- 1405 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah Et Tahir...
Allah Et Tahir...
Esmayı teleffuz eğer tefekkürün ürünü ise çok daha etkilidir...Papağanlıktan sıçramalıyız...hatta ayna olma amaçlı olmalıyız...eylemlerimizi fikirlerimizi hallerimizi de duygularımızı da esmaya ayna ve adim etmeliyiz...Müşrik de mü’minde şeytan da Adem de esmaya ayna olduğu mertebede yakınlar yüce Allaha...Allaha ulaşmak denilen takva denilen ihlas denilen şey esmaya aynalık mertebesindedir..evliyalık ermişlik...
Evet...Bilindiği gibi, Kur’an’da Allah’a pek çok isim ve sıfat nisbet edilmiştir. Sadece Kur’an’da geçen ilâhî isimler 100’den fazla olmasına karşın ’esmâ-i hüsnâ’nın bir terim olarak doksan dokuz ismi içerdiği yönünde genel kabul oluşmuş...
Esma sayı olarak 99 dan fazla ve bir de İsmi Azam var...Tasavvufi gelenekte İsm-i A’zam telakkisi şöyle..:İsm-i a’zam konusuna özel bir önem atfedilen Şiî ve Sûfi irfanında Allah’ın en yüce isminin telaffuz edilmesi hâlinde birtakım olağanüstü işlerin başarıldığına ilişkin bir inanç mevcuttur. Şeybî’nin tespitlerine göre, bu inancı ilk defa dile getiren şahsiyet, aşırı Şiî fırkalardan Muğîriyye’nin kurucusu Muğîre b. Saîd el-İclî (ö. 119/737)’dir. Muğîre’nin ardından yine bir aşırı Şiî olan Ebü’l- Hattâb el-Esedî (ö. 143/760) gelmiş ve bu ismi Cafer-i Sâdık’tan öğrendiğini belirtmiştir. Ünlü Mutasavvıflardan İbrahim Edhem (ö. 161/777) ise, ism-i a`zamı Hızır’dan öğrendiğini ileri sürmüştür...
Yazımızın amacı esmaya aynalık aşkı vermek...Esmaya eylemlerimiz ayna olmalı fikirlerimiz de hallerimiz de duygularımız da...değilse Allaha yaklaşamazsın namazla oruçla...çünkü namazın orucun ibadetin amacı da esmaya hadimlik aşkı vermektir...Şeytan kıymetsizdir neden mi eksiktir esmaya hadimliği...İnsanlığa kinden temizlenmedikçe şeytana tevbe nasib olmaz...Rahman sıfatına ayna olanın kinin de Rahmana hadimlik içindir...egosu için ama şeytanın kini...
Zekatla temizlen...Zekat et-Tahir sıfatının sudurunun gereğidir...Et-Tahir ismine hadim olmaktır zekat...ahlı kazançtan kurtarır...Ahlı kazançtan kurtuluş yoktur hele riba varsa bir ülkede...zamlar varsa...Tarihde kız kardeşin mirasını yiyenler çoktu...şimdi herkesin kazancı ahlı...kimimiz yetimin ahını yedik...kimimiz bir engellinin acizin...
Allah Et Tahir...
Namazla temizlen...Namaz her kiri çıkarır şirki bile...Tevbedir namaz...secdedir ululamadır namaz...
Allah Et Tahir...
İnsanı lekeliyor ümmeti lekeliyor... zamanın müslümanı sorumluluğumuzu bilmedik..."Baş kesici"...hırsız ve arsız denilir oldu yabancı ülkelerde müslümanlar için...
Allah Et Tahir...
Ayna olsun eylemlerin hallerin duyguların fikirlerin ...Komşunun eşine yan bakar oldu zamane müslümanı...çünkü ahlı kazanç yedi...kötü teysiri olmaz mı ahlı kazanç yemenin...
Allah Et Tahir...
Temiz, pak...ol .Şeytanını yenmedikçe tahir sıfatına hadim değilsin...
Hukukullahın hakkı var üzerinde... Tahir değilsin...Tahire hadim değilsin...
Tahir ismi Kuran’ı Kerim’de geçmemektedir...esmaya hadim yani ayna olmadıkça Allaha kurbiyet mümkün değil...yapamadıysak aynalık görevini ülkü ve niyetimiz amacımız hedefimiz esmaya aynalık olsun...
Allah Et Tahir...
*ET- TAHİR*Tahir Allah nelerden temiz ve münezeh mi Allah... Allah benzerinin olmasından münezzeh temiz... denginin bulunmasından da, zıttının olmasından, örneğinin olmasından, sınırının bulunmasından da... zevalden de münezzehtir.. bir yere gidip gelmekten, yaratılanlara has olan uzunluk, en, bölge, ağırlık, hafiflik, incelik, kalınlık, giriş, çıkış, yapışıklık, ayrılık, koku, yemek, renk, mücessemlik, kabalık, yumuşaklık, sıcaklık, soğukluk, hareket etmek, durmak, birleşmek, ayrılmak, bir yerde bulunup diğer bir yerde bulunmamak ...özelliklerinden de münezzehtir...Allah böyle pak ve temizdir...
Komşuluğun babalığın evlatlığın... pak ve temiz mi...ya kulluğun...
Temiz olmayan Kur’anı tefsirden mahrum kalır sadece te’villeri savunur ...eğer ırkçılıktan temiz değilse dini ırkının çıkarlarına bağımlı algılarla bozar...parayı veya başka bir şeyi ilahlaştırmışsa yani ilah özellikleri vermişse...Kur’anı tefsir ona nasib olmaz...şirkin kötü teysiri olmaz mı...masumluk derecesinde pak ol ki ilham kapısı açılsın sana...
Allah Et Tahir...
Onun peygamberleri de aynadır esmasına...veli kim mi...keramet gerekmez esmaya hadimse...
Tâhirdir Allah yani bütün ayıplardan tertemiz...
Tahir sıfatının sudurudur... sünnetullahıdır Peygamber göndermesi de çünkü peygamber gönderdi şirkten ve şirke hadimlikten malı makamı insanı kurtarmak temiz tutmak için...Maddi kirden de gusul ile arınıyoruz elbisemizi de temiz tutmalıyız...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.