- 251 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEHMET EMİN YURDAKUL.
MEHMET EMİN YURDAKUL KİMDİR?
Mehmet Emin Yurdakul, 13 Mayıs 1869 tarihinde İstanbul’un Beşiktaş ilçesinde dünyaya geldi. Babası Salih Bey, annesi ise Emine Hanım’dır.
Öğrenim hayatına Saray Mektebi‘nde başladı. 1879 yılında Askeri Rüştiye‘ye girdi. Buradan mezun olduktan sonra Mülkiye Mektebi‘ne kaydoldu. Fakat bu okulu yarıda bıraktı ve devlet memuru oldu.
1887 yılında Müzeyyen Hanım ile evlendi. 1889 yılında İstanbul Hukuk Mektebi‘ne kaydoldu. ABD’ye gitmek için okulu bıraktı, ancak bu isteğini gerçekleştiremedi.
Okulu bıraktıktan sonra edebiyata yönelen Yurdakul’un ilk şiiri, Asır gazetesinde yayımlandı. Öte yandan Servet-i Fünun dergisinde de şiirleri yayımlandı. Devlet memurluğundaki görevini de bir yandan sürdürdü. Farklı tarihlerde Hicaz, Sivas ve Erzurum valisi olarak görev yaptı.
1912 yılında kurulan Türk Ocağı‘nın kurucuları arasında yer aldı. Musul Milletvekili olarak Meclis-i Mebusan‘a girdi. İzmir ve İstanbul’un işgaline tepki için düzenlenen Sultanahmet Mitingleri‘ne katılarak ateşli konuşmalar yaptı.
Kurtuluş Savaşı’na katılmak için Anadolu’ya geçti. Gerek yazılarıyla gerekse de konuşmalarıyla Milli Mücadele’yi destekleyici faaliyetlerde bulundu. Türkiye Büyük Millet Meclisi‘nde (TBMM) milletvekili olarak görev yaptı.
Mehmet Emin Yurdakul, 14 Ocak 1944 tarihinde hayatını kaybetti.
Mehmet Emin Yurdakul’un edebi kişiliği
Mehmet Emin Yurdakul, hece ölçüsüyle yazdığı şiirlerinde yalın bir dil kullanmıştır. Şiirlerinin konusu Türkçülük düşüncesidir. Milli Edebiyat’ın ve Türkçülük düşüncesinin önde gelen temsilcilerindendir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.