- 353 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZAMANLAMA
Değerli Dostlar; sizlerle “zamanlama” konusunu paylaşmak istiyorum.
Zamanlama hayatımızın her aşamasında çok önemli bir yer tutar. Şayet yanlış bir zamanda yapılmaması gereken doğru bir davranış sergiler isek o yaptığımız davranış o ortama göre değilse bizim çektiğimiz emeğin tamamı boşa gidecektir.
Zamanlama hayatımızın her aşamasında ve her döneminde hatta her ortamda çok önemli bir yer tutar. Şayet zamanlamayı iyi yapamaz isek yaptığımız çalışmalarda başarıyı yakalamayabiliriz. Onun için mümkün oldukça yapacağımız işlerde zamanlamaya çok dikkat etmeliyiz.
Bir atasözümüz var: “Bu günün işini yarına bırakma” diye. Bunun gibi bizim de yapacağımız bir davranış veya söyleyeceğimiz bir sözü uygun zamanda ve uygun ortamda söylemez isek daha sonra o davranışı yapmamızın veya o sözü söylememizin bir manası kalmayacaktır.
Her şeyin bir zamanı var, her şeyin bir nedeni. Hayatı kabullenmek gerekir. Sakin olmalı insan. Çünkü her şey olması gerektiği gibi, bunu hepimiz biliyoruz. Onun için korkmamak gerek. Bizler de tam olmamız gereken yerdeyiz. Ne geç kaldık ne de erkenciyiz. Hayatımız, ne eksik ne de fazla. Bil ki kusursuz bir düzen var, bizden gayrı. O’nun ilmi ve iradesi dışında yaprağın bile kıpırdamadığı bir yaratan var, unutmayalım. Beklentilerimizin farkında olalım.
Bir genç ve ustası kozasından çıkma zamanı neredeyse gelmiş bir kelebeğin farkına varır. Kelebek dışarı çıkabilmek için kozasını yarmaya, zorlukla yol açmaya çalışıyordur. Çocuk heyecan içinde kelebeğe yardım etmek ister. Hemen kozayı açarak kelebeğin çıkmasını hızlandırmaya çalışır. Çocuğun yardımıyla dışarı çıkan kelebeğin kanatları onu taşıyamaz kelebek düşer ve ölür.
Genç şaşkın bir şekilde ustasına dönerek hemen: “Ne oldu usta? Yardım etmek istemiştim sadece!” der.
Ustası şöyle cevap verir: “Biliyorum evlat, iyi niyetinle yaptın bunu. Ancak istemeden, onun vaktinden önce kozasından çıkmasına neden oldun. Kelebek kozadan çıkmaya çalışırken aslında kanatlarımı da güçlendirir. Kanatları onu taşıyacak kadar güçlendiğinde kozayı da parçalayabilir hale gelir, dışarı çıkar ve hayata dahil olur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.