- 316 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dervişin Fikri Neyse Zikri de Odur
İnsanın düşüncesi yani planları, programları, kurguları, geleceğe yönelik beklentileri ne ise gücü anışında ve yakarışında onu söze dökmesidir. Kimi zaman insanın ruh halindeki yansımaların ve bilinç altında şekillenen asli arzularının dile getirilmesidir. Bunun oluşturduğu tepkilerin kendisine dönmesidir. Çevresince biraz alaya alınması ve yargılanmasıdır.
……………………………….
İnsan düşündüğünü dile getirir. Kafasından geçeni ifade eder. Zihninde yer edenleri söze döker. Ancak tüm bunların dışında bu sözde kinayeli bir durum vardır.
………………………………
Sözle gelinmek istenen şey siz zikredersiniz ama zikriniz zikir değildir. Bu Allah’ı anma, güce sığınma değildir. Düşündüklerinizi bildirmedir. İsteklerinizi dile getirme, taleplerinizi sıralamadır. Kafadan ve kalpten geçeni dilemedir.
……………………………
Bir başka açıdansa zikir, düşünceniz ne olursa olsun Allah’ı anmadır. Büyüklüğünü, ululuğunu hatırlamadır. O’na yalvarıp yakarmadır. Bir vazifeyi yerine getirmedir. Niyet ne olursa olsun, talep dünyalık olsun, ahretlik olsun fark etmez. Mevla kabul ederse eder, verirse verir. Dileğinizi yerine getirir.
Kemal SEYFİ
19.01.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.