- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Eskiyen yıl...Yeni yıl...
Yeni bir yıla giriyoruz… Az kaldı…2021 yılının son günleri artık… Eski yıla güle güle demenin zamanı… Yeni yıla yeni umutlarla hoş geldin demeye hazırlanıyorum… Bir yılın daha son günlerini yaşıyoruz… Kimimizi yılsonu hesaplarını kapatma, kimimizi hedefleri tutturma derdi, kimimizi hediye alışverişi ve tatil planlama telaşı, bazılarımızı da piyangodan belki bu sefer umudu sardı bile… Hangi grupta olursak olalım bir şeyleri sonlandırma ve yeniyi karşılama hazırlığı yapıyoruz bir şekilde… Peki, şu anda devam eden bir yılla hakkıyla bütünleşmeden yerine gerçekten bir yeniyi kabul edebilir miyiz?...
2021 yılının en önemli olayı öğretmenliğe yeniden dönüşüm oldu… Nasıl özlemişim öğretmenliği… Öğrencilerin gözlerindeki ışığı özlemişim… Sağlık sorunlarım yüzünden emekli olmuştum… Gerçi azda çalışmadım değil…32 yıl… Ama bir his beni durdurmadı… Tebeşir tozu yutanların bu meslekten kopmaları zor oluyor… Ancak bu mesleği yapanlar anlar bunu… Bir kolejle anlaştım… Haftada iki gün dersim var… Parasında iş yok… Zaten hiç olmamıştı… Evime de de uzak sayılır… Ama ben yine de çalışmak istedim ve çalışıyorum… Mutluyum…
Şöyle eskiyen yıla bakıyorum… Zamanın dişlileri neleri öğütmüş diye… Elimden olmadan hüzünleniyorum… Ülkemde en çok geçim sıkıntısı çeken insanlar, perişan çiftçiler, köylüler… Geçim sıkıntısı çeken emekçiler, işsiz gençler… Yarınlardan umudunu yitirmiş gençler… Asgari ücretle yaşayanlar… Bizler gibi emekliler… Eyt liler… Ucuza ekmek almak için sıra bekleyen insanlar… Raflarda ucuz yiyecek arayan market market gezen insanlar… Ertesi gün gaza benzine zam gelecek diye depolarını doldurmak için benzinliklerin önünde sıra bekleyen insanlar… Ve tüm bunlarla birlikte can çekişen paramız… Her gün döviz karşısında tuş olan paramız… Ah güzel ülkem sen bunları hak etmiyorsun… Bu ülke ne zorluklarla kuruldu… Adeta yoktan var oldu… Bugün yine yok olmanın eşiğinde…
Ben bir eğitimciyim… En çok umut bizlere yakışır… Çünkü bizler topluma ışık olmak zorundayız… Bundandır yaşama tutunmalıyız… Yeni yıla yeni umutlar taşımalıyız…
Öyle yıkma kendini,
Öyle mahzun, öyle garip…
Nerede olursan ol,
İçerde, dışarda, derste, sırada,
Yürü üstüne üstüne,
Tükür yüzüne celladın,
Fırsatçının, fesatçının, hayının…
Dayan kitap ile
Dayan iş ile.
Tırnak ile, diş ile,
Umut ile, sevda ile, düş ile
Dayan rüsva etme beni.”
Umut ile, sevda ile, düş ile
Dayan rüsva etme beni! "..Ahmet arif…
Yeni yıl hepimiz için evimize gelen bir misafir gibi. Bazen bizden bir şeyler alıp götürüyor yeniye yer açmak için... Bir şeyler de getiriyor sonrasına taşımamız ve sahip çıkmamız için… Getirip götürdüğü her şey aslında bir hediye, eğer biz fark etmeyi seçersek… O her coşkuyla, umutla ve mutlulukla karşılanan misafir gibi; kovalanmak ve "lütfen biraz daha kal" ısrarları yerine, sevgiyle yapılan bir vedayı ve teşekkürü hak ediyor ve vakti geldiğinde de gidiyor...
2022 yılına olanca umutla hoş gelmiş diyeceğim…Eski yıla güle güle deyip yeni güzelliklere kadeh kaldıracağım….Sevgimle…Umut dolu yıllar herkese…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.