- 320 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
İSTIKLAL MARŞI
Osmanlı imparatorluğu döneminde osmalının belli bir Milli Marşı yoktu bilhasa ikinci Mahmut döneminden ihtibaren padişahlar Mahmudiye Aziziye Hamidiye Mecidiye vb .Padişah İsimlerinde her padişah kendi marşını okutturdu .Savaşa giderken Mehter takımı orduyu çeşitli marşlarla uğurlardı törenlerde padişah adı ile marş okunurdu.
AYRICA TARİHİN DERİNLİKLERİNDE KALMIŞ MİLLİ MARŞLA İLGİLİ İKİ HİKAYE BİRER ÖRNEKTİR. İSTİKLAL MARŞIMIZIN ŞAİR MEHMET AKİF ERSOY’U ŞÜKRANLA ANIYORUM
1895 yılı Haziran ayı; Almanya’nın Kiel şehrinde İmparator Wilhelm’in kanalının açılış merasimi yapılmaktadır.( Bu kanal Kaiser Wilhelm Kanalı olarak bilinir Rıhtımda yer alan muazzam bir bando her millete ait marşı ilgili devletin gemisi geçerken saygı gösterisi olarak çalmaktadır. Heyecan son haddinde iken, birdenbire yeni bir geminin yaklaşmaya başladığı görülür. Bu geminin direğindeki bayrak ay-yıldızlıdır. Orkestra Şefi Poot, Türk bandıralı gemiyi görür görmez şaşkına döner ve adeta korkar. Çünkü çalması lazım gelen O’ na şimdiye kadar böyle bir şey de hatırlatılmamıştır. Şaşırır, fakat bu tereddüdü kısa sürer. Değneğini birden bire havaya kaldırır, parlak göğe doğru bakarak yüksek sesle orkestrasına emir verir ve orkestra bir çocuk şarkısı olan ‘’ Ey Ay Dede Ey Ay Dede / Durağın nerede? Durağın nerede?’’ Şarkısını çalmaya başlar.
1914 yilinda Yine Reşadiye Savaş â kızaktan indiriliş töreninde bulunmak üzere İngiltere’ye davet edilen Türk heyeti, törenin son dakikalarında güç durumda kalmış milli marş yerine “Entarisi Ala Benziyor” türküsünü söylemiştir.
YORUMLAR
Osmanlı döneminde millìlik diye bir şey yoktu..Tek milli padişahtı.Diğerleri kul'du..Kimlik diye bir şey yoktu..Tebaa vardi.İslam Dinine inananların kardeşliği muvacehesinde ümmetlik vardı.Hızla değişen dünyadan pay kapmak isterken uyruklar millete dönüştü ve milliyetçilik akımı başladı.Osmanlı sırtından hançerlene hançerlene hançeresi genişledi.Ama dünyadaki yeri daraldı.Ve kaybettiği kocaman dünyada Türkiye Cumhuriyeti olarak yer buldu Mareşal Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK sayesinde.Şimdi bunu hazmedemeyenler kıpırdanmaya çalışıyor çöplüklerinde..Selam olsun SELAM OLSUN ATATÜRK'E ..SELAM OLSUN TÜRKİYE CUMHURİYETİNE ..SELAM OLSUN MEHMED AKIF'E..SELAM OLSUN BU DAVA UĞRUNA ŞEHİT OLAN ECDADA..Kaleminiz daim olsun.Saygıyla..