- 280 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTİKLAL MARŞI
İSTİKLAL MARŞI
Türk Milleti için 12 Mart çok önemli ve hayırlı bir tarih. Türk Milleti’nin misak-ı milli olarak kabul ettiği yur dunda verdiği kurtuluş savaşı sürerken 12-mart/ 1921 tarihinde Türkiye Büyük Meclisi tarafından İstiklal Marşı kabul edilir. Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un gönül sesidir İstiklal Marşı. Her hece ve kelimesi özenle seçilip vurğulanmak suretiyle Büyük Türk Milletinin özgürlük ve bağımsızlık mücadelesini anlatan, her daim belleklerde olan şiir/marş’dır. Mille tinin duygularına tercüman olmuştur.
İstiklal Marşı 101 yıldır Türk Milletinin bağımsızlığının meşalesi olmuş, ilelebet olmayada devam edecektir. Türk Milletine İstiklal Marşı’nı armağan eden Şair Mehmet Akif Ersoy’u rahmet ve minnetle anıyorum. Ayrıca Tür kiye Cumhuriyeti kurucusu Başkomutan, Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere Milli mücadeleye katılan tüm kahramanlarımıza, şehit ve gazilerimize saygılarımı sunarım. Ruhları berzahta şad ve ahrette yerleri Firdevs Cenneti olsun.
Karaman Lisesinden mezun olmuştum. 1971 yılıydı. Konya Selçuk Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü sınavına katıldım. Yazılıyı kazanmıştım. Konya’da Eğitim Enstitüsü yerleşkesinde sözlü sınavına da iştirak ettim. Sözlü sınav salonuna girince masada bayan mümeyyiz tek başına oturuyordu. Gösterdiği sandalyeye oturdum. Pek tabii çok heyecanlıydım.
Sınav sorumlusu; “Kendimi tanıtmamı istedi,” kısaca cevapladım. Sonra, “Okuduğum romanları” sordu. Bende; “Köylü çocuğu olduğumu, yaz ayında aileme yardım ettiğimi, okuyabilecek çok kitaba erişme imkanımın olmadığı, şansım yaver giderse bulabildiğim; Yaşar Kemal’in, “İnce Memed ve Victor Hugo’nun “Sefiller ” ve Balzak’ın “Vadideki Zambak” gibi romanları okuduğumu söyledim.
Mümeyyiz bu sefer bir şiir okumamı söyledi. Bende; İstiklal Marşı’nın ilk dört kıtasın” okudum ve sustum.
Sınav Mümeyyizi; “Başka şiir okumayacak mısın?” diye sorunca cevaben; “-Her Türk ferdi gibi benim için de en büyük, en anlamlı ve en güzel şiir, İstiklal Marşı olduğunu” söyledim. Cevabım üzerine Mümeyyiz, “Çıkabilirsin” dedi ve sınav salonundan dışarı çıktım.
Sözlü sınavı sonuçları iki gün sonra açıklandı. Selçuk Eğitim Enstitüsü Türk çe Bölümün 5. yedekten kazandığım bildirildi. Asilden kazanacağıma çok umutluydum. Yedeğe kalmam üzerine hayrete düştüm ve kendi kendime sordum. Sınav Komisyonu üyesi bayan mümeyyiz, Acaba İstiklal Marşı için söylediklerimi beğenmediği için mi yedeğe kalmıştım.
Bu soru halen her 12 Mart günü beynimi tırmaladığı için paylaşma gereği duydum. Allah Türk Milletine bir daha İstiklal Marşı yazdıracak duyguları yaşatmasın.
Süleyman YILDIZ
(Lemos5303)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.