- 415 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SOSYAL MEDYA KAHRAMAN(?)LARININ DİKKATİNE
SOSYAL MEDYA KAHRAMAN(?)LARININ DİKKATİNE
Sosyal medya nelere kadir…
Cahilin cehlini yüzüne vurur da o kendine iltifat edildiğini sanır.
Algı operasyonlarının merkezi, sosyal medya... Bu algıya açık, algının bir parçası olma heveslileri içinse hazır materyaller. Montajla, kopyala, yapıştır, paylaş… Ne kadar doğru, ne kadar yanlış; gerçek mi yalan mı, hiç düşünmeden. Bir de emin olmadığım hiçbir şeyi paylaşmam, diyenlerin özgüvenleri… O kadar inanmıştır ki doğruluğuna başka türlü düşündürmen, inandırman mümkün değil.
Nice montajlı görüntülerin sırf siyasi rant elde etmek, diğer siyasi partiyi/lideri sıkıntıya sokmak ya da hakaret etmek için hazır, planlanmış, kurgulanmış görüntüleri, akıllarınca kendi yorumlarını da katarak paylaşıyor insanlar çok büyük bir bilgiçlik havaları içinde... Sanki dünyayı yönetecek kabiliyete sahipmiş de diğerleri beceriksiz insanlar… Kendi siyasi görüş ve liderlerine gelince her türlü paylaşımlara karşı da küfürlü, hakaretamiz ifadelerle saldırabiliyorlar.
Ne diyebiliriz ki…
Herkes, her şeyi herkesten çok iyi bildiği için kimseye bir şey anlatamıyor, söyleyemiyoruz. Anlatsak ve söylesek de zaten kimse dinlemiyor; dedik ya, herkes, her şeyi, herkesten daha iyi biliyor. Bilene bir şey anlatmak ayıp(!) olmaz mı?
Yine böyle bir paylaşım: Belli ki kişinin benimsemediği bir belediyenin belediyesi… Bir heykel açılışı yapılıyor. Kurdele kesiliyor, heykelin üstündeki Türk bayrağı yavaş yavaş çekiliyor. Ortaya, bir eşek, eşeğin yularından tutmuş bir takım elbiseli adam. Eşeğin sırtında sandık ve sandığın içinde kitaplar görünüyor. Vatandaş bu fotoğrafın altına yorum yapıyor: “Kimileri eşek heykeli açılışı yapar…”
Bu adamı ayakta alkışlamak (!) gerekir. Ne de güzel keşfetmiş…
Bu heykel neyin nesidir, işin aslı nedir, diye bir anlık bile düşünse, merak eder, bu konuyu araştırır. Eşeğin yularını tutanın kim olduğu, neden tuttuğu, eşeğin sırtındakilerin ne olduğu, bu adamın ne yaptığını öğrenir ve fotoğrafın altına da böyle bir yorum yapmaz. Bu yorum aslında, “Ben çok bilgisiz, cahil bir adamım! ”demenin bir başka yoludur. Ancak bunu cahilliğinin farkında olmayan anlamaz. Bunu da yine bilen anlar…
Anlayana sivrisinek saz…
Sosyal medya kültürüyle yetişenler, sosyal medya ideolojisi içinde günde 1440 dakika aldatılıyor, yanlışların, hakaretlerin, saygısızlığın, en önemlisi kul hakkının tekrarını yapıyorlar demektir.
Hucurat Suresi Ayet 6: "Ey iman edenler! Size bir fâsık bir haber getirirse, bilmeyerek bir topluluğa zarar verip yaptığınıza pişman olmamak için o haberin doğruluğunu araştırın." Ben Müslümanım diyenler; hiçbir yerde, hiçbir zaman işin gerçeğini öğrenmeden karar vermez. Hakaret, iftira, saygısızlık, aşağılama, vb. olumsuz hal ve hareketlerde bulunmaz.
İşin aslı kişi düşünmeden yaptıklarıyla cehlini bütün âleme izhar etmemiş olur…
Kur’an Ayetleri: “(Ey Rasûlüm!) Kullarına söyleki, sözün en güzelini konuşsunlar (ki kimsenin kalbi kırılmasın.) Çünkü şeytan aralarını bozar. Gerçekten şeytan insanın apaçık düşmanıdır.” (İsrâ: 17/53.) “Onlar ki, boş (sözden) ve faydasız işten yüz çevirirler.” (Mü’minûn: 23/3.)
Müslüman, dedikodu, gıybet, fitne, iftira gibi kötü huylardan arınmış kişidir. Bir de Müslüman ölülerin arkasından kötü söz söylemez. Böyle bir duruma düşmekten çekinir.
Müslüman, akıllı insandır, aksini yapanlar kendi Müslümanlığını sorgulamalıdır…