- 759 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Değerler Eğitimi ,Şehir ve Yabancı Öğrenciler...
DEĞERLER EĞİTİMİ , ŞEHİR ve YABANCI ÖĞRENCİLER
Değer hem maddi hem de manevi anlamı olan bir kavram. Bir çok anlamı var. Bizim yazı konumuz ise manevi olanı.
Ele alacağımız anlamlar:
1.Bir ulusun sahip olduğu sosyal, kültürel, ekonomik ve bilimsel değerlerini kapsayan maddi ve manevi ögelerin bütünü.
2. Üstün nitelik, meziyet, kıymet, Üstün, yararlı nitelikleri olan kimse.
Son yıllarda Üniversitelerde “Değerler Eğitimi” diye bir ders var. Sağ olsun bu dersi Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesinde Doç.Dr Yusuf Temur Hocamız veriyor. Bizi de Tokat’ın bir değeri olarak görerek son yıllarda bu derse konuk olarak davet ediyor. Bizde severek gidip, bilgi ve tecrübemizi paylaşıyor, bütçemize uygun olan kalemler, defterler ile ve bilgimizi değer verdiğimiz Üniversiteliler ile paylaşıyoruz. Faydalı bir ders oluyor benim kanaatime göre.
25.10.2021 tarihinde de bu derse konuk olduk. 2 yıl önce 3. Sınıf öğrencilerine konuşmuştuk. Bu sene 1. Sınıf öğrencilerine konulmuş ders.
Bu sene dikkatimizi çeken yabancı öğrencilerin çokluğu oldu ve gerçekten hepsi de konuşmamızı dikkatli dinlediler. Soru sorma zamanı gelince güzel sorular sordular. Ben konuşmadan sonra cevapladım . Bir de buradan cevaplayayım dedim.
SORU- Bildiğiniz gibi abi, çok yerde su sıkıntısı ve gıda sıkıntısı .Sizce bu dünyanın sonu ne olacak?(Ayhan Azerbaycan)
Cevap- Bunun yolu ihtiyacımız kadar yemekte ve içmekte. ”Az ye, az uyu, az konuş” diyen bir Peygamberin ümmeti olarak ne yazık ki günümüzde insanların amacı yemek içmek olmuş. Ölçüsüzlük ve stres insanları daha çok yemeye ve içmeye teşvik ediyor. Güzel şeylerle uğraşan insanlar genelde yemeye içmeye değil o güzel şeylere odaklandıklarından ölçülü yemeye içmeye gayret ederler. Siz sevgili gençler de ölçülü olmayı öğrenir ve yukardaki hadisi önemserse dünyamız daha iyiye gider. Yoksa dünyayı hoyratça tüketeceğiz. Pandemi günlerinde eve kapandığımızda insanlar doğayı tahrip edemediklerinden dünya daha yeşillendi ve yeniledi kendini. Buna dikkat edersek yani doğayı tahrip etmeden ve ölçülü yemek ve yaşamaya önem verirsek dünyamız güzel olacak Ayhan Kardeşimiz. Sizlere düşen bu konuda çevrenizi aydınlatmanız ve yaşamınızla gençlere örnek olmanız.
Önce gençlik kendi bilinçlenecek, sadece okulda değil, her yerde kendisi ile ilgilenen seven insanların bilgili ve iyi niyetli olanlarından faydalanacaklar ki, değerlerimizden öğrenecekler ki, dünya daha güzel olsun. Bu dersin amacı da zaten dünyamızın değerlerine sahip çıkmak ve değerlerden faydalanmak değil mi? Ölçülü olarak yaşar ve değerlere de gereken değeri verirsek hayat tabii ki iyiye gidecek. Bizi sadece bu derste değil her zaman arayıp sorarak şu anda sorduğunuz gibi güzel sorular sorarak öğreneceksiniz ki o zaman bu dersin önemi olsun. Çok teşekkür ederim sorunuz Ayhan Kardeşim.
SORU- Değerlerimizin faydası çok fazla. Ama gençlik değerlerden faydalanamıyor. Değerlerimizi içimizde mi hissedeceğiz.
CEVAP- Değerlerimizin önemini içimizde hissetmezsek, değerlerimizi gerçek manada sevmezsek, onlardan faydalanacağımıza inanmazsak, ne kadar çok değer çevremizde olsa da onlardan öğrenmemiz zor. Bu dersin amacı da maddi ve manevi değerlerimizin farkına varmanız ve onlardan faydalanmanız. Tokat’ın değerlerini keşfederek onları ziyaret ederek faydalanmanız size artı değer katacaktır. Güzel konuşan, ikram eden zarar vermeyen ve bunu da Allah Rızası için yapan o kadar çok değerimiz var ki bu şehirde. Arayarak bulmak lazım. Hocanız Yusuf bey davet ettiğinde ben koşarak geliyorum. Belki gelemeyen de var siz arayarak bulacaksınız. Onlara sorular soracaksınız. Ama gerçek manada faydalanacağınız inanacaksınız ki o zaman onlarda faydalı olsun. Faydalanmak istemeyen bunda da inat eden, insana kimse bir şeyi güzel de olsa öğretemez.
SORU-Sosyal bir insan nasıl olabilirim? Mesela : İnsanlarla konuşmak istiyorum ama yanlış kelimeler söylemeye korkuyorum.
CEVAP- Karşımdaki insan yanlış anlar mı ? Beni tersler mi? Olumsuz tepki verir mi? Diyerek bu kardeşimiz gibi konuşmaktan kaçınan o kadar insan var ki. Biz bu hayatı başkalarını memnun etmek için yaşamıyoruz. Bir insana hakaret etmemek şartı ile sohbet etmek soru sormak bizi sıkmamalı. Ancak insanın maaşı yaşı, özel hayatı ile alakalı sözler olmamak şartı ile sorarak öğrenmek lazım. Karşımızdaki insan bizim sorularımızı yanlış anlarsa o zaman uzak kalırız. Karşımızda ilk defa rastladığımız insanlar bizi gerçekten önemsiyorsa sohbet ederiz. Sosyal insanlar ile sohbet ederek insan zamanla sosyalleşir. Mesela siz beni sadece burada dinlemekle yetinmeyerek çalıştığım yere gelerek sohbet etmek isteseniz her zaman ben de doğru bildiklerimi burada anlattığım gibi anlatırım. Ama gelmek istemeyene de bir şey yapamayız ki. Ben sizi nerede bulacağım ki ,siz gelmezseniz.
Önerim başta hocalarınız olmak üzere sosyal insanlar ile sohbet edin çekinmeyin. Yanlış anlama sizin suçunuz değil muhatabınızındır. Sen kibar ol sor. Karşındaki insan seni anlamazsa o O’nun sorunu seni üzmemeli bu durum. Bu konuda kitaplar okuyarak internette videolar seyrederek de özgüveninizi artırabilirsiniz.
SORU-Motivasyonumuzu yeniden kazanmak için neler yapmalıyız? ( Land Nzar)
CEVAP-Motivasyonunuzu artırmak için okulda dersler dışında sosyal etkinliklere katılarak , hocalar dışında insanlar ile tanışarak onlara çekinmeden sorular sorarak, motivasyonu yüksek insanlarla tanışarak bunu yapabilirsiniz.
Mesela bugün Yusuf Temur Hocanız beni davet ederek hem kendi motivasyonu hem de sizlerin motivasyonunu artıran bir çaba sergiledi. Bunu yani bizi davet etmeyen bizim yakın arkadaşımız Profesörlerde var. Ya da “davet edelim “ deyip da davet etmeyen. Bu insanların bu tavrı özgüven düşüklüğünden ve özsaygı zayıflığından meydana geliyor. Hem kendilerini faydalanamıyor hem öğrencileri. Halbuki hocalar değerlerimizle öğrencilerini sık sık bu derse davette olduğu gibi artırabilirler. Siz de bizi ziyaret etseniz, sosyal medyadan iletişime geçseniz, bende sizlerle röportaj yaparak, kitap hediye ederek sohbet ederek motivasyonunuzu artırmaya bakarım. Bu konuda sizlere kitaplar hediye ederek - bugün olduğu gibi- kalemler vererek sizlerin motivasyonun uzu artırmaya destek olurum: İsteyen yurduna da davet ettirebilir veya arkadaşlarını da getirebilir. Bizim çalışma alanımız her zaman misafir kabul etmeye müsait mekanlar.
Demek ki insan isterse hem kendi kendine motivasyonunu artırabilir hem de motivasyonu yüksek insanlarla muhatap olarak, ziyaret ederek motivasyon sahibi olabilir. Yeter ki istesin ve harekete geçsin . Bunu devamlı yapsın.
Beni Davet eden Yusuf Temur hocamıza tekrar teşekkür ederim. Umarım başka hocalarda davet eder ve herkes faydalı oluruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.