- 244 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sansüre uğramış adresler
1
Milli kültürümüz bizi ne kadar tarif ediyor.fuat köprülü bu konuda araştırma yapar.tarihin günümüze akseden tesirleri bizim duruşumuzu belirler değişim sancıları içinde.modern tarihin başlangıcı marksa göre sanayileşmeyle başlar.feodaliteye yenik düşmüştür Osmanlı.rus ihtilali Sovyetleri süper güç yapmışsa günümüz ideolojisi için ipuçları verir antikapitalist tutum.türk tarih tezi haklı gerekçeler bulmuştur devrimler için.yani kültür dayanakları özgürlüğü inanç dışı bir dünya kurmanın savaşıylamı tarif eder.dinsel tefekkürü vahye dayandırır klasik düşünce.aydınlanma bunun savaşını vermiştir en erken dönemde.yani akılcı düşüncenin belirlediği sonuçlardır tabiatı anlama çabası
2
suriye için anayasa hazırlığı belli kavramlar üzerinden yürütülebilir.temel hak ve özgürlükler ve sosyal devlet gibi.anayasal haklarda dini özgürlükler nasıl yer alması gerektiği sorusu.bunlar suç tanımını netleştirir.cumhuriyet ve demokrasi rejimin esasları olmalı.partiler demokrasinin vazgeçilmezidir halkın taleplerini uygulama açısından.bir ulus olmanın gereğinde görmeli adalet kavramını.terör son yıllarda fikir açıklamanın aracına dönüşmüş durumda.bunu önlemenin yolu sorunları anlaşılır kılmaktır.sanayileşmek için üniversitelerin yeterli eğitim vermesi gerekiyor ülkede.medeni hukuk düzen için bir esastır ancak.akademik düzeyde tartışmaya açmak düşünceleri.buda öğrenmenin kılavuzu olacak bilimsel düşünceyle mümkündür ancak.
3
-mülkiyetlemi ölçüyorsun dindarlığı.bir hırsız gibi yaşamak bunları akla getirirdi.ayşeyle karşılaşınca anlamıştı ne kadar sefil bir hayat yaşadığını.sabrını sınıyordu zaman yoksullukla.kaderini çizen kendisi olmayınca tanrıya düşman kesilmişti.neyi kanıtlamak amacındaydı insanlar.hayatı konusunda beklentiye dönüşen mağdıriyetine anlam veremiyordu bir türlü.bütün planlarını boşa çıkarıyordu annesi.dışarı çıkma isteğini karşılamıyordu şehir.hayatı gibi fikirleride onu terkediyordu.karanlığa sövmekle bir fark yaratamazsın.bunu erken yaşta anlamıştı.ama zorbaların iktidarıda mutlak değildir.her şey çok daha güzel olacak.bu şekilde avutulmak için zamanla yarışıyordu.zamanla yarışanlar diye bir film çevrilmiş olsaydı herhalde başrölde kendisi olmuş olurdu.bu teselli sayılırdı sanata katkı adına
4
amerikayla ilkişkiler neden bozuldu.çünkü amerikas sanıldığı kadar tutarlı bir politika izlemiyordu.amaç israilin güvenliğini sağlamaksa ileri görüşlülük büyük israil projesinden ibarettir yalnızca.bunun için bir dünya savaşı daha gerekiyordu mezopotamyada.her şey o kadar karmaşık hale gelmişki türkiye oyun bozan bir ülke olmasıyla bütün seçenekleri boşa çıkaracak hamlelerle böyle bir ideal için yaşayanları hayal kırıklığına uğrattı.diplomasi derinliğini kaybedince verilen sözler tutulmaz olmuştu.bir zamanların liberal solcuları amerikan çıkarları için savaşmaya hazırdı.yani büyük israil projesi için.bop bu amaç için hayata geçirilmek istenmişti ama bunun için halkların kaderi üzerinden oynanmak isteyen oyuna katılmadı ciddiye alınmayan ortadoğu halkları.ittifak kurmak için bir ülküye inanmışlık gerekir.amerikanın bu konudaki tavrı açıktır.türkiye harika şeyler yapmıştır melankolisi içinde kendi uydusu haline getirmek.ayrıca bir refah ülke olmasındaki sakıncaları da gizleme luzümü görmüyor.türk ekonomisi faiz tehdidine rağmen büyümesini sürdürdü.artık bu coğrafyada kendi istiklalini savunacak güçte bir islam ülkesi vardı.tam bağımsızlığın gereklerine inanmış bir halkı vardı bu ülkenin.komplo teorileri bu oyunu tezgahlarken ilahi adaletin nihayetinde tecelli edeceği fikrine yakın durmakla gecenin bir şafağı olduğu hakikatı inanmanın tek tesellisi olarak bir korku kaynağına çekecekti acıları.
5
aydınlanma hareketi olarak faaliyet gösteren derginin yayın çizgisi çağdaş düşüncenin izinden gitmekle her alanda cumhuriyetin kuruluş ilkelerini savunmak.tarikatler ve cemaatler kapatılsın müfredat laikliğe uygun hale getirilsin sloganını manşete çekmişler.bir çok yazar ve aydının imzası bulunan bir bildiriyle hukukun uygulanması için çağrıda bulunuyor devletin yetkili mercilerine.başta fetö olmak üzere devlete sızmış tarikatlerin bir tehdit oluşturduğu kanısında cemiyet hayatının.en önemlisi özgürlüğün kısıtlanmasına yol açıyor gerici fikriyatı benimsemeye zorlanmış olanlar için.bir mağduriyet sözkonusu olduğundan mafyalaşmış bir düzenden besleniyor kurulmuş tezgah.yeni diyebileceğimiz bir dinsel yapının birleştirdiği güçle büyüyorlar.onun için çağdaş düşüncenin olanaklarıyla anlaşılmalı bu dinsel yapı.
6
imkansız gibi görülen bir vazifeyi yürütüyordu.amaç insanları bir ülkü etrafına birleştirmek.aslında bu amaçla eğitim veriyordu okullar.öğrenciler onun etrafında toplanmıştı adeta.ışık saçan gözleriyle umudu selamlıyordu onu tanıyanlar.ağır bir sorumluluğun gerektirdiği ciddiyetle düşünüyordu.ama karşılaştığı güçlükler onu yıldırmak üzereydi.tam anlamıyla özgür sayılmazdı iradesini kullanmak dışında.neden hayat konusunda bu kadar zalimdi insanlar.neden çocuklar bir fırsatlar ülkesinde uyanmasınlardı.kaldırımlarda insan cesetleri buluyordu bekçiler.ancak kedileri dost bilmişti bu semtin insanları.bir telefon için çalışacaktı insanlar.teknoloji bağımlılığı kültürden uzaklaştırıyordu öğrencileri.oysa kitapların hayatlarda ayrı bir önemi vardı.istanbul binlerce caddesiyle yoksulluğa savaş açmıştı.yoksul semtlerin yanıbaşında yükselen plazalarıyla hiç görünmeyen üst tabakanın insanları.işçi sınıfı denince direnişe imkan bırakmayacak ihanetlerle yarınlarını çalıyordu hainler.
7
Trump yine kürtlerin yanında.ama kürt devleti için şartlar bu politikanın tanıdığı imkanlarla sınırlı.ayrıca türkiye bir güç olduğunu kanıtladı barış pınar harekatıyla.bundan sonraki aşama siyaset ve ekonomi konusunda Ortadoğu ülkeleriyle işbirliği yapmak.aksi takdirde bu başarının sürdürülmesi zorlaşır.Amerika türkiyeye koyduğu yaptırımları kaldırdı.rusyayla ekonomik ilişkilerimiz güçleniyor.suriye yeniden bir bölge ülkesi oluyorsa bunun sağlanmasında türkiyenin payı büyük.bunları anlamalıyız oluşan bu yeni tablodan.
8
toplumu inançtan yoksun bırakmakla özgürlük elde edilemez.bundan çıkarılacak sonuç eğitim için nasıl bir ahlak anlayışına ihtiyaç duyulduğudur.çünkü pedagoji için hassas öneme sahiptir ahlaklı bireyler yetiştirmek.ortaçağdan günümüze bu konular tartışılmış manastır ve katolik okullarında.işin içine felsefe girince muallakta kalmış hakikata varma ülküsü.bilginin mahiyeti inkılapla değişime uğramış yeni çağın şafağında.modern toplumu var eden insanın devrim başarısı için fikriyatın uygulanma şansı bulması.böylece insan idrakine hitap eder olmuş mefhumların inşa ettiği cemiyet hayatına temas etmek için.ne kadar isabetli tahliller yapıldığı tartışılır varoluşçu gayelere dinsel bir kimlik kazandırmak.modernin sürüklendiği bilinmezliği aydınlatma isteğidir hiç bir zahmetin yaşanmadığı sanal bir toplum gerçeğini.bu şekilde iradeye karşı koymanın tuhaflığına varmıştır tarikat ve cemaat oligarşisi.seçkinci islamcılar için topluma ayinedar olmanın zorluklarını yaşama şansına imkan tanımıştır bu epistemolojik etki.aynileşmenin onay kazanması ise yine mefhumların anlam kazanmasına duyulan açlıkla ölçülmesidir çağdaşlaşmanın gerekleri.
9
okuduğu yeni kitap iyi gelmişti duygularına.ama aradığı mutluluk için fazlası gerekiyordu.yarım bıraktığı kitap kaç gündür masasında öyle duruyordu.arkadaşı barışla internet üzerinden mesajlaştı görüşmek niyetiyle.muhasebecilik sıkıcı bir meslek olsa gerek.oda saçma sapan işler demişti işini anlatırken.bir çok insan işinden memnun değil.insana hayatın anlamsız gelişine bakmalı öncelikle.yıllık izne çıkıldığında sitresten kurtulmak niyetiyle akdeniz sahillerinde tatil yapmaktı artık insanların ütopyası.hayat manasız geliyordu yalnız yaşayanlar için.insan bedeninin metalaşmasıydı cinselliği tek amaç olarak görmek.insanlar bu konuda bir açmaza düşmüştü kesinlikle.gençler pornografiye özendiriliyordu.dinlerin ahlakı önemsemesi bir toplumun temeliydi öncelikle.insanı bu bilinçten yoksun bırakmakla özgürlük elde edilemezdi.bunu anlamak için inançlara dogma süsü verildiğini bilmeli insanlar.ancak bu şekilde mutsuzlukları önleme şansına sahip oluruz.
10
sözcüklerin gücüne inanıyormu rutkay aziz.tiyatro ve sinema oyunculuğu bir aydın nezaketinde temel meselelerimize yakın durmakla ilgili.bir çok insana ulaşmamıştır yazıları.çünkü meşgul değildir perde arkasından verilen suflelerle.1990da istanbula geldim.yalnızca kadıköyde sahneleniyordu oyunlar.istanbulun sakin olduğu demlerde hayaletler beliriyordu yoksul yüzlerle.parasızdım ve bir mesleğim yoktu.nedense fırında çalışmak içimden gelmiyordu.ruhumuzun aynasında istiklal vardı.kaldığım yer yeşilçam sokağına yakın bir yerdeydi.şehir kan akıtmak için harcıyordu kimsesizleri.bizler böyle bir kaç aydınla bileniyorduk şehrin yoksulluğunu yaşarken.çivisi çıkmıştı dünyanın halka göre.bu çarpıklığı manşete taşıdı gazeteler.sonra aynı anda mafyalaşma başladı devletin yetersiz kalmasına karşın.tarikatler seslerini yükseltirken takiyyeye başvurdu şeyhler mürşitler.işte bunları anlatıyor rutkay aziz.bir yol bulmak adına katlanılmış çileler.davanın soyluluğunu sahnelerden meydanların kalbine düşüren bir kaç aydının sağlam duruşunu temsil etti.şimdi hiç olmadığı kadar güçlü bir dalganın köpükleriyle yıkanıyor yüzümüz.
11
haşmet babaoğlununun sinemaya ilişkin sözlerini inandırıcı bulmadım.hiç ikna edici değil konuşmaları.bir anlamda sinemaya ilişkin genel kabulleri tekrarlıyordu.duygusallıktan uzak bu türlü yargıların herkes için ayrı bir anlamı var.hayatı basit mantıklar üzerine kurmakla sorunlardan kaçamaz insan.aslında sorun sinemada değil.sonuçta bir yanıulgı diyebiliriz bu tür yargılara.türk sineması bu savruluş içinde belgesel tadında filmler yapıyor.ama yinede etkileyici değil dünya sineması içinde.spielberg tarantino gibi sinemacılar var artk.yeni filmlerden joker filmi yeterince etkileyici değilmi.yada bu anlayışın ürünü türk filmleri.ne yazık ki sinema için yeterince bilgiye sahip değil insanlar.bir aydın sorumluluğu içinde sanata bakıştaski doğruluk payınıu arıyor sinema severler.biraz yeşilçamın dramını bilenler için sanattan korkmanın hafifliğini nerde aramalıyız sorusu.uzaktan seyretmenin kolaycılığıylaq sanat eleştirmenliği yapılmaz.uzay çağındaki insan zekası da bu zokayı yutmaz.
12
Dernek faaliyetiniz neleri kapsıyor anlayamadım.ateizmden benim anladığım başka bir tarihin varolduğudur.bu görüşüğn ideolojik bir bağı vardır günümüz anlayışında.inanca bakılınca bu engel değildir kültür hayatımız için.belki inanmanın gerçeklikten kopma olarak anlaşıldığı çağda geçmişin bilinmezliğine tutulan bar aynadır geleceğin yazgısı.bu tuhaf denklemde kararsız kalıyor insanoğlu.belki başka etkenleri savaşın bir nedeni olarak görmektir özgürlük arayışı.çünkü reddetmenin koşulu gibidir haklılık.bunu anladığımızda korkularımız için bahaneler bulmaktan vazgeçeriz belki.
13
yayında çeşitlilik isteyenler için kitap bahçesi sitesi tavsiye edilir.özellikle fransız edebiyatına bakınca bir çok araştırmada yeni yazarlar yok.1980den sonraki dönem için başvuru kitapları yok.sartreden sonra fransız edebiyatını merak edenler bu konuda isteksizlik yaşandığını anlıyor.enis baturun acı bilgi kitabı ikibinlerde yayınlanmıştı.bu yazarlara kaynaklık edecek araştırma amaçlı yazılara yer veren dergi ve kitaplar olmalı.temelde klasik edebiyat yeterli görülüyor yayın dünyasında.virgül dergisi bu boşluğu dolduruyordu.çağdaş edebiyatı merak edenler için bir başvuru kaynağı yok.yeni yayınlar edebiyat dünyamızdan uzak tutuluyor nedense.aslında bu konuyu araştırmak üniversitelerin işi.ama fikirde bir çoraklaşma yaşıyoruz ve bunu göndeme almıyor dergiler.
14
sümbül hanımın konağına gidiyordu her pazar.sen öğrencilik yıllarını boşa geçirmişsin demişti bir keresine.istersen sana uygun bir iş var fabrikaların birinde.çizimlerini gösteriyordu ona.psikolojiye merakı olduğunu biliyordu.herkesin bahsettiği pedagoji için önerileri vardı eğitimcilere.ona göre ölümü hatırlamak bir kayıptır hayat için.gün geçtikçe güzelleşiyordu ama mutsuz bir kadın görüntüsü vardı.her ne kadar bencil bir tabiatı varsa da iyiliksever olarak anılmak isterdi.bu vakfı onun için kurmuştu.eğitimle yakından ilgiliydi çalışmaları.şimdilerde sanatseverlik modaydı.belki şöhret arzusu bu şekilde yaşamasına neden olmuştu.zaten kültür demek hayata vakfetmekti hayatını.her insanın bu konuda fikir yürütmesi nahoştu.remzinin geçmişte kalan korkularını anlayabilen tek insandı.bu şehre tutkuyla bağlı oluşu leylayı tanımasıyla olmuştu.onun bencil istekleri inançtan koparmıştı özlemlerini.sümbül hanımın sezgileri doğru söylüyordu.bu şehirde yaşanmalıydı aşkın en güzeli.ama bir insana bağlanmanın yanlışlığımıydı onu evlenmekten alıkoyan.çünkü geçen zaman için suçladığı insanların gerçek bir ütopyası vardı.bir hakikat köprüsünden geçmek istemeyişi ona layık görmüştü yalnızlığı.belki bir gün döner gençliğine yaşadığı kasvetten.o zaman için umut beslemek yetmiyordu korkularına.bir aile saadeti vardı onu umutlandıran.işte remzinin yaşadığı çelişkileri anlayan tek insandı leyla.zaman geçmiş ve onun zindanı için bir unutuş olmuştu vazgeçilmezliği.herkesin konuştuğu bir gerçekti korkuları.kimi suçlayacağını anlayamazdı bu durumda.sümbül hanım bunu anlayan tek insandı belkide.çünkü özgürlüye yakıştırılmamıştı hayatı.bir fikir işçisi olmanın ciddiyetiyle düşünmeliydi olguları.
15
anlık dergisi yayın hayatına katılmış yeni dergilerden.kemalist sol diye tabir edebileceğimiz daha çok yurttaşlığın politik bir argüman olarak görülmesi yönünde fikir belirtiyor.geçmişten günümüze aydınlanmanın parametreleriyle düşünüyor derginin yayın politikası.manifestonun ışığında sosyalist gözlemler içeriyor başvurduğu kitaplar.umarım marjinallik korkusu popülizmin tuzağına düşürmez bir fikir dergisi olmak iddiasını sürdüren politik çizgisini.günümüz şartları liberal solun bireyci görüşünde arıyor sınıf çelişkilerini.kültür anlamında bir gerileme var halkçılığın itiraz getirdiği oligarşik düzende.kapitalizme yöneltilecek eleştiri için burjuvanın satın alma gücüne karşı koymak gerekiyor her şeyden önce.belki bunu zorlaştıran emperyalizmin örgütlü toplumu gericilikte görmesi.onun için sağlıklı düşünmenin olanakları aranmalı bu tür yapıları deforme ederken.
16
devrimci duruş kürdistanın sesi olmayı sürdüren dergilerden.örgütlü mücadelenin sabotaja uğraması örgüt sempatizanlarını kaygılandırıyor.kürtlerin bir halk olduğu anlaşılırsa sorunu emperyalizme havale etmeyiz.kesinlikle barış amaçlı değildir sürdürülen savaş.ancak sonuç alınması gereken kavganın iyi niyetten yoksun olması ideolojik bağlamda güç kullanma gibi bir savaşın içine çekmiştir bölge halklarını.pkknin kuruluş amacı türkiyenin etnik kimliğini bölünmenin aracına dönüştürmekle bağımsızlık isteğini sol ideoloji içinde silah gücüyle sağlamak.propaganda faaliyeti faşizme karşı yürütülen savaş şeklinde lanse edildi.bugünün şartları amerikan destekli bir devlet kurmanın sancılarıyla savaşa sokuldu büyük güçler tarafından iki kardeş halk.
17
pkk deaştan daha tehlikelidir tanımını kullandı başkan trump.bu doğru bir tespit olsa da hayata geçirilmesiyle anlam kazanır diplomasi dilinde.deaş türkiyede eylemler gerçekleştirdi bir çok insanın ölümüne yol açan.deaşın politik varlığına son veren türkiye olmuştur.aynı şekilde pkk için operasyonu sürdüren yine türkiyedir.bu örgütlerrin hedefinde türk devleti vardır.bunu inkar etme iki yüzlülüğü anlaşılmalıdır.türkiyenin güçlenmesi terörün ülkeden çıkarılması gibi bir anlama haiz olmakla pkknin haklılığını savunur duruma getirmiştir küresel ölçekte devletleri
18
internetteki devrimci sitelerden sosyalist gündem bir çok dergiyle bağlantılı yayın yapıyor.bu tür yayınlar ya kapatılıyor yada sansürleniyor.insan egosunun tartışıldığı bir çağda emekten yana tavır almanın güçlüğünü yaşatıyor baskılar.bir çok haktan mahrum kalmış işçiler.sınıf bilinci örgütlenmenin temelinde devrimci duruşu öne çıkarır.belkide insanın direnişe çağrıldığı bir realite oluşu bu gerçeğe yöneltir kitleleri.neyi savunuyoruz sorusuna yanıt arayanlar için bir tavsiye niteliğinde bu tür dergiler.ideolojik bakış yalnızca kapitalizmin alternatifi bir düşünce değildir.ne yazıkki her şeyi ekonomiye bağlayanlar için direnişi anlamsızlaştırma bir vazgeçişin bahanesi sayılmış.oysa modern çağın sorunları ilgilendirmeli bu tür yayınları.öncelikle islamın kapitalizme bakışı bir uyum sorunu yaşatmış yaşanan eşitsizlik.bir seçkin sınıf oligarşik yapıya evriltmiştir faşizmi.ama yasakçılığı kendi lehlerine çevirme imkanı tanımıştır sömürgeci düzen.
19
gazalinin felsefeye etkisi tartışlır.insan için maneviyatın vazgeçilmezliği üzerinde durmuş hüccetül islam mahlasını kazanmış filozof.düşünceyi dondurduğu iddiası ona atılmış iftiraların haksızlığını ortaya koymuş yapıtlarındaki mantığın akılcı olması.belki insan ruhuna iyi gelen basitlikleri reddettiği için onu aşılmaz yapan insan kimyasına dikkat çekmesine yol açmış felsefenin sorunlarına eğilme metodu.geleneğin felsefeye bakışı akılcılığın din felsefesi içinde boğulmasına neden sayılabilirmi inancın başvurduğu kaynakların gerçekçi olmaması.günümüze akseden tasavvufi öğretiyi onaylaması tarihin içinde hakikat arayışı olarak görülmüş özgürlüğe getirilen tanım.günümüz insanı bu tür olgulara yabancı düşmüş materyalist felsefenin doğuşuyla.çünkü tarihe bakışta üretim tarzının değişlmesi gerçeğini onaylamıyor hakikatten kopuş.bir tür deliliğin vehminde yaşıyor olmasıdır bu irfanı yaşatan kuşkuların öğrettiği
20
ücretli kölelikle refaha varmak gibi bir amaç olamaz.satışa çıkarılan ülke kaynakları kar eden kuruluş olmasına bakmadan elden çıkarıldı.şimdi her şeyin yabancılarda olduğu bir ekonomiden istikrar beklemek gibi bir iddiaya inanmasını beklemek halkın.egemenlik hakları nasıl kendini tarif edecek sorusu herkes için önem atfediyor.savaş ne gibi yarar sağlayacak sorusu uzaklaştırıyor muhataplarını fayda beklentisinden.barışpınar harekatı bir savaşmıdır tartışması ülke gündemine oturmuş.teröre karşı verilen savaşın haksızlığını savunuyor chp.savaş aleyhtarlığı nedeniyle tepki çeken açıklamaları değerlendirme imkanımız yok.
21
Dış politika hiç güvenli değil.kesin zafer açısından teröre bakılınca neyi anlamalıyız yarattığı tehdit algısıyla.bir anlaşmazlığın yaşandığı doğrudur.çünkü türkiye iç tehditlerri bertaraf etmek niyetiyle terörü kaynağında kurutuyor.gerçek zafer Ortadoğu halklarının özgürleşmesine bağlı.işte bu noktada karşılaştığımız çelişkiler anlama zorluğu yaşatıyor bize.umut etmenin zorluğunu yaşatıyor inançsızlık.
22
Türkiye eski türkiye olmadığını izlediği dış politika stratejisiyle ortaya koydu.bir barış ümidi doğmuşsa bunu en iyi şekilde kullanmak gerekiyor.belki suriye türk ordusunun şefkatli yaklaşımıyla kapıldığı kabuslardan kurtulur.güvenli bölge türkiye kontrölünde huzura kavuşmuş olacak.bizim duyarlı olduğumuz konularda bölgeyle olan kimlik yakınlığımızın etkisi var.bunlar unutulmuş yakınlığı yeniden ortaya çıkaracak tek kurtuluş yoludur belkide.
23
soğuk savaş döneminde islamcılar yeşil koministlikle itham edildiler ama sosyalizme karşı emperyalistlerin öncü gücü gibi çalıştılar.ne zamanki amerika bu tür yapıların çıkarları için tehdit oluştuğu kanaati olduysa yeni savaşın kodları belirlenmiş oldu.moderni reddetme biçimi alıkoydu özgürlükten bu tür örgütlerin dizayn ettiği ülkeleri.sıradanlaşmanın tuzağında bir nefretle karşılandı kitleselleşmenin sancılarıyla toplumu hedef alan cihatçı şiddetleri.sergiledikleri eylemlerin medeni bir dünyayla ilgisi olmadığı anlaşıldı.onlarda öğrenmişti beyin yıkamanın avantajlarını.savundukları bir çeşit siyasal islamın çıkış felsefesiydi.şehadetin yüceltildiği bir cihat hareketiydi terörü eylemlerin odağında görmenin tebliğ metoduna yakın durmak olarak anlaşılacağı ideolojileri.
24
komite ve sosyalist hareket dergisi yayın hayatını sürdürüyor.sınırlı sayıda okuyucu çoğunlukla öğrencilerin içinde yer aldığı devrimci gençlik için bir rehber niteliğinde.yasakçılık faşizmin en önemli vasfıdır belkide.örgütlenme şansı tanımıyor oluşumlara.çoğu insan için literatür kendini ifade etme biçimi.belkide meydanları aşan bir uğultu kendine çekiyor kitleleri.bunlara ışık olacak ve özgüven aşılayacak direnişlerde kaygının savurduğu hayallerdir direncimizi artıran haklılık.ancak bu şekilde umudu ayakta tutmanın bahanesi olacak değişme sancıları.anlamı savaşta ve kölelikte görenler için teknolojik araçlara bağlılığın sonucudur yarına dair beklentiler.düşüncede yaşanan çölleşme için korkutucu boyutlara ulaşmıştır gericilik.bir coğrafyayı yıkıma uğratması açısından neden olduğu şiddeti yeterli görmüyor bu sinik ahlak.eğer egemenler için çalışıyorsa bu sürünün içindekiler bu barbarlık çağıltısını susturmanın aracıdır özgür düşünce.
25
sevgili pelin batu.sinemaya dönmenizi sabırsızlıkla bekliyoruz.bütün çabamız sinemaya yeni bir soluk getirmek için.çalışmalarınızda başarılar dilerim.
27
yayın politikanız ne kadar insanların ilgi alanıyla alakalı.benzer tarzda prrogramlar hazırlanıyor ama.pek farkı yok diğer kanallardan yayın açısından.yayın anlayışınız sol düşünceyi dışlıyor atatürkçülük adına.vatan partisi ideolojik kimliğiyle büyümeye namzet bir parti.bunun inancındamı parti içindekiler.yapılacak çok şey var kültür sanat adına.buda bir eksiklik parti için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.