklere kavuştuğu, insanların birbirinin yaşam biçimlerine saygı duyduğu, huzurun ve barışın hakim olduğu, ayrıca Fatır Suresi 5. ayette buyurulduğu gibi Allah’ın adının kullanarak insanların aldatılmadığı bir toplumu hepimiz hak ediyoruz. Emperyalist devletlerin ise bizlerin kavga etmesini zenginliklerinin devamı olarak gördüklerini hiç unutmamamız gerekir.
Bu vesile ile vatanımızın istiklali için mücadele verip şehit ve gazi olarak şanlı tarihimizde yer almış tüm atalarımıza minnetlerimi ifade eder, muhterem validenizin ellerinden öper, kendisine sağlıklı ve hayırlı bir ömür dilerim.
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve sevgiler...
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve sevgiler...
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve sevgiler...
Sizi canı gönülden kutluyorum Hemşerim. Aynılarını ben de hem Rahmetli babamdan, hem Rahmetli anamdan hem de Rahmetli dayımdan çok dinledim.
Hatta dedemin Kuran öğretirken yakalanıp dipcikle dövüldüğünü de anlatmışlardı. Burada yoktu öyle bir şey diyenler eğer tanıdıkları yaşlı kişiler varsa gidip onlara sorsunlar. Kuranı gizli gizli ahırlarda, samanlıklarda nasıl okuduklarını anlatırlar mutlak.
Ha birde hemen bu zamandakilerde şöyle şöyle yapıyor diyerek yazanlar var ya. Onlarada bir çift sözüm olsun. Bu milletin, bu vatanın ve bu dinin hayrına zerre katkısı olandan Allah razı olsun. Bu milletin, bu vatanın ve bu dinin aleyhinde olan, bu milletin parasını haksız bir şekilde alan, devlete, millete, vatana hainlik yapan her kim varsa da Allah kahretsin onları.
Tarih yaşanmışlıklardır. Ne siz inkar etmekle yaşanmışlıkları yok edebilirsiniz, Nede bir başkası yaşanmayanları yaşanmış gibi anlatması tarihte böyle olayları oldurur.
Er yada geç ne yaşanmış yada yaşanmamışsa ortaya çıkar.
Kalemine sağlık.
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
Ben yazının doğruluğu yanlışlığından ziyade yazidan yola çıkarak hak ve özgürlükler konusunda bir iki söz söylemek istiyorum.
Dikkat ettiniz mi Atatürk ve İnönü dönemi ne kadar rahat eleştirilebiliyor. Herkes dilediğini söylemekte özgür ve de dönemi yaşamamış olmasına rağmen yalan yanlış belki de uydurulmuş bilgilerle dilediği hakareti edebiliyor, iftirayı atabiliyor.
Peki ya günümüzdeki yönetimi ayni cesaretle ve özgürlükle eleştirebiliyor muyuz? Daha geçenlerde 20 yaşındaki bir genç saray ile ilgili bir twit paylaştı diye üstelik bir kaç dk sonra silmesine rağmen tutuklandı. Silivri cezaevinde şüpheli ölümler baş göstermeye başladı. Tutuklanan, dövülen gazetecilerin ardı arkası kesilmiyor.
Bu taraftaki hak ve özgürlükler, adalet nerede?
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
Ne yazık ki bu millet, devlet eliyle kendini inkara ve Batı'yı taklide zorlanmış, araya milliyetçilik ve Türklük gibi popüler kavramlar sokuşturularak inkar ve taklit politikası normalleştirilmeye çalışılmıştır. Ancak topluma materyalizm ve rasyonalizm orjinli resmi ideoloji, içine milliyetçilik ve Türklük kavramları sokulduğu halde, bir türlü benimsetilemedi. İnsanlar dayatılan ruhsuzluk karşısında, kendiliklerini korumak adına çok iyi mücadele verdiler o dönemlerde. Fakat bu direniş, materyalist ve rasyonalist orjinli düşünce ve inanç sisteminin toplum kişiliğine sirayet etmesini engelleyemedi. Toplumun olduğu ile olmak istediği arasındaki fark gitgide açıldı. Çift kimlikli bir toplum yapısı oluştur. Kendiliğini muhafaza etmeye çalışanlar ve toplumu olduğu gibi kabul edemeyip Batı gibi düşünmek ve inanmakta çözüm arayanlar...
Allah kıymetli validenize sağlıklı ve hayırlı ömür nasip eylesin. Tebrik ederim.
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
Merhaba Kıymetli Hocam
Yazınız edebi açıdan lezzet uyandırıyor
Görüş elbette ikincil bir boyut, duygular tali bir unsur elbet
Edebiyatın özü de bu değil midir zaten? Ne söylediğimiz değil nasıl söylediğimiz, anlatıp anlatamadığımız hani
Site yönetimi de bunu gözetmiş ve yazınızı hoşgörü ve tolerans aralığı dairesinde günün yazısı seçmiş kanaatimce, bu anladığım biçimde yanlışta yapılmamış bence
Çünkü farklı hatta zıt görüşte yazılarda güne geliyor yerine göre
Bu anlamda hürmeti kuşkusuz hak eder
Allah sağlıklı ömür versin, annenizin duygularıyla yazıldığı da bir diğer boyut
Hani kapsamlı bir makale olmadığı gibi, olmak zorunda da değil zannımca
Öyle ya, edebiyatta her yazı makale değildir, ya da makale tek yazı türü değildir
Anı vardır, sohbet vardır, öykü vardır, o vardır bu vardır hani
Daha öteye geçerek şunu da demek isterim
Yazıda söylenenler ya da benzerleri yaşanır bence de
Fransız devrimi modeli Jakoben bir laisizm siyaseti izlenir düşünceme göre de
Yine bence bunu demek, Atatürk'e ve onun kurduğu Cumhuriyete muhalif olmak anlamını hiç vermez
Daha doğrusu verip vermeyeceği kişiden kişiye değişir derim
Bana göre vermez
Açıkçası, Atatürk dönemiyle İnönü dönemini ayrı düşünen biriyim
Kemalist ve İslamcı yapıların ortak paydayı yakaladığı biçimde 1923-50 bütünlüğünü gerçekçi bulmam
1923-38 ayrı, 38-50 apayrı
Atatürk sosyal psikolojiyi gözeten, halkla iletişim kuran, toplumun nabız atışını bir biçimde kollayan bir inkılap/devrim modeli izlerken, İnönü dönemi daha kalıp, dogmatik, kanuncu bir çizgide ilerler
Mesela ağırlıklı olarak yer verdiğiniz Türkçe Ezan/Kur'an, Arapça Ezan/Kur'an bahsinde tastamam böyledir
Atatürk Türkçe Ezan uygulamasına Diyanet genelgesiyle geçmekte, diğer inkılapları gibi kanunla değil hani
Anladığım kadarıyla Paşa halkın nabız atışını yoklar, sosyal psikoloji alanında test sürüşü yapar, elbette kendisi Türkçe Ezandan yana, ancak kabul görür mü, millete mal olur mu misali
Oysa İnönü dönemi uygulamanın kanun zeminine oturtulup, suç ceza kapsamına alındığı evre, belki de kendilerince bu kadar deneme yayını yeter dediler
Daha önce bu konuyla ilgili kapsamlı bir yazı paylaştım sitede, o yüzden detaylı değinmiyorum
Kimi görüş sahibine garip gelebilir ama, Menderes ve Demokrat Partinin Ezanın Türkçe ya da Arapça okunmasını serbest bırakması bana göre Atatürk inkılabına aykırı değil
Her şeyden önce 1950'de yapılan Arapça okutulacak şeklinde bir dayatma değil, serbest bırakma
Halkın ekseriyetinin benimsemediği bir uygulamada taşlar yerine oturmuştur açıkçası
Uygulamanın bir nesil devam edipte geniş halk kesimlerine mal olmamasının nazarı dikkate alınması, Atatürk inkılabına neden aykırı olsun ki? Üstelik cebri bir Arapçaya dönüş değil, doğal ritmine bırakma iken
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Gün başarınızı tebrik ederim
Hayırlı Ramazanlar dilerim
Selam ve saygılarımla.
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
anneniz 1934 doğumlu olduğuna göre, anlattıkları her şeyin doğru olduğunu tahmin ediyor ve samimiyetle inanıyorum. Lakin ALGILARIMI AÇARAK BEYNİMİ ÇALIŞTIRARAK NEDENİNİ DE TAHMİN EDEREK.DİYORUM Kİ;
1950 ye kadar olan dönemde tek parti iktidarı vardı ve anneniz henüz 16 yaşında idi. Bakın bundan sonrasını çok iyi dinle!!!
Rahmetli İsmet İnönü'nün veciz sözü der ki: HİÇBİR ÜLKE YOKTUR Kİ KENDİ İÇİNDE BİZİM KADAR HAİN YETİŞTİREBİLSİN. diyerek o günlerdeki ve de gelecekte olacak olan aşağıda anlattığım süreçleri işaret ederek milletimizi uyandırmak istemiştir.
ABD gibi emperyalist güçler için, 1950 SEÇİMLERİNİN MUTLAKA KAZANILMASI, KENDİ İŞBİRLİKÇİLERİNİN İŞBAŞINA GETİRİLMESİ GEREKİYORDU:
YAPILMASI GEREKENLER İSE BELLİYDİ
Tabi ki masum insanları kandırmanın en iyi yöntemi her zaman olduğu üzere Masun Halkın DİNİ duygularını kullanmak.
O günkü tek parti yönetimi ve yöneticilerini DİNSİZLİKLE suçlaması ve yukarda Annenizin şahit olduğu uygulamaları, içeride besledikleri hainleri maşa gibi kullanarak yaptırmaları idi. Bunu günümüz dünyasında tahmin etmemek aptallık olur diye düşünüyorum hele ki hain fetö olaylarını yaşayıp görmüşken hemde...
Değerli dostlar senaryo ve figüranlar hep aynı hala mı! düşünemiyorsunuz?
15 TEMMUZU KİM YAPTI? Buradan da mı dersler almadınız!!!
Sonuç olarak anneniz doğru söylese de, hainleri seçmekte o günkü şartlarda algılama yetisini ve aklını kullanmayabilir özrü kabul edilebilir,
Amma velakin GÜNÜMÜZDE BÖYLE BİR iftiraya inanmanın artık aklını mantığını kullananlar için ancak hainlik derecesinde kör olması lazım.
Bu nedenle sizlerin de olayları henüz çocuk yaşlarda 1950 de ise henüz 16 yaşında olan annenizin anlattıklarını o günün şartları ve günümüz gerçeğiyle akıl süzgecinden geçirerek
ahhhhhhh anneciğim ah
senin anlattıkların maalesef vatan kahramanlarını karalamak kötülemek dinsiz göstermek ve kendi işbirlikçilerini işbaşına getirmek için emperyalist abd israil ingiliz uşaklarının biz Türk MİLLETİNE kurduğu TUZAKLARMIŞ DİYEBİLMELİSİN
DEĞERLİ İDİRİS
SAYGILARIMLA
MÜSLÜM BAYRAM
İnönü'ye sonuna kadar katılıyorum
Hainimiz çok maalesef bir türlü bitmiyorlar
her insan kendini boy aynasında tartsın işte profilim de olduğu gibi kendini yansıtsın dost doğruca aynalara.
aynalar gerçekleri haykırır yüzünüze yüzünüze
saygılar
İDRİS ÇETİN
Rabbim size ailenize sağlık ve afiyet versin inşallah.
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
Tarih son yıllarda iyice değişti,şu anda bulunduğumuz dünyanın en zulüm gördüğü zaman.Musluman kılıklı reptilyanlar, şeytanı bile masum çıkartan şer sureti insanlar ve bu günkü İslâm.
Benim yedi göbek sülalem dindar,çoğu hocaydı ve hiç bir zaman bu iftiraları duymadım.Ankara gibi bir yerde yaşayıp yasaklardan haberdar olmamak imkansiz .Babamın dedesi 90 yaşındaki hali ile Atatürk'ün yaptıklarını anlatırken duygulanırdı.
Aslında anlamadan okunan herşey kulaktan duyma herşey din diye öğretilmiş.
Geçmiş te bu durumları annemizin yaşadığını var sayalım.İnsan isterse okur.Bana kimse öğretmesi Kur'an okumayı fakat kendim istedim öğrendim ve birkaç kez hatim indirdim.İsteseydi sonradan öğrenildi, herşeye bir bahane, ☺️
Geçmişi kötülemek geleceği köreltmektir. Saygılarımla...
Uyaksız hafiye tarafından 18.4.2022 12:20:52 zamanında düzenlenmiştir.
Uyaksız hafiye tarafından 18.4.2022 22:22:13 zamanında düzenlenmiştir.
Tarihimizde bu dönemde İslam Dini'ne yapılan kötülük kadar kötülüğün yapıldığı bir dönem yaşanmamıştır.
Elinde Kuran'ı sallayıp siyasete alet eden, namaz kılarken poz veren, İslam'ın ve Kuran'ın yasakladığı, kul hakkı yeme, çalma çırpma, devlet malını mideye indirme, haramın dibine vurma, yalan, talan, sahtekarlık gibi ne kadar günah varsa zerre kadar çekinmeden yapan ve gençlerin Müslümanlığı bu sanıp İslam'dan soğumasına ve de deist, ateist patlamasına neden olanları da yazsaydın. Yani senin gibileri...
İsim zikrederek zerre kalemini titretmeden iftira atan ve siyasetin dibine vuran bu yazının güne gelmesi bana da çok ilginç geldi.
Allah ıslah etsin sizi...
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve dua ile
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve dua ile
Bu güne kadar böyle şaheser bir yazı okumamıştım.
Madem bunu yazdın o engin tarih bilginle
İNÖNÜ soyadını iş olsun diye verdiklerini de yaz.
Hani camileri ahır yapmıştı onu da yaz.
Sonra o paşa falan da değildi, savaş ta görmemişti.
Asker kaçağıydı. Onu da yaz.
Merak etme hakkın zayi olmaz. Ödüllendirilirsin
ersinbaşeğmez
İnönü ve Kurtuluş Savaşı' nı yazmıyorum. Çünkü Milli Mücadele'nin tüm günahları Atatürk'te, sevapları Vahdettin'deydi!!!
Kusura bakmayın araya girdim ama yazıya mı üzülmeli yoksa bu yazının güne sokulmasına mı...
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve
Hakikatı yürekten kaleme döktüğünüz için kutluyorum üstadım...
Birçoğumuz inanmasa da yaşanmış gerçekler
İDRİS ÇETİN
Hayırlı Ramazanlar diliyorum
Rabbim size ailenize sağlık sıhhat versin inşallah
Selam ve dua ile
Allah uzun ömürler versin annenize.
Güne eşlik eden yürek sesinizi yürek ikliminizi can-ı gönülden kutlarım.
Selam ve saygılarımla
İDRİS ÇETİN
İlginiz ve güzel yorumunuz için teşekkürler
Selam ve dua ile
Hayırlı Ramazanlar
Allah' ın selam ve rahmeti tüm inansnların ve sizinde üzerinize olsun,
Bismiillahirrahmannirrahim,
Allah annenize sağlık sıhhat versin Allah o zor şartlarda dahi okuyan okutanlardan Hak yolda olanlardan razı olsun ..Rahmetli babam da benzeri şeyleri anlatırdı..Saklı okuduk dedem ninemde kızım Kuran' ı Kerimleri toplar yere atar yakarlardı ..Resmen eziyet ederlerdi.Biz neler gördük ezanı Türkçe okunmasınıda gördük derdi.Allah mekanlarını cennet eylesin..
Kork Allahtan korkmayandan derdi büyüklerimiz..Hakikatler acıda olsa yaşanmış ki söyleniyor..
Allah vatanımızı milletimizi din kardeşlerimizi tüm soydaşlarımızı korusun..
Allah hak yolda olan Hakkı yazan anlatanlardan razı olsun inşaallah..
Rahmetli babam hafiz ve din görevlisiydi Kuran' ı Kerimi hatim etmeden yemek yemezdi bizede bazan okurken takip ettirirdi..Kuran' ı Kerimi okumasa da dinlemek insanın ruhuna huzur veriyor..
Mübarek Ramazan ayı gafletten uyanmaya sağlık ve huzura Hak yolda olmaya vesile olsun tüm islam alemine..
Hayırlı ramazanlar selam ve dua ile..
İDRİS ÇETİN
Siz inanmıyorsunuz diye gerçekleri anlatmasın mı
Biraz tarih okursanız anlatılanları doğru olduğunu göreceksiniz.
Olayı getirip siyasete dayamak da başka bir gariplik. Sanatçı objektif olur yanlı olmaz olanları resim gibi yansıtır.
Ben sizin görüşlerinize saygı duyuyorum.
Aynı saygıyı sizden de bekliyorum.
Selam ve dua ile
Hayırlı Ramazanlar dilerim
Necla plt hsbtc
Suat Zobu...
İbretlik bir yazı okudum. Kutluyorum.
Annenize sağlık, sihhat diliyorum.
Selamlar... Hoş kalın, Hoşça kalın...
İDRİS ÇETİN
Rabbim cümlemizie hayırlı ömürler versin inşallah
İDRİS ÇETİN
Hakiketler acıdır.
Selam ve sevgiler
Hayırlı Ramazanlar