- 212 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ahlak elbisesi...
Ahlak elbisesi...
Manevi bedenimize de elbiseler var...Şeytanlık bir elbisedir ...Ademlik de...Adem tevbecisir...hz Ademi tevbesi de cennette tutamadı...İmtihan şartını koydu..."Zararın neresinden dönersen kar"...anlayışı ilmi eksik olmayanın ilimde kemalin eseridir ürünüdür...Tevbe bir ahlaktır...bir elbisedir...
Tevbe elbisesini giy...
Allahtan korkak da bir elbisedir...Kibirli Allahtan korkmaz...yardım da dilemez...yardım dilemek yüce bir ilmi olgunluktur...Yardım dile hiçim de...Tevazu da bir elbisedir..."Ar damarı çatlamış" deriz...Utanç duyulacak şeyleri sıkılmadan yapanlar var...su içer gibi yalan söylüyor...ve savunma geliştirmişiz Onlara..."Sen Allah bir desen inanmam "diyoruz...
"Domuz" diyoruz...Domuzluk elbisesi sadece bir ırka ait değil...Irka ait kıldın...Kur’an ırka ait değil...Bu görülen domuz aklın değerlendirmesidir...bedenimiz değil manevi bedenimizdir domuza çavrilen...Takiyeci oldular yani...maymuna çevirdik manevi bedeninizi...te’vildir...maddi bedenleri de maymuna çevrildi deme...ayettekesinlik yok...tefsir olmaz iddian...
Çamur ve cifeden oluşan maddi bedenimizin şu çamur ve cife olan dünya ederidir...
Ahlak elbisesi...
Manevi bedenimize de elbiseler var...“Aşağılık maymunlar olun!” der Yüce Allah manevi bedenin de o elbiseye bürünür...Maymunluk bir elbisedir...Karunluk da Firavunluk da...kim firayunu tarihleştirirse Kur’anı tarihselleştirmiş olur...Kur’an yeni Karunlara karşı ahlakımız ne olmalı...bunu öğretti o ayetlerle...tarihe bölgeye gömme...zamandan zeminden münezzehdir bunlar çünkü Kur’an zamana ve zemine bölgeye hapsedilemez...Asrı saadeti yaşayan deveyi kullansın uçağa binmesin gibi zihniyetliler asrı saadeti de zamana bölgeye gömmesinler...hapsetmesinler...
Manevi bedenimize de elbiseler var... İşte ayet...İçinizden cumartesi günü hakkındaki hükmü çiğneyenleri elbette bilirsiniz. Bu yüzden onlara, “Aşağılık maymunlar olun!” demiştik/Biz bunu, hem çağdaşlarına hem de sonradan gelenlere ibret veren bir ceza, müttakiler için de bir öğüt kıldık.(Bakara/65-66)
İnsanlar arasında yılan tinetliler vardır sinsidirler yılan gibi zehirlerler...yılanın zararı maddı bedene zehirlerler kumarbaz olursun...zehirlerler içkiye başlarsın...
Mü’minlerin yüzlerinde müşriklere karşı şiddet vardır...Mü’minlere karşı da şefkat vardır...
"De ki: «Siz ister ona inanın, ister inanmayın. Şu bir gerçektir ki ondan önce kendilerine ilim verilenlere o (Kur’an) okununca, onlar derhal çeneleri (yüzleri) üstüne secdeye kapanırlar»(İsra /107)
"Onların yüzünde secdeden eser görürsün denildi ayette...işte ayet..."(İlim ve irfan ehli Kur’an’ı dinledikçe) Yüzüstü (yere) kapanıp ağlayarak (gözyaşı dökmektedirler) ve (Kur’an) onların huşû (saygı dolu korku)larını arttırıvermektedir."(İsra /109)
Ve "yüzünde meymenet yok "denilmiş...
Ve adam eşim domuz gibi görüldü gözüme.."diyor... Manevi bedenimize de elbiseler var...
Evet...Manevi bedenimize de elbiseler var...içi dışına vurur insanın...şu dolandırıcılık yapar dersin araştırırsın zaten dolandırıcıdır...akıl manevi elbiseni görür...kalbinden geçeni Allah bilir ve bildirir...Korumak için bildirir...Masum birini uyandırırız...Allah sevdiklerini korur ve korumak için de uyarır...Allah HAFIZDIR...Dolandırıcılara küreselcilere yem etmez bizi yeter ki biz ihlaslı olalım...
Ahlak elbisesi...
Manevi bedenimize de elbiseler var...Taksim camii bir çok insanın manevi bedenine ters...üşüyen sobaya sokulur...ona ihtiyaç duyar...Bir gün taksimde metro inişinde oturdum biraz taksimi doya doya seyredeyim dedim..işten güçten başımı kaldıramadım bu hayatta...Bir nimet sanmıştım bu oturmayı taki aynı oturaklarda bir kaç köpeğin uyuduğunu görünceye kadar...Kalktım aklını kullan...dedim kendime işte ederin bu senin...aklını kullan ederin artacak...ilmini artır...ederin artacak...değilse...bu görülen bedeninle ederin bu...bu köpeklerle paylaşmış olursun bu cifeyi...akıllı için bu cifedir...akıllının ederi büyük olmalı...evet cennetsiz dünya cifedir ...dedim ve camiye sığındım...
Evet...Çamur ve cifeden oluşan maddi bedenimizin şu çamur ve cife olan dünya ederidir...faiz de ye içki de iç...domuz eti de ye...bu bedeni koru...çünkü bu beden aklın emrine geçtiği an...cennet ederli olacak...Fıkhımız ölmeyecek kadar domuz eti yenilir der cevaz verir...Kamil bir ilmin ürünüdür fıkhımız...Allah razıdır fıkhımızdan...bazıları fakihler ilahlaşmış deseler de kulak verme... Fakihlere rahmet oku...
Manevi bedenimize de elbiseler var...Sofralar da var...Kurân okuyalım..." O (Kur’an) onların korkusunu (saygısını) artırır."buyrulmuş ayettte...
Manevi bedenimize de elbiseler var...adam ehl-i sünnneti savunuyor...bu güzel bir elbisedir deme hemen...o gömleği giyme hemen...çünkü ehl-i sünnneti savunanında faydalısı var zararlısı var...Allah settardır...manevi bedenlerimizi örter...tecrübe ve akıl ehli günahkar o bedenimizi görür...amaçlarımızı niyetimizi okur...İranla-Türkiyeyi savaştırmak istiyenler de ehl-i sünnetçi...faydalısı hangisi mi...Osmanlının yetimlerini tekrar kucaklamak amaçlı olanlar...Türkiye bunu başarırsa dünyanın en güçlü dördüncü ülkesi olur...İranla savaşran kaçınmak şartttır...Osmanlı yetimlerini kucağımıza almamız için...ellerini yüzlerini yıkamamız için ...Karınlarını doyurmamız için...annelik ve babalık ağabeylik için...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.