Metaverse Post Throught Subluminal Mesaj Anlam ve Muhteviyatları
Metaverse veya Türkçe tabiriyle sanal evren, geleneksel kişisel bilgisayarların yanı sıra sanal ve artırılmış gerçeklik cihazları aracılığıyla kalıcı çevrimiçi 3 boyutlu sanal ortamları destekleyen, İnternet’in varsayımsal bir yinelemesidir. "Meta-evren"in kısaltması olan metaverse, gerçek ve sanalın bir bilim kurgu vizyonunda birleştiği ve insanların farklı cihazlar arasında hareket etmesine ve sanal bir ortamda iletişim kurmasına izin verdiği dijital bir dünya. Pratik anlamda, artırılmış ve sanal gerçeklik ürün ve hizmetlerini ifade ediyor.
Metaverse’de insanlar kendilerini temsil etmek, birbirleriyle iletişim kurmak ve sanal olarak topluluğu oluşturmak için avatarları kullanırlar. Meta veri tabanında, dijital para birimi, giysi veya video oyunları söz konusu olduğunda silahlar ve kalkanlar ve diğer birçok öğe satın almak için kullanılır. Kullanıcılar ayrıca bir sanal gerçeklik kulaklığı ve denetleyicileri kullanarak akıllarında hiçbir amaç olmadan eğlence için meta veri tabanında sanal olarak seyahat edebilirler.
………………………..
Post-truth (hakikat sonrası) siyaset (post-factual siyaset olarak da adlandırılıyor bazen), tartışmanın büyük ölçüde, politikanın detaylarından kopuk şekilde duygulara yöneldiği ve hakikatlere yönelik argümanların yok sayıldığı bir politik kültür olarak tanımlanıyor.
Post-truth’ bir sıfat olarak, ‘nesnel hakikatlerin belirli bir konu üzerinde kamuoyunu belirlemede duygulardan ve kişisel kanaatlerden daha az etkili olması durumu’ şeklinde tanımlanıyor. Türkçe’ye ‘gerçek-ötesi’, ‘gerçek-sonrası‘ ya da ‘post-olgusal’ şeklinde çevirebiliriz.
……………………..
Subliminal mesaj veya bilinçaltı mesaj, başka bir objenin içine gömülü olan bir işaret ya da mesajdır ve normal insan algısı limitlerinin altında kalmak, o anda fark edilmemek üzere tasarlanmıştır.
sözcük anlamı olarak bilinçaltı, bilinçdışı, bilinçaltı ile algılanan manasına gelir. Subliminal mesaj ne demek diye baktığımızda ise yine bilinçaltı ile ilişkilendirilen bir kavram olduğunu görüyoruz. Bu şu demek; subliminal mesaj, bilinçaltına iletilen mesaj olarak tanımlanır. Reklamcılık sektöründe sıkça kullanılan mesaj türlerinden biridir. Mesaj, farklı bir obje içinde gizlenen bir işarettir. İnsan beyninin algısının içinde olmamak ve aksi bir şekilde tamamen bilinç altında depolanmak üzere tasarlanmış bir “iletim şekli”dir. Reklam sektöründe aslında oldukça sık kullanılır ancak fark edilmesi zordur. Subliminal mesaj direkt bilinçaltına oynar.
Kemal GÜL
18.0.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.