- 379 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Celal Tirit ve Bir Gün Anlarsın İsimli Şiir Kitabı...
Celal Tirit 1941 yılında İzmir’in Selçuk İlçesi’ne bağlı Havutçulu Köyü’nde dünyaya gelmiş, 7 kardeşin beşincisidir. İlkokulu köyünde bitirdikten sonra tarımla uğraşmış, 1966 yılında Almanya’ya işçi olarak gitmiş. Kesin dönüş yaptığı 1984 yılından bu tarafa yaşamını Aydın’nın Germencik İlçesi’ne bağlı olan Ortaklar Kasabası’nda sürdürmektedir. Bağ-Kur emeklisi olan şairimiz evli olup, 2 oğlan 1 kız çocuğu babasıdır. 2006 yılında ’’Sosyal Gerçekler’’, 2008 yılında ’’Aşk Şiirleri’’. 2017 yılında ’’Yol Beni Bulsun’’ isimli şiir kitaplarını yayınlayan Celal Tirit son olarak ’’Bir Gün Anlarsın’’ başlıklı şiir kitabını 2020 yılında yayınlamıştır.
Bir Gün Anlarsın isimli kitabı 14*20 ebatlıdır, kitabın iç sayfaları 3.hamur kağıttan müteşekkil. 128 sayfadır, 24.sayfada yer alan bir şiirini okuyalım.
GEÇTİ GENÇLİĞİM...
Kaybolan aşkımı sende aradım
Bulamayınca kendimden geçtim
Kaderime yadım yandım ağladım
Sevgiyi ararken geçti gençliğim
*****
Aradığım aşkı sende bulmadım
Yaş erdi kemale aşka doymadım
Kırdın kalbimi dimdik ayaktayım
Sevgiyi ararken geçti gençliğim
*****
Sen beni kendine kurban mı seçtin ?
Bahçeme gül diye zakkum mu ektin ?
Sen her şeyi kendi kendine ettin
Sevgiyi ararken geçti gençliğim.
Celal Tirit’in bu kitabında tam 119 şiir var, şiirleri aşk ve sevgi üzerine yazılmış. Bunları yazarken içine zaman zaman acı ve elemlerini de ilave etmiş, genel olarak hep aynı çizgide giden şiirler. 123.sayfada yer alan, bir şiirini daha okuyalım.
SEVGİLER YALAN...
Var mı hiç sevip de derdim yok diyen
Görmedim dünyada bir dertsiz olan
Niye dertli toplum, var mı bir bilen ?
Tükendi mutluluk, sevgiler yalan
*****
Boşanma davası neden çoğaldı ?
Evlilik, aylığa yıllığa kaldı
Cicim günü geçti, alyans atıldı
Kalmadı mutluluk, sevgiler yalan
*****
O aşklar, sevgiler mazide kaldı
Kör gözler, parayla pulla açıldı
O nesneden nice yürekler yandı
Kalmadı mutluluk, sevgiler yalan
****
Mutluluk ararken tükendi ömrün
Yandı o gençliğin savruldu külün
Onun yüzünden kör oldu gözün
Kalmaı mutluluk, sevgiler yalan.
Celal Tirit, son yıllarda Nazilli Belediyesi Kültür Sanat ve Edebiyat Festivali’ne sık iştirak eden şairlerimizden birisidir. Çevresindeki bazı şiir etkinliklerine iştirak ettiğini de biliyorum, gurbette başladığı şiir yazma işini bu güne kadar devam etmesi ve yeni şiir kitabı hazırlıkları içinde bulunması onun şiirden vazgeçmiyeceğinin bir işaretidir. Onun için ’’Aşk Şiirleri Şairi’’ demek, bence uygun bir kelime olur. Denizli’de ki ’’Bilal Ofset Matbaası’’nda basılan bu eseri edinmek veya şairi ile irtibat kurmak isterseniz aşağıdaki bilgileri kullanabilirsiniz.
Celal Tirit
Ortaklar Mahallesi-Kasabası
Germencik-Aydın
Tel.0-546-4007618
NOT.Adres ve telefon şairin sözlü izini ile belirtilmiştir, Celal Tirit’e facebook’ta ki sayfası üzerinden de ulaşabilirsiniz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.