- 294 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allahı hayal etme fikret...
Allahı hayal etme fikret...
Allahı fikret esma ile fikret...esmasınıdan tasvir çıkartma...
Allahı hayal etme fikret...
Allah arşa istiva etti...de mekandan münezzehtir bunu da unutma...ama tasavir verme Allaha..ne nura benzet ne ışığa benzet...hiç bir şekle sokma Allahı...Allah kalb aynasına da düşer ama şekil verilmemiş Allaha...sadece fikret Allahı...Allaha aşık ol ama şekil verme...şekilden münezzehtir ...
Allah için zaman da yok...ezeli ve ebedidir ..de
Allah için mekan da yok ama arş en kıymetli mekan olduğu için "Arşa istiva etti de...Kalbimde de en kıymetli mekan kalp olduğu için...mecazi anlamda bir mekan ver...ululamak amaçlı bir mekan ver...aslında hiç bir mekanda değil Allah...mekanlara sığmaz Allah...zamana da sığmaz...şekle de sığmaz...
" Allah’ı kafamızda hayal etmek -insanı dinden çıkarır " .
Allah’ın zatı üzerinde düşünmek yasaklanmıştır. Çünkü onu hiç bir akıl idrak edemez.
Allahı hayal etme fikret...
Adl sıfatının sudur ettiği her yer onundur...alim sıfatının Rahman sıfatının latif sıfatının sudur ettiği her yer her mekan her şekil sadece arş değil her mekanda o var her zaman da o var...zamanlara hapsetme Allahı ...mekanlara da şekillere de...
Allahı hayal etme fikret...
Bir ceza evi Allahın adl sıfatını hatırlatır...arş da Allahı hatırlatır kalp de...Allahı hatırlatır bir esmasını hatırlatır her mekan her zaman her şekil...zamanları yaratıp esmasına ayna kıldı mekanları yaratıp bir esmasına ayna kıldı aynalar görüntüden farklıdır...Allahı hayal etme fikret...yani hatırla bil anla...ilmine er...marifetullah sahibi ol...evinin kapısıHafız sıfatını hatırlatsın...sınırda nöbet tutan askerlerini televizyonda gördüğünde de hafız sıfatını anla...İşte Allahın yardımı şu sana sana kapı nasib ederek seni koruyor...ülkene de asker nasib ederek ülkeni koruyor...Onun yardımı sayesinde rahat uuyuyorsun öyleyse sabah namazı için uykuyu terk et...şükrün bu olsun her sabah...
Allahı hayal etme fikret...
Allah’ın zatını zihnimizde herhangi bir şekilde tasavvur etmek, insanı şirke de sokar mı sokmaz da sokar da...İnanç haline getirme...inanç haline getirmedikçe vesvese boyutunda kaldıkça şirke sokmaz...ayna farklı görüntü farklı desin...arşa istiva etti der Kur’an...ama mezaci anlamdadır bu hakiki anlama alma...şirke de düşebilirsin...mahluk olmuş olur Allah ...O mahluku Allah yerine koyma...bu şirk olur...İnsanın aklı mahluk olduğu gibi, onun düşündükleri de mahluktur. Bundan dolayı Allah hakkında ne tasavvur edilse o şey aklın bir ürünüdür...Aklını da vahyin önüne koyma...İlim sıfatı ezeli ve ebedidir...ama aklın mahluk...mahluk esmanın önüne geçmemeli...haddini bilmeli...
“...Onun hiçbir benzeri yoktur...” (Şura/11) yani neye benzetsen ondan münezzeh...
“Tevhid, Allah’ı kalbine gelen, tahayyül, tasavvur ve tevehhüm ettiğin bütün ahvâlin maverasında bilmektir.”dedi hz Ali...
“Allah’ın yarattıkları hakkında düşünün. Allah’ın zatını düşünmeyin. Allah’ın zatı hakkında düşünmeye güç yetiremezsiniz.” buyurdu peygamberimiz...(Mecmau’z-Zevaid, 1/81; Kenzu’l-Ummal, h. no: 5705-5707)
Evet...Yaratıkları düşünün, Yaratanı(n zatını) düşünmeyin. Çünkü, onun kadrini hakkıyla takdir edemezsiniz. (Kenzu’l-Ummal, h. No: 5706).
Evet...Onu, herhangi bir yaratılana benzetemezsin.hayaline gelen her şeyi yaratanda O’dur...Doğa ilah deme...doğayı da yaratan o...Kaynak o...yaratan o...
Allahı hayal etme fikret...esmasını bil yani marifetullah sahibi ol...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.