- 283 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
hassas konular içinde
1
ancak sana ibadet eder ve senden yardım isteriz.fatihanın sırrına ermek tevhidin ne anlam içerdiğini anlamaktır sırların sırrına ermek.islam dünyasını dirilişe sevketmek için kuran eczanesine başvurmaktır hastalıklarımız için tek çare.cemal nur hanım.yazı hayatınız çok verimli geçiyor.anladığım kadarıyla tasavvufta karar kılmış hakikat arayışınız.size kuranı anlama çabanızda başarılar dileyerek ebedi saadetler dilerim.sevgi ve selamlarımla.
2
rizespor ikinci yarının flaş takımı.özellikle oyun anlayışında bir değişme var.daha inançlı ve istekli oynuyor.altyapısı yeni oyuncular yetiştiren takımlar için sağlam bir kadro kurma şansı var.takım oyunu birazda kendi ekolunu yaratmaya bağlı.rize rizelilerin desteğini alırsa süper ligde oynama şansı bulur her zaman.alt yapı yatırımları bir futbol fabrikasına dönüştürür takımı.ki yıldız oyuncular bu rekabet şartlarında yetişir.büyük takımlar bu gibi faktörleri kullandığında kaliteli futbol şansını yakalar.fenerbahçe oyuncu niteliğine rağmen istediği futbolu oynayamadı bu sene.bu konuyu değerlendirmek için futbolun geldiği noktayı iyi bilmek gerekiyor.hızlı oyun ve ani ataklarla gol şansını değerlendirmek.hata yapmamak kaydıyla bu oyun sonuç verir.ama takıma güven futbolcu psikolojisini etkileyen faktör.fenerbahçenin yaşadığı başarısızlık tartışılırken insanlar başka nedenler arıyor futbol dışında.bir belirsizlik var takımda.kaliteli oyun ortaya koymaya müsait takım yaşadığı hüsranla hayalkırıklığı yaşatıyor taraftara.
3
sağa sola savrularak kimliğimizi yitirme korkusu ölüm dansına kaldırıyor kalbimizi layık görüldüğümüz zindanlara dönüştürülmüş evler.hayat bütün canlılığını kalbimize karşı suçlu bırakıyor günlerimizi.gökyüzünün en mavi olduğu demlerde mevsimlere küsmüş bir ilkbaharla kucaklıyor taşlarda kararmış bekleyişimizi.kainatı fethe çıkan bir korsan gibi lakayt kalıyor hayata hayalkırıklıklarımız.oysa uzaklar bir sırt çantasıyla yola koyulduğumuz yarınlarımızdı bizim.
4
ölü sokağın tırtıllarımı demeliydik yeni kitaplar için.bugün internet sayfama düşen iki yayınavine ait kitapların bana bıraktığı etki üzerine yazmak isterdim.bir hayal gibi baharın çıplaklığını solurken umutlandım ülkem adına.tün yayınevi ve gece kitaplığı.eğer kitap konusunda keşfe çıkmaya hazırsanız bir göz atın derim ben bu yaşanmışlığa.ölüm karşısında nasıl da cesur bu yazarların hayata bakışı.mine urganın yapı krediden çıkan küfür kitabını saymıyorum kfrü hayatımıza layık görmesini.belkide aynı manzaralar bir önyargıya mahküm etmiş duygularımızı.kumsalda keşfedilmiş bir aşka hazır leyla için içimizin savurganlığına yönelmek gibi aşk.elbette insan unutmak isterken yakalandığı fırtanın açtığı yaralarla yüzleşiyor.bu iki kitabevinin facebook sayfasına bir göz atmanızı istirham ederim.bir kardeşimiz olaylar karşısında tepki vermemiz odağında tarmıştı seviyemizi hayat gailemize baktığında.tiyatro ve sinema bu tavrımıza eleştiri getirirken hep bir yanlışlığı gizleme hatasında.farkındayım her birimiz için farklı bir oyun tezgahlıyor bize yaşam.ama yanlışlığı düzeltmek için fikirler açmazında metafizik gerilimle koşmalıyız yeniliklere.
5
ysk seçimlerin yenilenmesi kararını vermiş seçimde usülsüzlük yapıldığı gerekçesiyle.seçime şaibe karışması her daim seçim snuçlarını değiştirdiğinden halkın iradesi sandığa yansıması sağlanamamış nedense.seçim sonuçları da bu ilginçliği gündemde tutmakla dikkat çekiyor.bu durumda kimin seçime hile yaptığı sorusu gündem olmalıydı aslında.çünkü istanbulda ilçe belediyeleri çoğunlukla akpartinin kazandığı gereçeğini görmekle doğru bir sonuca varmış oluruz belki.ak parti güven tazeleyerek seçime girecek istanbul gibi türkiyenin özeti sayılacak bir kentte.chp imamoğluna umut baplamakla belki bir yenilgi yaşamaz umarım.çünkü imamoğlu zeki olduğu kadar siyasette bir liderlik vasfını kazanmış.nasıl bir seçim yaşayacağımız yapılacak propaganda içinde görmeliyiz bu uzun zaman içinde.binali yıldırım ak partinin kaybettiği seçimi yeniden kazanma şansıyla seçime gitme umudunda kuşkusuz.her şeyden önce icraatta tarafsız kalınması şartı gereklidir seçimin kazanılmasındaki ön şartın sandığa yansıması.
6
bu münakaşayı ihtihzaya vardırma gafleti efkar-ı umumiyenin hiss-i envarı bir hastalık olarak nazarı celbettiğinden hakkın ismet-i haremine bir tecavüzdür.zaman ahdinden cayan şakilerin pişmanlık duyduğu refikine sadakat gibidir hakkın esması gıyabında konuşmak.şekvada bulunma ah ile nazar etmektir her dem rızay-ı bariye.tekrar kuran hakikatı haine bir ceza hükmünde olduğu cihetinde azme medar olacak takat bulunmadığı lüzümü kabilindendir ümmeti hakir düşüren deveran.umumiyetle ehline tevdi edilmekle zaferyab olmanın ahvalı hususunda biçare görülmüştür zilletle himaye görmenin sefahatı.bı perişan ahvalın hak katındaki beratı bir acziyet kespettiğinden küfr içinde medeniyet ahvalı için bir arazdır hakikat dilinde.bir imtihan gailesi bizi bitap düşürdüğünden dehşetli saldırılara mukavemet imkanı kalmamıştır.sebepler böyle vaki olduğundan ilmin nefhasını hissetmeli kalbinde ahali.ümmetin uyanması asırların zülü olduğundan hürriyet namına beşeri münasebette inkilabı imha etmenin beyhudeliği fikrinde ittifakla sebat edildiği şayanı dikkatinize arzedilmiştir.hüsnü zanda bulunmak bir muhabbeted meyyal kabul edildiğinden hercümerc olmalı vatanın bütün sathı.taki zillet libasını çıkarmaya kani olmuş bir sevki idare meskeneti kaldırmaya tayin eylesin.yeni idare kuvve-i melekiyesini halktan irca edeceğinden bütün vatan sathinde aynı nizamla siyaseti hizmete vasıta kılacak devlet.
7
oda tv yazarı asiye güldoğan yazısında islami çevrelerin hali pürmelalini anlatmış.islamcılar halkın tokatıyla sersemlemiş durumda.bir dağınıklıktan söz edebiliriz.bireysellik cemaatler için sakıncalı görülüyor.farklı siyasi görüşlere yelken açmış bu çevreler.türk siyasi hayatı hiç bu kadar yön değiştirmemişti.saadet partisinin chpyi desteklemesi.iyi partinin hdpnin yanında yer alması.kimse bu durumu geçmişte öngöremezdi.bir zamanların laiklik hassasiyetine uymayan bir tablo chp için.ak partinin çıkarcı çevreye dönüşmesi yaşanan kopuşların nedeni.imamoğlu dürüstlük imajını daha ne kadar koruyacak.gerçek şu ki bir gevşeme var bu çevreler içinde.siyasette yaşanan farklılıklar yöneticileri endişelendriyor.bir panik havası hakim parti içindeki yılgınlığa karşı.davasından vaz geçen islamcılar halkın nefretini kazanıyor.anlaşılıyorki seçimde değişiklik yaşanmayacak.binali yıldırımın sempatik tavrı kaldırmıyor ciddi meseleleri.chp halktan destek görmenin mutluluğunu yaşıyor.her ne kadar islamdan taviz vermek hoş görülmesede pratikte dağılma görüntüsü veriyor ak parti.erdoğan 19 mayış konuşmasında devlet-ebet-müddet tabirini siyasetin ucuz bir metaı olarak lanse etti.bir bezginlik var idealizmle bağdaşmayan.neden bir çözülmenin yaşandığı meselesi halen anlaşılmış değil.belki çok sesliliğini yitirdiğinden lokomotif olma konumunu kaybediyor.çünkü politik tutarlılık kardeşlikle geçinenlerin marifeti değil.
8
yeni asya yazarı faruk çakır her gün farklı bir konuyla köşesinden sesleniyor okuyucuya.yeni asya bağımsız bir hareketimi örgütlüyor.ilhamını risalelerden almış olması kimliğini deşifre ediyor.yeni asya yayınları zengin bir katalogla çıkıyor.çağdaş islamın bilimi anlamakla idrak edileceği görüşünde.zaten sait nursi sık sık bilimsel referansları kullanmış.kainatın yaratıcısı bir çekirdekte bir meyvenin fihristesini hazırlamış.işte kainat kitabını okumakla allahın sanatına muttali oluruz.varlık aynasında görünen hakkın esmasına tuttuğu aynadır hakikatta görülen bilgeliğin sırrı.sait nursi medresetüzzehranın kuruluşu için planlar yapıyordu 1.dünya savaşı sürerken.dinin çıkmazda olduğu cumhuriyet devrimlerine karşı hakikatı haykırmaktan çekinmemiş.ömrünü hapishane ve sürgünlerde geçiren sait nursinin tek tesellisi demokrat partinin iktidarında gösterilen müsamaha olmuştur.o günlerde kominizmin bir felaket olduğunu savunmuştur.islamın inkılabı için ruhlarda yaşayacak devrimle saadet-i ebediyeye kapı açacaktır asrın fitnesinden halas olmakla.islamın ekonomiye bakışını ahiler yaşatmıştır en çok.islami gelenek vakıf medeniyetine giden yolda serbest ticareti ekonomi için uygun görmüş.devlet vergilerle halka hizmet götürür geçmişte olduğu gibi.zekat zenginliğin paylaşılması için bir araçtır.bu görüşlerle cemaatlerin parayla ilişkisi tespit edildi.bir lokma bir hırka diyen zevat milyarlarca doları onca yoksulluğa rağmen himmet adı altında inancı bir sömürü olarak kullanmayla topladı.halka silah doğrultanların safında yer aldı.belki bir alamet bulunmadığı sürece dini düşünceler için bi yaşam tarzı hazırlamanın zorluğunu yaşadı toplum.
9
rize meydanı boş bırakılmış.kendi çapında bir düzenlemeye gidilebilir.denize dolgu yapılarak bir sosyal alan planlaması var.rizenin kıyı şeridi kayalıklardan oluşuyor.şehrin denizle bir ilgisi yok gibi.plajlar şehrin dışına taşınmış.bu durumda sosyalleşmenin yaşandığı söylenemez.bu küçük şehir nufüsü kadar canlılık yaşamıyor.rizede üniversite var öğrenciöler şehirde yalnızlık yaşıyor kanaatimce.şehri insansız bırakan okullaşma ne işe yarar.rizede belediye park ve bahçe yapımıyla meşgül.insanlara soluk aldıracak çalışmalarla şehre kimlik kazandırmanın çareleri aranmalı.şehri boydan boya katedecek cadde üzerinde bir tramvay hattı açılmalı rizede.şehrin sorunları kültür açısından bakıldığında endüstrileşmenin sınırlı olduğu görülüyor.çaydan geçimini sağlayanlar ekonomik sıkıntı yaşıyor.rize halen göç veren bir bölgenin şehri.yeşil doğası ve denizi buluşmamış nedense.öğrenciler aldığı eğitimle bir meslek kazanmak için çalışıyor.eğitim mesleki eğitimin yanı sıra kültüre gereksinme duyar.bu konular ders seçiminde öğrenciye beden eğitimi resim ve müzik şeklinden milli eğitim tedrisatı tarafından öneriliyor.okulla doğanın buluşması sosyalleşmenin olanak bulmasıyla mümkün.öğrenciler hayatın anlamı konusunda soru sorma yeteneğinden uzak.bu konuda yazılan kitaplar raflarda kalıyor malesef.okul aile işbirliğiyle bu sorunlar kısmen çözülür.hayasttan ders çıkarmanın yolu aramaktan geçiyor.burda insanları suçlamak değil meramım.en azından düşünce dünyamızı kitapla zenginleştirerek dünyayı anlamak erişkinliğini yaşatabiliriz kendimize.
10
Yeni yönetim arayışında nasıl bir rejim anlayışı var.bu eğitim anlayışı için bir handikap.hdp türkiyeyi sol bir görüşe çekmek istiyor.anayasa değişirse yeni bir sözleşme hakkı doğabilir tüm kesimler için.devlet üzerinde bir vesayet düşüncesi kültürleri yaşatma idealine yakınlaşırsa batıdan uzaklaşma handikapı aşılabilir.cumhuriyet ve demokrasi asıl anlamına kavuşacaksa örgütlenme hakkı anayasal bir hak olması anlamına gelirki bu durumda ülkenin kurumsallaşmasına neyin etkili olduğu görülür.chpnin sola yakın olması yeni bir deneyim değil.ak parti milli görüşün devamı olduğunu ortaya koyduğundan halkçı bir politikaya yakın durması olanaksız.çünkü bireysel talepler anayasal düzeni gerekli gördüğü yere taşır.antimilitarizm şikayeti hdpnin çıkış noktası.özaldan günümüze devletin zayıflatılması için karma ekonomik modelden şikayetçi olundu.sonraları bir söylem birliğine varılmadı devlette.bunun nedeni halkın kültürsüzlüğünde görüldü.
28.12.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.