- 228 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Fotoğrafın Düşündürdükleri
Uzun yıllar öncesine ait fotoğraflarına bakıyordu, dalıp gitti o günlere. Adem’in siyah beyaz şu fotoğrafı liseye başladığı yıl içinde çekilmiş.İlk dikkatini çeken ürkek bakışları, düzgün poz verememiş hali oldu. Bu haliyle geleceği güçlü biçimde inşa edebilme arzu ve karrarlığından bir iz bile görmek mümkün değil.
Yatılı olarak okuduğu Lise’ye başladığında 14 yaşında toy bir çocuktu. Ders çalışmaktan şikayetçi olmazdık. Eğlenmeyi pek bilmezdik, kız erkek arkadaşlığı hoş görülmezdi.Adem, alemi kendi gibi bilme gafleti içinde olduğundan bihaber, art niyetli, riyakar, çıkarcı nice kimselerle karşılaşacağını da bilmezdi. En kötüsü, onların ruhunda açtığı yaraların iyileşmemesiydi.
Şimdi "bu kadar yıl nasıl geçmiş" diye klişe cümleler sarfedip hayıflanmak ne kadar beyhude ve anlamsız. Önemli olan yalnızca "Şimdi", ne bir an öncesine ne de bir an sonrasına hükmedebiliyoruz. Hayatımızda dönüm noktası denilebilecek önemli kararlar verdiğimiz birçok anlar olmuştur. Hatalar, yanlışlar yapmış, bir ölçüde geleceğimizi şekillendirmişizdir. Elbette yararlı ve olumlu işler de yapmışız.Doğru ve yanlışlar yaparak bu günlere gelmişiz. Zamanda geri dönme imkanı olsa hatalarımızı değiştirsek şimdi daha mı mutlu olurduk, kim bilir?
23.02.22
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.