- 270 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
karanlıkta bir ışık
1
cumhuriyetin kuruluşunda yaşanılan milli coşkunun varlığından günümüz siyasetinin ne kadar bigane olduğu dikkatlerden kaçmıyor.eskiden liderler halka seslenirken vaadlerde bulunurlardı seçim kazanmak için.kurtuluş savaşını yöneten gazi meclis neden halkına yabancılaşmış.elbette dış güçlerin oyunlarıyla kontrol edilmek istenen bir ülkeden söz ediyoruz.bağımsızlığı provoke edilen ülkeye duyarsız kalabilir mi halk.resmi ideolojinin ölçülerini belirleyen faktör ülkenin aidiyet noktasında kararsız bırakılmış olması.tümüyle kendi başarısıyla özgürlüğünü elde etmiş ve nevi şahsına münhasır bir rejim inşa etmiştir.bunda ziya gökalpin ideologluğu inkar edilemez.mustafa kemalin ekonomi konusundaki düşüncesi özel teşebbüsün kendini yönetir istihsala malik olması.günümüzde ekonomik döngüyle bunu başarmak istiyor türk halkı.aksaklıklar milli ekonominin eksikliğinden kaynaklanıyor.yabancı şirketlerin çarkına bir dişli olmak suretiyle bir çeşit sömürgeye dönüştürülmüş halk.ne yazıkki emeğin sömürülmesinden başka bir şey değil yoksulluğa rağmen reklamların çizdiği pembe tablo
2
kendimi yalnız hissediyorum aysun dedi görüştüğüm tek insan sensin.kendimi şanslı hissetmeye başladım şeklinde cevap verdi aysun.günün yorgunluğuyla gezdiği caddeler sığınabileceği bir mekan yoktu onun için.yalnız hissediyordu kendini insanların yanında görüştüğü bir kaç insan onu bu kötü hayattan kurtaramazdı.aradığı şeyin anlamı üzerinde kurulmuştu dünya.güçlü olanın ayakta kaldığı.sahte dostluklarla avutamazdı kendini.zevk için yaratılmış olamazdı dünya.kötü insanlar şeytanın hizmetkarıydı güçlü olan onlardı bu zamanda şaka gibi diye mırıldanıp güldü kendi kendine.günahlarından başka bir kazancın olamaz dedi aysun.kimlere yakınlık duyduğunu anımsattı ona bu itiraf.ölüm insanı ansızın yakalardı.hayatı değerlendirmek için vakti varmıydı.geleceğe ilişkin öngörülerde buluna bilirdi.kendimi bir filmde yaşıyor gibi hissettim diye cevap verdi.aldanmak için yaşıyordu dünyada.ilgi duyduğu oyuncaklar elinden kayıp gitmişti.ihtirasla koştuğu ufka baktı bir an.günbatımını bütün çıplaklığıyla hissetti kalbinde.her gün biraz daha karmaşıklaşıyordu hayat çevresindeki insanlar bunun farkına varmıştı bir uçurumun kenarında kendini hissettiği an boşluğa doğru çevirdi yüzünü belki bir daha görüşemeyiz dedi aysun.anlıyorum dedi.insanlar çekmek zorunda değildi kahrını.börekçiden dışarı çıkıp yalnız başına yürümeye başladı.yağmur serpiştiriyordu ıpıslaktı yerler.bu çamurlu sokaklar gibi kirlenmişti yoksulluk yüzünden.hayatı.hayat üzerine düşünmekten yorgun adımlarla dalgınlığına sığındı.kime beğendirmek istese kendini eksik kalan bir romanın kayıp sayfalarıydı kalbi.yalnızlık yakışmıyor bana diye düşündü karşılaştığı bütün belaları.umut etmek bir yalan olamazdı kaderin bir anlamı olmalıydı.insana güven veren bir şeyler olmalıydı hayatta.apartmana yaklaştığını farketti o an.
3
fransız ihtilaliyle birlikte milliyetçiliğin ortaya çıkışı.halkın kendini yönetme düşüncesiyle krala karşı ayaklanması.bunun öncesinde sanayileşme var.sanayileşme bir işçi sınıfını var etmiştir.marks bunu farkettiğinden düşüncesine ideolojik bir kimlik kazandırır.feodalite yerini merkezi yönetimlere bırakmış yönetimde burjuva sınıfı söz sahibidir.sınıf bilinci işçileri sömürüden kurtaracak hak arayışına çıkarır.sosyalizmin doğuşu kültürüde etkilemiştir.halk temelinde bir isyana vardırmıştır hak arayışını.proleteryanın ortaya çıkış nedeni emeğin sömürüsüne karşı tavır almak için örgütlenmeye duyulan gereksinmeyi sendikalarla üretime katılmak.zincirlerinden başka kaybedecek şeyi yoktur dünya işçilerinin kominist manifesto sosyalizmi dünya gündemine taşımıştır.yabancılaşma ekonomik özgürlüğün elde edilmesini gerekli kılar.seçme özgürlüğüdür bir bakıma üretim araçlarının faşizmle ilişkisi.faşizm sosyal adalet boşluğundan güç alır ve hakların gaspıyla neticelendirilir.toplum için bir yönetim hastalığıdır baskı ve şiddeti kullanan.sınıf çelişkisi var olduğu sürece bu kavga sürecektir.burjuva sanatına karşı haklı gererkçelere dayanan kültür politikalarıyla eşitlikçi bir fikrinin gerekliliğine inanmaktır sosyalizm günümüzde.
4
bir yanlışlık olmuş baştan beri yanlış giden şeyler var diye düşündü.anımsamak istemesi hayatını düzene koyma isteğinden kaynaklanıyordu.onunla deliler gibi sevişebilirim ama bunu açıklayacak cesaretim yok.her bahar bu şarkıyla uyanıyordu yalnızlığa.oysa sefaletin ortasında kendini savunmaktan aciz durumdaydı.işkence sayılırdı bu aslında.belkide bunun üzerine bir literatür oluşmuştu.bilmediği o kadar şey vardı ki.bir şans tanınsaydı kendine pişmanlığını itiraf edebilirdi.bütün suçu bir ideolojiye bağlı olmasıydı.bu yeterli bir neden olamazdı terör ve anarşiden suçlanmak için.seni seviyorum deme cesareti gösterse bu anlamını yitiren hayatı için bir bahane olamazdı yalnızlık.dünyanın görünmeyen yüzüyle karşılaşmak fazlasıyla ümit kırıcıydı.acıların bir anlamı olamazdı inanç adına insanları katletmek.bu terör çağında insanlar davaları için ölüme koşuyor diğer yanda kitlelerin afyonu olan dinsel örgütlenmeler.meşru olmayan hayat tarzını gerekçelere dayandırmak.kendinden utandı bir anda.aldığı eğitim sınırlamalar getiriyordu hayatına.onun için yıkılması gereken bir kaleydi sarıldığı umutlar.şimdi yanlışlığını anlamıştı nezaketsizliğin.çıplak kalmak istiyordu onun yanında .başkada bir düşü yoktu.iki büklüm durumda gece yarısını geçen saatlerin yalnızlığı için yaşıyordu.
5
şehirleşme için uygun yapılaşma yaşanabilir yaşam alanlarına geçiş için inşaatların cadde üstünde olması ve sosyalleşme imkanına açık olması vazgeçilmezdir.şehrin bir bütün olarak ortak kültüre açık olması tarihsel kimliğini modernle uyumlu olmasıyla mümkün.sanat ve kültür eğitimin bir parçası olmasıdır insan ilişkilerine imkan tanıyan.üretimin refaha varan bir düzeye ulaşması üniversite sanayi işbirliğiyle yoksulluğu andıran görünümün kabalığını ortadan kaldırmaya yarar aynı zamanda.bilgi toplumu olmak üniversitelerin örgütlü topluma önayak olmasıyla ekonomiye katkı sunması gerçeğinde sorumlu yurttaş bilincini yaşamsal anlamda hayata geçirme zorunluluğunu taşır.şairler ve yazarlar halkın yoksuluığunu nedenleriyle edebiyat konusu yapıyor.sevgi ve aşklarda hissettiğimiz bir yoksunluktur geri kalmışlık.uygunsuz manzaralarla hayatlara yük olan çirkinliklerin giderilmesinde anlayış ve toplum bilinci etken olmalıdır.bunu başarmak değişimin kültüre duyduğu gereksinmeyi iyi anlamnakla başlar.
6
denklemlerde x bilinmeyenin bilinanler içindeki payını alır.parantez içindeki sayı açılımlarda bir değer taşır diğer sayılardaki çarpanlarla eşitlenir.geometri bir alan hesaplamasıdır aynı zamanda açılardaki doğrusallık toplam sayının bölinmesindeki payla alçülür pi sayısı.fiziktede aynı kurallar geçerlidir.rakanların aldığı değerdeki sonuçtur bir bilgi olarak ortaya çıkışı problemlerin.hesaplamaların minimal karşılığı tanımda kullanılan öğelerin sayısal belitisinde aranır hipotezlerin formüle edilmesi.
7
gelişmişlik için şehirleşmeye öncelik tanınmalı.estetik ve mimariye uygun yapılaşmaya gidilerek sosyalleşmenin sağlanacağı kültür tesisleri açılmalı.taiyatro sinema ve müzik gibi sanat alanlarına rağbet olmamasının nedenleri üzerinde düşününce şartların müsait olmadığı görülüyor.kültüre talep yeterli derecede modern eğitimi öngörüyor.insanların beceri kazanması yeteneklerini farketmesiyle ilgili.insan yaşamına zenginlik katacak düzeyde eğitimin başarılması birazda zihniyetle alakalı.bu aşılması gereken bir sorundur.
8
youtubden ahmet kayanın beni tarihle yargıla klibini dinliyorum eylem yapma isteğim uyanınca.şarkıları anlamak için verdiği mesajı iyi hazmetmek gerek.bir zamanlar go west şarkısına takılmıştı merakım.ideolojik bir gözle bakılıyordu savaşa ve fikir kavgalarına.şu sıralar pet shop boysun its a sin şarkısındaki melodik görkeme takıldım.insan ruhundaki isyanı estetize etmiş.güzel bir şarkı.ilahi dinlemek istediğim zamanlarda eşref ziyanın ezgilerine kilitlenmek ve sonsuzluğa özlem bir gün gelir kalksam ve dirilsem gibi melodilerle duygulanmak ruhumu teskin ediyor.bazen hayat hikayeleri üzerinde kurgulanmış klipler.bunlardan biride tanju okanın kadınım şarkısı.kaçırmak istemiyorum böyle şarkıları.yeraltı edebiyatına merak saranlar için küçük iskenderin kitaplarından it cazı ve 666 kitabını tavsiye ediyorum.topluma yönelttği eleştiriler geleneksel kültürün neden olduğu acıları estetize etmek şeklinde hayal mahsülü hikayeler.okuduğum şiirlerden biride bu sitede yayımlanan mesnevi okuyup sigara içen mütesettir kızlar şiiridir.elbette mitolojik temeldeki düşünceler insanı tanrılaştırmak şeklinde değerlendirilebilir.ama zümrüdü anka ve eski yunan mitolojisinin insanı yücelten bir yanı var.insanüstü bir özellik taşıyan bu sembolik karakterler tartışmalara neden olmuş insancıllık noktasında verdi-ği mesajlar gözlerden kaçmış.herkül ve conan gibi bazı karakterlerin filmide çekilmiştir.bunları hikayeleştirme shaekspearenin piyes ve soneleriyle başlar.aşk ihtiras ve tutku üzerine kurgulanmış yazınsal metinler.
9
moğolların madımak olayı üzerine yazdığı ıssızlığın ortasında şarkısı bir fikri savunmanın son çığlığı olarak kalmıştır.protest müziğin önde gelen isimlerindendi moğollar.orhan atasoyun gemiler şarkısı bir nevi topluma ayna tutmuştu gizli kalmış çığlıkları dillendirmede.küllenen acıları değişik yönleriyle seslendirerek duygularımıza tercüman olmuştu.elvis presleyin kalbe dokunan its now o never şarkısı günümüz müzik anlayışını dahi aşan bir performans.yeni başarılı rockçılardan amerikalı şarkıcı pinkin just give me a reason ft.nate ruess şarkısı günümüzün başarılı çalışmalarından.ikibinli yılların başlarında space girlsın sahneye çıkış şarkısıydı viva forever şarkısı.insanı büyüleyen masalsı bir anlatımla duygusal gelgitler yaşatan bir şarkıydı.europenin is the final countdown şarkısının kulağa hoş gelen melodileri var.the sun clubın fiesta şarkısı duygusal açlığı giderecek nitelikte.resimdeki gözyaşı cem karacanın ölümsüz şarkılarından halen dinlenen ve beğenilen şarkılardan.ilhan iremin anlasana ve konuşamıyorum şarkısı bir dinleti olma niteliğinde adeta.duymayanlar için metalikayı anmadan geçmeyelim.kurt cobain ve living on my own şarkısıyla fredy mercury müziğiyle hayranlık bırakan sanatçılardan.sezen aksunun şarkıları hala daha güzel.silemezler şarkısını yine bir dinleyin derim.türk sanat müziğine yeni bir yorum getirmiş
10
orhan gencebay dinlemek bir ayrıcalık mıdır.arabesk kültürü zirveye taşıyan isimlerden.duygulanma konusunda bir eksiği yok şarkılarının dilenci şarkısı zengin bir melidi sarmalıyla dokunur yüreğimize.black or white michael jacksonun en güzel şarkılarından.kilibide güzel çekilmiş.çokkültürlü düşüncenin savunulmaya başlandığı yıllardı şarkının dinleyiciye ulaştığı tarih.halk kültürünün çürümüş yönü bize bir4 ayna tutar mı mantıksal izah açısından.yalnızız hayatı yaşama konusunda.kıraçın yıllar sonra şarkısına çekilen klip müzik dünyasının önemli başarılarından.türkiyede rock müzik kültürünü yaşatmak isteyenler ayrımcılığa uğruyor halkın çoğunluğunu teşkil eden muhafazakar kesim tarafından.kendi dünyalarına yabancı bir hayat sürmek zorunda ilişkilerde özgürlüğü savunanlar.bu müziğin verdiği mesaj tepkiyle karşılanıyor.yönelttiği eleştiriler gelenek ve inançları hedef alıyor.funda ararın camdan kalp şarkısını innanın amazing şarkısıyla kıyaslayınca yaşam standartlarını aksettirme biçiminden başka bir farkı yok.müzik kültürünün yaşama biçimleri üzerinde doğrudan bir etkisi var.bunu en iyim tanımlayan elton john şarkılarıdır.yalnızlık içindeki hayatlara seslenir hayatın kıyısından.madonnanın bonita şarkısı sade bir aşkın şarkı içindeki melodrama yansımasıdır müziğin ritmine bakınca.bob marleyin güzel şarkıları var halk kültürüne yakın duran sounduyla.şarkıların verdiği tatlar farklılık taşıyor.verdiği mesaj seçtiği konular açısından bir anlama kılavuzudur melodik seçim.
11
müzisyen cherin believe şarkısının yansımasıdır eğlendiren yves larock müziğinin tınısındaki eğlence.R.İ.Onun shine on şarkısı batının tipik eğlencesini tanıtıyor.bob sincların love generation şarkısı dinleyicide güzel duygular uyandırıyor.listelerden seçilöiş şarkıları paylaşıyorum geçmişi aratmayan nitelikte şarkılar.haddavayın what is love şarkısı absürd ilişkileri canlandıran kilibiyle.dr.albanın its may life şarkısını her an dinlemek mümkün.vaz geçilmez klasikler arasındadır.rythm is a dancer şarkısı kulağıma çalınan melodilerden.eskinin klasiklerinden la bo uchenin be my lover şarkısı hatıraları tazelemek için çok iyi bir fırsat.efsane grup faithlessin god is a dj şarkısı eminimki sizi etkileyecektir.enigmanın şarkıları klise müziğine yakın durduğundan her zaman dinlenebilir.bon jovinin its my life şarkısıda rockın unutulmazları arasındadırthe cranberriesin zombie şarkısı ve michael georgenin careless whisper şarkıları her zaman ilgi çeken şarkılar arasında.listeyi chris de burghun lady in red şarkısıyla bitirelim.
12
hilal kaplana yapılan çirkin saldırı sosyal medyanın insan hayatını sömürmenin aracı haline gelmesinin son kanıtı.politik ve inanç kimliğine bakılmaksızın özel hayatın dinamitlenmesi.sorunlar hepimizi ilgilendirir.kimin nasıl eğitim alacağı konusu kişi hak ve hürriyetlerle anayasada güvence altina alınmış bir kaide.insan bilincini haksızlık derecesinde saldırının bir nesnesi haline getirmektir kötü niyetle sembolleşen.uygar olmanın koşulu saygın bir hayat sürmede olaylar karşısında paniğe kapılmadan verilen manevi zararın izale edilmesi.bir yanlışlık varsa bunu kanuni haklar çerçevesinde çözümlemek gerek.korkularımızla yüzleşmek için sağlam bir hayat tarzını kabullenmek gerek.tartışılan konu nasıl bir anlaşılma bilmiyorum
13
saatlerce karanlıkta kahkaha attıktan sonra ürküntü veren yalnızlığını terkederek coğrafyanın sınırlarını belirlediği gerçek aleme döndü üzerindeki kuşkularla.karanlığa söver gibi öfkeyle konuşmaya başladı.’senin başka derdin yokmu bir insanın kişilik haklarını mahküm ediyorsun.duygularımı davranışlarım ele vermeyecek.ne kadarda gözetim altında geçse hayatım cezalandırmaya gerekçe olacaqk bir kanıt bulunmayacak soruşturmalarda’.yenilgi yenilgi büyüyen bir zafer vardır başbakanda bunu söylüyordu.insan bir davada haklıysa mağlup edilemezdi ne kadarda zelil duruma düşse.aklından geçen aynı şeyleri tekrarlamayla geçiyordu ömrü.bin yıllık bir yalnızlığı yaşıyordu tutuklu haliyle.çözüme ulaştıralamayan handikaplar işkencelelere yanıt verirmiydi.’tanrıya güvenim sonsuz’diye aklından bir düşünce geçtikten sönra boşluğu özler gibi yeniden yalnızlığına döndü bakışları
14
islamcıların servet düşkünlüğü kendi sınıfını yarattı.ekonomi konusunda islamın vazettiği sistem karma ekonomi şeklinde tarif edilebilir.islam işçi hakları ve eşitlikten söz eder.seyyid kutubun islamda sosyal adalet kitamı kurumsallaşmanın gerekçelerini açıklar.yeşil kominist olarak nitelendirilmiş şeriatçılar bu yüzden.şeriatı savunanlar tağuti rejimlerle savaşı savunan cihatçıların hedefi islam toplumunu varetmede islamın tevsiyesini dinlemekle bir huzur toplumu inşa etmek.bunun detaylarını ali şeriatçının kitaplarında bula biliriz.bu gün bir vahşet sergileyenler terörü kitleselleştirmek ned...See more
15
rejimin faşizmle olan ilgisi katı kurallar getirmiştir yönetimde.çözümü daktatöryada gören elitler rejime otoriter bir kimlik kazandırmış çoğulcu yapıyı görmezden gelmişler.savunucusu az değildir toplumu denetleme hiyeraşisinin.deniz gezmiş gibi devrimcileri harcamıştır bu düzen hesaplaşma içine girenler için daima bir tehdit oluşturmuştur amacından uzaklaşmış bu totaliter anlayış.sık sık kesintiye uğrayan demokrasi hukuki meşruluğun dışına çıkmış kitleleri sindirmede.bir davayı savunmak kabilinden politikacılar ve aydınlar nedense bu kısır döngünün dışına çıkamamış değiştirmek isteyenler için bir bahane teşkil etmiştir yerleşik düzen.farklı yaşam tarzlarındaki hoşgörüsüzlük devletin dişlisi olma yazgısıyla zülmü araçsallaştıran az gelişmişlik engeline takılmışlar.deniz gezmiş gibi devrimciler ve adnan menderes gibi politikacılara bir bedel ödetmiştir cumhuriyet.günümüzde şeriat için savaşanlar insan hayatını açıklamada ve barışı sağlamada yeterli bir kültüre sahip değiller.din adına yaşanan katliamlar ilahi takdirin bir gereği olamaz.şiddeti kitleselleştirmek le sağlanamaz ilahi adalet.bu açmazla cihada sarılanlar için seküler yaşam tarzı dinsizlik olarak görülüyor iyi niyetlere bakılmaksızın.insanların dünya görüşü katliamlarla değiştirilmek isteniyor.düzgün tavır alışlar barbarlık özentisi içinde olanlarca masum olma vasfına bakılmaksızın mazlumlar ibretlik için hedef seçiliyor.tabiki bu zihniyeti ortaya çıkaran nedene bakmak gerek.gönüllü sömürgeye teslim oluşla toplumu örgütleyecek bilinci hedef seçiyorlar.din-modern çatışması geri kalmışlıkla kültürsüzlüğe neden olan bir handikap.hiçte barışçıl olmayan bir niyettir halkın kültürle olan bağını koprtma arzusu.modern çağda eşkıyalık vicdanları kanatan bir trajediden başka sonuç dığurmamıştır.ilkel yönetme isteği özgürlüğü yalnızca toplumdan faydalanan bozgunculara tanır.milyonlarca insanın mağduriyeti hiç bir düşünceyle açıklanamaz.bu olsa olsa biliinçli bir kıyımın yalnızca dünya mazlumları için uygulanan şeytani planın yerine getirildiği bir oyun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.