- 262 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nur isminden sudur etti ezeliden sudur etti yaradılan
Nur isminden sudur etti ezeliden sudur etti yaradılan
Şirk de derece derecedir der akıl...Şeytan şirkli imanlıdır...Şeytan imansız sanma...eksik ilimlidir ekmel imanlı değil ama imanlı...asi tevbe için elzemdi...Şeytan tevvab sıfatının bilinmesi için yaratıldı neden imansız olsun ki...Kafir şeytan desek de ilim sahibi şeytan...Hz Ademe kini var değilse ekmel ilimli olurdu...ekmel imanlı olurdu şirksiz imanlı olurdu...
Şirk de derece derecedir der akıl...denk görme yaradılanı yaradana ...sahiplik verme bağımsızlık verme...denklik verme esmasında bile...Nur sıfatında da denk değil yaratılanlar ...Nurdan sudur etmiş diye parçadır da deme denk değil çünkü...Ezeli olmayana Allahın parçası denmez...Nur isminden sudur etti ezeliden sudur etti ama denk değil ezeli ile.Oğul da denmez...Bağımsızdır da deme sahiplik Rakiplik de verme...
Şirk de derece derecedir der akıl...Kilise ve havra şirkte çok ileri de günahtan tevbe gerekmez diyen de müşriktir ama büyük günah var küçük günah var oğulluk vermek büyük şirk...tevbe etmez bir çok müslüman mezhebinden...Tevbe etmeyen de müşriktir...ama farklıdır şirki yani rakipliği...Şirk rakipliktir
Allah ile örtüşene de müşrik der vehhabiler...Tevbe etmezlerse bu iddiaları da onları müşrik eder...Tevbe gerekmez demek şirke sokar...günah...tevbe gerektirir...Kur’ana rakip olan da müşriktir...
Allahla örtüşme Allahta yok olmaktır...Hz İsaya RAB diyen müşrik olmaz ama rablık sıfatında denk saymamalı bağımsız saymamalı şefaat de denkleştirme bağımsızlaştırma rakipleştirme sahiplendirme amaçlı değilse şirk değildir...hz İsa ayna RAB olana ayna...öğretmen ama denk değil Rablığı Allahın Rablığına ve bağımsız değil rablığı sahibi Allah hz İsadaki öğretmenliğin...O Allahtan aldığını öğretti...Her öğretmen terbiyeci ..öğretmen eğitmen...
Nur isminden sudur etti ezeliden sudur etti yaradılan
Allah yerlerin göklerin nuru...der Kur’an...
Nur isminden sudur etti ezeliden sudur etti yaradılan
Şeytan cüz’i iradesiyle RAKİPLİĞİ seçti...evliyalar örtüşmeyi seçti...
Cüz’i iradenle Külli iradeyi seç...Tevbe etmeyi seç...Allahla örtüşmayi seç bu amaçla verildi çünkü cüz’i irade...Şeytanı ilahlaştırdı cüz’i iradesi...Rakipleştirdi asilik rakipleşmedir...denklik iddiasıdır bağımsızlık iddiasıdır cüz’i iraden bağımsızlaş diye verilmedi...köliği kulluğu örtüşmeyi seç diye verildi...İradesiz ol ...diye verildi...müslüman ol yani.teslim ol yani.Külli iradeyle örtüş iradeni yok et...Allahla örtüş.Rakipsin ah...
Adam "Kabir azabını "inkar ediyor...tevbe etmezse müşriktir...tevbe gerekmez deme her hata Allahla örtüşmemektir..esmayla örtüşmemektir...adl sıfatıyla örtüşmez "Kabir azabını" inkar...(Tûr/47)Allah adl sıfatlıdır ceza ve ödül varlık sürdükçe vardır...cennette bile ödüller farklı .dünyada da paylar farklı...mezarlar da farklı ya cennet bahçesi...Adl sıfatını tefsir eden bir hadisi reddediyorlar...Mezheb üretiyorlar şirk üretiyorlar ...ADL sıfatı var diyorsan iki mezar farklıdır de...günahkarın her hali farklı olmaya mahkum...de.ölüsü de dirisi de mü’minin ölüsünden dirisinden farklı..demelisin...
Sen Allahın dost kullarına müşrik deme...hallacı mansur Allahla örtüşme amaçlıydı müşrik olması mümkün değil...şirk Rakipliktir...rakiplik amaçlıların halidir...
Nur isminden sudur etti ezeliden sudur etti yaradılan...aklen denkliği mümkün değil kalp yani idrak ve his de aklı destekliyor...yaradılan yaradan denk değil...parça değil oğul değil...sadece NUR sıfatının sudurudur...göreve göre ve görev için yaratıldı her yaratılan şeytan da görevli peygamberde...görevine uygun fıtratlı şeytan...ve cehennem yaratılmasaydı şeytanlık peygamberliğe denk denilirdi ama cehennem Şeytanı nihai amaca hadim kıldıklarında biri olması için yarattı nihai amacı Allah belirler...şeytanla örtüşme...nihani amaç Allahla örtüşmeyi gerektirir çünkü...Allahın nihai amacı şeytanın ilmi olsaydı şeytanın aynalığı olsaydı cehennemi yaratmazdı...Hakin sıfatlıdır Allah şeytanın görevini ekmel saymamış..nihai amaç saymamış...Tevvab sıfatıbilinmezdi şeytan olmasaydı...müşrik olmasa zıttı iman bilinmezdi ..zıtlar birbirini tanımamız içindir amaç değil vasıtadır şeytan amaç değil vasıta...peygamber de...amaç Allahın bilinmesi...Nihai amaç bu yani muhabbet...Muhabbete miraç etmektir namaz oruç zekat hac şehadet ...Rakip üreten rakibe yönelen...ve amelleri sıfırla çarpılır...çok değil salih amel iste...tek salih amel sıfırla çarpılmaz...
Allah müşrikin amelini sıfırla çarpar...o Allah dostlarına müşrik diyenler tevbesiz ölmesinler
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.