- 956 Okunma
- 16 Yorum
- 13 Beğeni
Sinek Cinayetleri
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kılçığı alınmış bir balık gibiyim…ayağa kalkmak imkansız.
Burası benimdi bir zamanlar. Şimdilerde korku filmlerinden fırlamış lanetli bir orman gibi gözükse de. Gözleri olduğuna yemin edeceğin ağaçlar, birbirine şehvetle dolanmış çalılar, ürkütücü fısıltılar…
Hiçbiri gerçekte yoklar.
Gerçek olan;
Kahve dışında her şeye hizmet eden bir sehpa, yıllar öncesinden kalmış gazetelerin izleri, bolca sigara dumanı ve tabii ki dumanın sahibi izmaritler…kimsenin izlemediği ama sesine muhtaç olunan televizyon. Kendisi de durumun farkında olsa gerek ki; tek gösterdiği ağır çekimde görüntülerle donatılmış hızlı hızlı konuşmalar.
Ve tabii bir de siyah perdeler, ah simsiyah perdeler, onlar benim kurtarıcımdırlar.
Konumuz bu değil aslında...
Aslında, ölümü düşünüyordum...asıl olan aslında, ölümü düşünürken hayatı anıyordum.
Çok fazla can aldım...
Dedim ya; kahve dışında her şeye hizmet eden bir masa… bütün leşlerim onun üzerinde. Az önce yirmi bininci sineği de masaya yapıştırdım. Tüm yaşamı, anıları, acıları, kahkahaları, vızıltıları, bağırsaklarıyla beraber içinden fışkırıp masaya yapıştı.
İşte dedim ölüm, aha da işte yaşamın…
Bu mudur...
Bir avucu bile doldurmayan kokuşmuş pislik kalıntısı arkanda bıraktığın.
Yanlış anlaşılmasın kendimle övünmek için anlatmıyorum bunları. Bunların hepsi aslında büyük bir deneyin parçasıydı.
Tez;
“Öyle bir duruma gelirsin ki bir gün, yaşamın da ölümün de birbirine eşit, bir avuç bile olmayan, kokuşmuş bir pislik kalıntısından öteye geçemez. Ardında bıraktığın da sadece, ait olmadığın bir yerde bağırsakları dışarıya fırlamış bir sinekten farksızdır.”
Aranılan cevaplar;
Düşünmek lazım arkanda bırakmak istediğin bu mudur…
İnsanı bu duruma ne getirir…
Not: bilim adamı değilim tez mez işte neyse işte ondan.)
Siz düşünedurun, ben ne diyordum….
Orman…
Orman yok aslında burası sadece benim zihnim.
Ha ha ha ha ha!!!!
Korkunç bir kahkaha efekti duruma iyi gider diye düşündüm...
Kocaman bir hiçliğin ortası. Komik değil mi…tüm evreni yutacak kadar büyük ve korkudan İnsanı öldürecek kadar ürkütücü olan bir ormandan bir hiç diye bahsetmek.
Bir hiç; dokunacak, anlatacak, hissedecek tek bir zerrenin olmadığı bir hiçlikle aynı düzlemde görüntülemek. Zaten hiçliği tarif etmemin zor yanı da bu değil mi…her şey ama aynı anda hiçbir şey.
Hiç işte… daha ne demeli size. Zaten konumuzla alakasız bu mesele.
Offffff….
Zaman kavramını yitiriyorum zaman zaman. Tabii o zaman zamanlarım ne zaman onu da bilemiyorum. Sanırım yüzyıllardır bu odada bir harekete geçmek için kendimi ikna etmeye çalışıyorum. Tam yirmi bin tane cinayet işledim ama tüm bunlar için yerimden kalkmaya bile gerek duymadım. Bu yüzden bu cinayetleri kımıltı olarak tanımlayamam.
Çünkü;
Yalan söylemekten hoşlanmam.
İtiraf etmeden direkt olarak söylüyorum;
Hepsini zihnimle öldürdüm. Nasıl olur demeyin. Yüzyıllardır süren bu kımıltısız durum bana bazı güçler kazandırdı. Sadece düşünerek bir şeyleri öldürebiliyorum. Nesneleri hareket ettiremiyorum henüz ama öldürme konusunda oldukça ilerledim. Aslında tek amacım bu işte ustalaşıp kendime görkemli bir son hazırlamaktı. Tanrı’nın dikkatini çekecek bir son. Bu yüzden her bir sineği birbirinden farklı yöntemlerle öldürdüm ama henüz Tanrı’nın dikkatini çekecek bir yöntem bulamadım.
Ve yine bu yüzden bu dünyadan ayrılamam. Çünkü daha Tanrı’nın dikkatini çekecek kadar ilahi bir son bulamadım.
Gerçi her bir deneyi not etsem çok daha iyi sonuçlar alırdım ama yerimden kalkmaya kendimi ikna edemediğim için hafızamda tuttuğum kadarıyla yetinmek zorundayım.
Lanet olsun, ne diyordum...
Ha evet;
İşte burası işin zor kısmı,çünkü zaman kavramım gibi zaman zaman da birçok şeyi unutuyorum. Tüm bunları unutmadan yazmalıyım.
Bir saniye unutmamalı,unutmamalı. Yazmalıyım...
Ne diyordum…
Burası neresi…
Bu ormana nasıl geldim ben…
Ağaçlar…
Ağaçlar…
Bu da nedir böyle tanrım...
Yemin ederim ki bu ağaçların gözleri var...
YORUMLAR
black_sky
Kim demiş sürekli oturmak işe yaramaz diye;)
Sevgiler benden.
sen bizim gözümüzü iyice korkutup, tehlikeli sahandan uzaklaştırmak istiyosun anlaşılan:))
bu görseli anımsatan ürkütücü filmler geliyor gözümün önüne...şimdi sana yorum yazmak için bir kez daha düşünmem gerekecek:)
önce yazıyla aramda espriyle karışık elektrikli bi iletişim kurum ki ortam yumuşasın.
giriş cümlesi gayet güzel ve anlamlı...tabir yerindeyse balığın kılçık kemiğini hiç kırıp bükmeden çıkartıp olduğu gibi yazının iskeleti yapmışsın...eğer girişi sağlam yaparsan arkası da çözülmüş buz gibi gelir.
Sinekle benzetilen kavramlar, kurulan diyaloglar da iyi...
yazı ne yoruyor ne sık boğazlık ediyor bu da güzel..zaten içsel yolculukla kendiyle hemhal, sırdaş, kendi kendine aklına estiği gibi konuşunca kendini sevdiriyor yazı...
sadece iki üç yerde kulağımı tırmalayan bana göre fazlılık gibi gelen cümleler oldu ama genele yayınca onları dikkate almadan görmezden geldim...
'Ha ha ha' efektinde gerçekten güldüm, akıllıca ve yerinde bi tondu...
çok küçük bir fikir, geçişlerde 'ne diyordum...ne diyordum' tekrarına çok düşmeyin derim...
Tebrik ediyorum deminde, tadında güzel bir yazıydı...
P.s: ben daha yorumu yazarken yanlışlıkla parmağım tuşa dokundu yorum yarım yamalak geldi...çok özür dilerim...sevgiyle...
Gule tarafından 3.11.2021 21:11:32 zamanında düzenlenmiştir.
black_sky
Üşengeçlikten kolaya kaçtığım olduğu için yetersiz kalan yerler oluyor böyle yazılarda. Tekrar ise ölçüsü kaçabiliyor. Zihinsel bir bulanıklığa girince İnsan fazla tekrara düşer diye düşündüm lakin bazen bir tık fazla kaçıyor.
Böyle böyle daha iyilerine ulaşırız umuyorum.
Varlığınız değer kattı eksik olmayın dilerim.
Sevgi ve selamlarımla.
Yalnızlığım ve uzaklığım; ya kayalık ruhu tırman
Ya da lohusa yatağımda doğmakta olan dünyanın baş döndüren kokusu ol.
O orman cehennemin şarkısı dehşete düşürecek yooo yanılsamasıyla tüm canlılar ilham olacak.
İlham olsun.
Sevgilerimle
black_sky
Çokça teşekkür ederim varlığınız her daim kıymetlidir.
Sevgi ve selamlarımla.
Orman yolu ve korkuları hatırlattı , güzel.
Kutlarım gün güzelliğini. Sevgiler.
black_sky
Ziyaretiniz ve yorumunuz değer kattı.
Sevgiler benden.
Hey sinek avcısı bir şey söyleyeyim mi sana...
Bir avuç sinek ölüsü için neler vermezdim neler diyebilen canlılar olmalı, onların üzerinden çıkar sağlayacak olan. Sadece düşüncelerinle bir avuç sinek ölüsü bu mu başarın. Hah ha...düşünceleri ile dünyayı öldürenler var, üstelik onlara tanıklık edecek ağaçların gözleri kapalı...korkudan açamıyorlar.
Hey sinek avcısı,
Tameı' nın dşkkatini çekmek için bekleme. O, dolaşan zamanı açmakla meşgul. Açınca yine bekleme, o zamanda zamanı sündürmekle meşgul olacak yeni yaşamlara zaman gerek, ölüm için zaman ise daha sonra.
Hey sinek avcısı,
Sen masumsun ve mazlumsun...nerden mi anladım bunu?
Ağaçların gözlerine baktım ıslak ve nemli...sinekler için değil senin için üzülüyorlardı.
Böyle olsun istedim, biraz daha yazacaktım ama...
Ah! Şu başımın üzerinde dönüp duran sinek yok mu?...
Sevgim ve saygım hep yüksek sana.
black_sky
Doğada her şeyin gözleri açık ve izliyor bana kalırsa. Bizde aklımızca saklı gizli iş yapıyor sanıyoruz kendimizi.
Ah işte biz insanlar;))
Üstat varlığınız kıymetlidir her zaman. Eksik olmayın dilerim.
Saygım ve sevgilerimle.
Doğanın gözlerini görebilen duygu yüklü bir çalışma okudum kutluyorum
black_sky
Saygı ve selamlarımla.
Öncelikle belirtmek isterim, yazının başlığına bayıldım.
Kımıltısız bir durağanlıkta zihin dünyasının sınırlarını zorlayan bir yolculuğa çıkılmış. Bu yolculukta niyet bellidir. Yolun sonunda istenilen o sona varmak. Bu güzergâhta illâki sinek cinayetleri işlenecek, o gümrah ormanda kaybolunacak. Böyle böyle varılacak istenen o sona.
Çok güzel bir yazı okuttunuz. Vakti kıymetlendiren.
Başarısını da ayrıca tebrik ederim.
Selam ve sevgiler.
black_sky
Başlık konusunda bir ara kararsız kaldım ama sonra bu başlık bu hikayeye ait dedim.
Dediğiniz gibi son belli ama arkadakiler işte hikaye orada.
Çok teşekkür ederim yorumunuz için.
Selam ve sevgilerimle.
Ben gördüm..! kesinlikle gözleri var ağaçların.
ve yazılarının da derin bir ruhu var kesinlikle. İçinde kaybolmamak mümkün değil. Tıpkı orman gibi..
Kıymetlim, güzelliğim.
Sevgilerimle çok..
black_sky
Şu gözler durumu biraz ürkütücü;)) her yere peşimdeler sanki;)
İyi ki varsın canım benim.
Sevgilerimle çokça
Sevgili black, dün iki kez uğradım yazına. Bir türlü ne yorum yazacağımı bilemedim. Bazen böyle oluyor. Beğeniyor ama ne desem az kalır deyip bir kenara çekiliyor insan.
Papatya gibiyiz burada. Her tarzda her farklı konuda yazarlarımız var. Senin gibi yazan mesela başkası yok, olmasaydın eksik olurduk. Sana yakın yazan var ama senin gibi yok.
Bu papatyanın yaprakları büyüdükçe büyüyor, arttıkça artıyor. Çoğalıyoruz. Seviyor sevmiyor diyecekken tam hepsi seviyor çıkıyor.
Farklı kalemine sevgilerimle.
(Siyah tükenmez dimi bu :)
black_sky
Bu arada tükenir siyah bendeki;)) arada kuruyup kalıyor ama hohh yapıyorum sonra yine yazıyor;))
Varlığın için teşekkür ederim.
Sevgilerimle.
Dusundurucu bir yazi en muhteseminden..Sorgulayici ...Goz ve kulak beyine direkt veri toplayan organlar..O yuzden derler ya..''her yerin gozu kulagi vardir diye..Usta bir ressamin cizdigi bir tablo gibiydi guclu kaleminizin izdusumleri..Manzarasiyla yorumuyla ..Yureginize saglik.Kutluyorum..Saygiyla..
black_sky
Böyle güzel yorumları sizden duymak Onur verici İnanın.
Yorumlarınız her zaman Kıymet katıyor sayfaya.
Eksik olmayın dilerim.
Sevgi ve selamlarımla.
:) sadece bir tebessüm nesildaşıma..
Harika, alışmışız bu harikalığa.. Doyum olmaz bu işkencelere.. Okuyanı içine çeken bir olaylar, düşünceler..
Yemin etme her şey izliyor sanki her şeyi bence de..
Nice yazı ve şiirlerin eksik olmasın nesildaşım.
Y...'den:)
black_sky
Bende senin yazına uğramıştım bana ilham oldu çığlık bir şiir karalamaya çalışıyordum. O ara kahve suyu koyayım dedim ocak sönmüş gece gece alarm öttürdük;)))
Uyku falan kalmadı;)) havaya uçmadık neyseki.
Varlığın ne güzeldir eksik olmayasın.
Sevgilerimle.
Erlik Aldacı
E...artık geldin saydım gitmek yok.
Yazı için ise çok güzel yorumlar yapılıyor sn. İsabella' nın yorumu çok yerinde yapıcı ve sevgi dolu. Kıyamadım yorum bölümünün başından inmesine. Bu yüzden yorum hakkım saklıdır sonra gelmek üzere.
Beribah İnsani, ben diyeceğimi dedim...
black_sky
Bende bir selam vereyim yorumunuzu bekleme hakkım saklı kalsın :)
Selam olsun.
Yinsani
enerji tükenene kadar devam çiziktirmeye karalamaya üstadım.
sağlıcakla hoşlukla daim..
“ Aslında, ölümü düşünüyordum...asıl olan aslında, ölümü düşünürken hayatı anıyordum. “
“Bir hiç; dokunacak, anlatacak, hissedecek tek bir zerrenin olmadığı bir hiçlikle aynı düzlemde görüntülemek. Zaten hiçliği tarif etmemin zor yanı da bu değil mi…her şey ama aynı anda hiçbir şey “
Anlatının metaforunda bir canlı cismaniyete girse bir beyni bir de kalbi olsa herhalde bu iki paragraf olurdu diye düşünüyorum.
Öyle ki düşüncenin - varlığı, çıldırtan bir yüke dönüşen beynin sancıları- varlığın sorgulamasında, kendini vardırdığı yere - bir hiçliğe -tarif getiriyor.
Ölüme olan yolculuğumuz yani yavaş yavaş unuttuğumuz bir şekilde kendimizi avutarak uzaklaştığımız yok oluş serüveni bunu hayat olarak tarif etmek herkesin malumu oysa aslolan ölümü bile bile yol alırken - var olmak - ben buradayım, buradaydım demek ve hiç unutmadan hiç avutmadan ölümü, yaşamaktı hayat !
Her şey ama aynı anda hiçbir şey
Tebrikler nesildaşım,
black_sky
Üşengeçlik işte benim düşmanım. Aslında daha iyi bir şey olabilirdi lakin yazarken bir yerde sıkılıyorum ve hemen bitsin durumuna geçiyorum. Zaten bu sebeple Öykü işine fazla bulaşmıyorum.
Ama sevindim bir beyne ve kalbe sahip olacak kadar cümle bırakmışım geriye.;))
Üşengeçlik işte başa bela.
Varlığın için teşekkür ederim.
Hoşça kal dilerim her daim.
Senin yazılarına yorum yapmak çok zor:) çünkü, şahsına özel bir derinliği ve felsefesi var. Okuyan herkes kendi “karanlığına” gömülüyor sanırım. Ama, öyle yerlerden yakalıyor ki okuyanı! Bir şiirinde , geç kalmanın da bir zamanı olduğuna dair bir cümlen vardı hani, takılıp kalmış ve çok düşünmüştüm üzerinde. Hala da arada bir kulaklarını çınlatırım bu minval üzere:) burada da “yerinden kımıldamadan öldürmek”te takılı kaldım. En maharet isteyen ama en iyi becerdiğimiz cinayet türü sanırım bu:)
Bir de aklıma, çocukluktan kalma bir hikaye geldi yazın sayesinde. Bir vuruşta bilmem kaç can almakla övünüyordu öykünün kahramanı. Ama kimse bilmiyordu “can”dan kastettiği şeyin “sinek” olduğunu:) neyse, sulandırmayayım bu güzel yazıyı daha fazla:)
Yeteneğini severim, içtenliğini severim, o muhteşem zarafetini severim, dostluğunu severim... çok mu çok severim seni!:)
İyi ki varsın demiş miydim?... olsun! İyi ki varsın!:)
black_sky
Bu arada aklında kalmış bir cümle yazmak ne büyük bir mutluluktur benim için. Genelde saçmalıyorum diye düşünüyorum.
Uzun zamandır yazmak gelmiyordu içimden nedense böyle bir öykümsü bir şey yazmak istedim. Karanlığın içinde yeşerdiği bir zihin nasıl olur dedim sanırım. Belki dedim böyle olur;))
Varlığın ne güzeldir. Ne mutluluk vericidir anlatamam.
İyi ki varsın iyi ki.
Sevgilerimle hem de çokça.
black_sky
Hem ormandan tek başıma geçmek istemem;))
Sevgilerimle her daim.