- 450 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ramazan Sohbetleri 2. Yaşanmış bir hikaye " Salyangozcuk "
Rızık!
Güzel Allah`ımız yarattığı bütün canlıları, yaşamlarını idame ettirebilmesi için hergün rızklandırıyor ve inanış o ki ! Rızık bittiğinde canlı için de, ölüm vakti gelmiş ya da yaklaşmış deniliyor.. Bu yüce Allah`ımızın Er-Rezzak, El- Latif gibi, güzel isimlerinin tecellisi ile yarattıklarına bahşettiği bir lütuftur.. İnsan dahi doğadaki bütün canlılar için, onun katından gelen bu nimetler, bazen vesileler sonucu yaratıklarına ulaşıyor.. Biz kullar ise vesilelerini görmezden gelebiliyoruz bazen.. Hayatın içinde unutuyoruz şükrü ve hamdetmeyi, bir insan dahi bize bir iyilik ettiği vakit teşekkür ediyoruz ama bazen Allah`ın bizlere vermiş olduğu bir sürü güzellik için, içten bir teşekkür etmek nefsimizce unutturuluyor bizlere.. Bugün sizlere çok kıymetli bir arkadaşımın yaşadığı bir olayı anlatmak istedim, bana anlatığında ve hatta yaşadığı olayın bir videosunu da çekmişti onu da benimle paylaştığında yaşadığımız ve yeniden Allah`ımızın rızk, nimet ve nasibin onun katından olduğunu kendi gözlerimiz ile şahit olmamıza vesile olmuştu, bu güzel anıyı sizlerle paylaşmak istedim ben de ...
Kıymetli arkadaşım Gülistan kendisi de tasavvufla ilgilenen,doğayı hayvanları çok seven biridir.. İstanbul`da yaşıyor, İstanbul`u gezmekten, sokaklarında yürüyüş yapmaktan, insan, hayvan ve tarihi mekanların fotoğraflarını ve videolarını çekmekten çok hoşlanıyor..
Yine böyle bir gün kendini İstanbul sokaklarında bulmuşken, Gülhane Parkına gidip oradaki, onun sırdaşı olan bir ağaç var ki, onunla sohbet etmekten gölgesinde oturmaktan çok büyük keyif alır, önce canım ağacının yanına uğruyor, biraz soluklanıp hasbihâl etmek için. Dinlenip etrafı izledikten sonra, acıktığını fark ediyor, atıştırmak için bir mekân bakarken, bir iki cafe- restaurant gözüne ilişiyor, her zamanki huyudur kararsız kaldığında saymaya başlar, bu birkaç mekânı sırasınca içinden geçirdiği sayı âdetince sayıp hangisine denk gelirse orada oturmaya niyetleniyor, küçük şirin bir butik kafeye denk geliyor, saydığı sayı. O ! Ne güzelmiş dışarıda da oturma imkânı var diye seviniyor, fiyatları da uygun geliyor ve buranın onun için en uygun yer olduğuna kanaat getirip bahçesindeki bir masaya oturuyor.. Kendisine bir tost, bir de çay ısmarlıyor.. Tost gelene kadar biraz telefonu ile ilgileniyor, o sırada yanında bir kedi beliriyor, bizim kız kedi ile sohbet etmeye başlıyor, sonra tostu geliyor bir iki diş ısırdıktan sonra, kediciye yediğinden vermezse olur mu ? Onun payını da unutmuyor, biraz kediye, biraz kendine, derken o sırada tostu tabağın içine koyuyor. Işte, tam da bu esnada, nasıl olduğunu anlayamadığımız bir şey oluyor ! Göz açıp kapatasıya birden bire tabağın içinde nerden geldiğini anlayamadığı bir solyangozcuk beliri veriyor, hayret içinde son parçayı kediye vermek niyetinde iken, birden bu salyangoz tostun kenarından yemeğe başlıyor, bir mucize izler gibi izliyor olanı biteni, salyangozcuk ekmeğin sadece bir tarafından kendi payını alırmışçasına karnını doyuruyor, sonra gözlerini ve antenlerini Gülistan`a çevirip ona bakıyor, resmen teşekkür eder gibi bir ifade ile ona bakıp antenlerini oynattıktan sonra tabaktan usulca ayrılıp gidiyor.. Gülistan anlatılmaz duygular içinde, ya işte diyor ! Nasip kiminse onundur, bir tost kaç canlının rızkı imiş meğerse.. Ben doydum, kedi doydu, bir de salyangoz doydu... Allah`ın her işinde bir hayr var demek ki ! İçinden Allah`a verdiği nimet için hamdedip, bu canlıların doyması için onu vesile kıldığını düşünüyor, belki de yediği ekmeğin sadakasını vermiş oluyor.. Kim bilir ? En doğrusunu elbette Rabbimiz bilir.. Ama bizim bu yaşanılandan aldığımız ders, kendi adımıza, bir kez daha nasibin ve rızkın Allah katından geldiğine yeniden bir delil oluyor.. Yaşam içinde unuttuğumuz, sanki kendimiz her şeyi kendi başımıza başarıyoruz algımız, birden bizleri yeniden düşünmeye teşvik ediyor.. Düşündüğümüz vakit ufacık olayların içinde bile onun hikmetine şahitlik ettiğimizi görüyoruz işte !
Mevlam ne eyler, ne eylerse güzel eyler, demişler !
Hayırlı Ramazanlar
Sevgi ve saygılarımla
Yazı: Gönül Çeşli
12.04.2022
Not: Bu güzel anıyı benimle paylaşarak, sizlere de ulaşmasına vesile olan, degerli arkadaşım Gülistan Acar`a teşekkürlerimle..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.