Kuvveden Fiile Çıkmak Ne Demek
Niyet edilen, düşünülen, tasarlanan, şeyin gerçekleştirilmesi, fiiliyata aktarılması, yaşanılır hale getirilmesidir. Potansiyelliğin gün yüzüne çıkarılması, işler hale getirilmesidir ki; daha çok metafizik alandan fiziksel alana geçiş gibi bir anlamı olduğunu söylemek daha doğru olur.
………………….
Bir fikrin hayat bulmasıdır kuvveden fiile çıkmak. Bulunulan yerden hareket etmesi, tutulur ve dokunulur olmasıdır.
…………………..
Bu her zaman olmaz yalnız. Her düşünce işlerlik kazanmaz, pratiğe aktarılmaz. Çünkü bir düşüncenin ortaya çıkması zamana, mekana ve imkana bağlı olan şeydir. Düşünür tasarlarsınız ama o orda yani bulunduğu yerde kalır. Fiile dönüşecek imkanı bulamaz.
………………….
Bu insan unsuru için geçerli olduğu gibi ilahi boyutlu da olanlar için de geçerli olan husustur. Nasıl ki biz faniler düşüncemizi fiiliyata geçirmek için zaman zemin ve mekan arıyorsak, şartlar oluştuğunda bunu yapıyorsak, inancınıza göre ister ilahi güç isterse doğa gücü deyin onların birer eseri olarak yaşam buluyoruz. Orada da bir sıralama olduğu kesin. Şöyle örneklendirelim. Bizden önce hayat bulmuş olan varlıkları düşünelim , daha sonrakileri dikkate alalım. Dinozorlar bizden atmış beş milyon yıl önce yaşadı ve nesli son buldu. Oysa bizim dünyaya teşrifimiz henüz çok yenidir. Fareler bile bizden öncedir.
Kemal SEYFİ
27.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.