- 249 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ehven-i şer ile bulunan yol tefsirin yoludur...Kimya aklını seç
Ehven-i şer ile bulunan yol tefsirin yoludur...Kimya aklını seç
Ehven-i şer ile bulunan yol tefsirin yoludur tefsirin yolu tek bir ayetin hadisin yolundan öncelikliAyetihadisi neshet tefsir için
Ehven-i şer ile bulunan yol tefsirin yoludur...Kimya aklını seç
Su iç ama sidikli suyu içme...zehirli suyu içme...Ehven-i şer seçilmeli ayet ve hadis seçilmemeli tefsir ölçü seçilmeli...Tefsir eksiksiz ilimdir...ayet hadis eksik ilmi savunmak olur çok şartlarda...ayet ve hadis bazı şartları görmemektir körlüktür körlük şeytani haldir...fotoğrafı örtmektir inkardır...inkar ile ekmel ilme varılmaz...tarihsel ve bölgesel çemberdir...tefsiri seç...
Ehven-i şer ile bulunan yol tefsirin yoludur...Kimya aklını seç
Kimya aklını seçmezsen zehirli de olsa suyu içersin ve ölürsün...
Ehven-i şer ile bulunan yol tefsirin yoludur...Kimya aklını seç
Ehven-İ Şer ne demek?mi...ayetle hadisle fetvayla yetinme onları nesh et demektir...Ölmeyecek kadar domuz eti ye der İslam fıkhı...yani öncele ölmemeyi...eksik denklemden kaç demektir...su güzel ama zehirli su öldürücüdür...zehirli suyu adl sıfatı suya eşit görme der...adl sıfatına uyumdur asi gelmemektir bazen ayeti hadisi fetvayı icmayı neshetmek nesh et der esma ya asi olma der ehveni şerri seç...der ekmel ilim...mesela kız çocuklarını karma okullarda okutma diyen bir fetvacı kadın doktorun eliyle ölümden kurtarıldı...kör demektir bu ilahiyatçı...Ehven-i şer tefsir uğruna ayeti hadisi fetvayı yürürlükten kaldırmaktır...ayeti inkar değil bu...suyu inkar başka şey...zehirli suyu içmemek başka şey...su faydalıdır ama zehirsizse...ayet de faydalıdır ama adl sıfatına uyum varsa adl sıfatına asilik varsa adl sıfatına uyum seçilir ilkedir çünkü esmaya uyumlu yorumlanması ayetin hadisin...ayet hadis esma ağacının meyvesidir...Kur’an peygamber esmada yok olmamız için klavuzlar...
Ehven-İ Şer ne demek?
Ehvenişer deyimi kötü olanların içinde iyisi ...Yapılan teklifler içerisinde yine ehvenişer bizim seçtiğimiz mi...Allah hz Nuh zamanında ya gemi ya tufanda helak dedi...Dünya sevgisi Allah sevgisini yok etmişti...Hz Musa zamanında ya savaş yada Firavuna ezilmek...demişti Allah...Keşişlik kötü değil ama peygamberimiz savaşı seçti savaş zafer hediye edecekti...ama keşişlik seçilirdi savaş mağlubiyet sebebi olsaydı...İlal cihad demedi peygamberimiz ve önce gizliliği seçti...galibiyet görülünce savaşı seçti...
Evet..ehven, kelime anlamı itibariyle, "daha hafif"; şer ise, hayrın karşıtı olup, "meşru olmayan her türlü iş" demektir. Terkip olarak da ehven-i şer, diğerlerine kıyasla zarar ve fenalık bakımından daha hafif olan kötülük anlamında...
Mecelle`de, "İki şerden, daha hafif olanı (ehven-i şerreyn) ihtiyâr olunur" (Mecelle, md. 29) şeklinde bir genel kural bulunmakta...
"İki kötülükle karşı karşıya gelince daha hafif olanı işlenerek, büyüğünün çaresine bakılır" (Mecelle, md. 28) ve "Daha şiddetli olan zarar, daha hafif olan zararla izâle olunur" (Mecelle, md. 27) şeklinde iki genel kural var...
İşte bir örnek...Bir kimsenin çok değerli bir incisi yere düşüp, bir tavuk tarafından yutulmuşsa, incinin sahibi, tavuğun değerini ödeyerek tavuğu sahibinden satın alır (Mecelle, md. 902). Bu durumda tavuğun sahibi, tavuğu satmamazlık edemez. Şayet direnecek olursa, fiyatı kendisine ödenerek, tavuk ondan cebren alınır...
İşte bir örnek daha: Bir kimse, arsasını, şuf`a hakkına sahip olan komşusuna (şefi`) teklif etmeden başka birine satarsa, şefi` bu arsayı müşteriden geri alabilir. Ancak, müşteri, böyle bir tarzda satın aldığı arsa üzerine, bir ev yaptırmışsa, bu durumda iki ihtimal sözkonusudur. Birincisi, ev cebren (telâfisi olmayacak şekilde) yıkılarak arsa, müşterinin elinden alınır ve arsaya ödediği fiyat kendisine iâde edilir. İkincisi, şuf`a hakkına sahip olan kişi, arsayı kendisi satın almak istemesi halinde, müşterinin yaptırdığı evin kıymetini de ödemeye icbâr edilir...
İşte bir örnek daha:Susuzluktan ölmek üzere olan birisi, şaraptan değil de biradan ölmeyecek kadar içer. Millete ve inanca en az zararlı olan partiye rey verir. Sünnetten ya da farzdan birinin mutlaka gideceği yerde, kalbi kan aglayarak sünneti bırakır farzı yapar...(Ali Haydar Efendi, dürer I/83 vd)
İşte bir örnek daha:Yaralı bir adamın, secdeye gidince yarası akıyorsa ima ile oturarak kılar. Çünkü secdeyi terketmek namazı abdestsiz kılmaktan daha hafif bir zarardır...
İşte bir örnek daha:iki kötüden hafif olanının yapılabilmesi için, hayır olan ihtimal (alternatıf) bulunmaması ve ikisinden birini mutlaka yapmak zorunda kalması şartları vardır. Buna göre; şerlerin yanında bir de hayır varsa veya hayır olmasa bile şerlerin hiç birini yapmadan da olunabiliyorsa şerrin hafif olanı da yapılamaz.
Ehven-İ Şer ne demek mi
Savaş zafer getirecekse pygamberimiz savaşı seçti...savaş sabredilecek şey ilan edildi...
Ukrayna yalnız kaldı...Yunanistana saldırsak Yunanistan da yalnız kalacak...Koruma denen şey kalktı...Yunanistan şımarmamalı bize...
Ehven-İ Şer ne demek mi...İyilik savaşta savaşın acılarına sabrı seç...Öğrenci sabretmeli başarı getirecek emeklere...zorluklara...sabır başarı uğruna sabırdır...Korkaklık sabır değil körlüktür...ekmel bilgiden belenir sabır...
İşte bir örnek daha...Zafer aşkı savaşa sabrı seçtirir...Gece güneşle gündüze döner rusya doğudan doğdu güneş gibi...Çin desteği ile batıya ilerliyor...günümde...savaş zafer için gerekli...sabırla zafere yürüyelim ehven-i şer olan bu...zafer aşkının zamanı zaman...Keşişler kabuğundan mağarasından çıkmalı artık...Allah bizimle...yani şartlar bizimle...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.