Nerde başımızdan savamadığımız inekler?
Bu yirmili yaşların başında yazdığım bir şiirin son dizelerinden biri: Nerde başımızdan savamadığımız inekler?Oysa bu anneler gününde, bir şiir yazmayı düşünüyordum anneme diye devam ediyor. Demek ki anneler gününde veya bir gün önce yazmışım.. O gün babam çok kızmıştı bize. Hatırladığım kadar bir boğadan daha kızgın üstümüze yürümesi. Her zaman oturduğumuz halamgilin evinin önünde " Eşşoğlu eşşekler" diye ağzı köpürerek bize kızmasıydı. Önüne katıp dövmeden beter bir halde hızlı hızlı bizi eve sürmesiydi..
İnekler bize emanet edilmemişti ki bakalım. Biz o işlerle uğraşmazdık. Onlar anne ve babamızın işiydi. Babam memur, annem annem bahçede çalışır, eker dikerdi. Bize o görevler verilmezdi. Ben ev işleri yapar, yemek yakma pahasına şiirler, öyküler yazar, resim yapardım. Kardeşim boş gevezeliklerle evin komiği, ortanca erkek kardeşim ise elinde sapan , sokak aralarında , bahçelerde kuş avlardı.. En küçük kız kardeşimiz ise aba (abla) aba çevremizde dönerdi..
İnekler nerde? Başıboş ineklerin nereye gireceği, nereye gideceği belli mi olur? Onları bir yere bağlamak gerekti. Nedense bizim ineklerin bağlandığını hiç görmedim, ahır dışında tabii. Bir gün komşu bahçeye , kelemlerini tırtıklamışlardı. Bahçeyi eken komşumuz bayağı yüksek bir miktar para almıştı, bizim bütçemize göre. Annem bu olayı hiç unutamamış, ilendiği kadının hastalanmasına adeta sevinmişti..
İnekler bulunamadı. Sonunda karakola haber verildi. Araştırıldı; ineklerin çalındığı ve kesilip kasaplara satıldığı anlaşıldı. Belki de zavallı hayvanlarımızı bizler de yedik. İki büyük baş inek ve iki düveydi. O hayvanları hiç unutamam..
Bu inekler bende başka inekleri çağrıştırdı. İnek kim? İnekler n’apıyor.İnekler kesilip, parçalanıp kesilmeyi mi bekliyor?
Nerde bu ineklerin çobanı? Kim saldı bu inekleri? Otlaklar bitiyor bak.. Rant uğruna dağ taş deliniyor, parçalanıyor, satılıyor.
İnekler pankart açamaz mı? " Biz inek değiliz "diye. Veya " satılık değiliz." "Çalınamayız" diye. İnekler mou dan başka sözcük bilmezler mi? İnekler sadece her önlerine sunulan kanuna parmak mı kaldırır; Mou demek ’evet’ demek mi yoksa? İnekler çok mu? N’apmalı, kesmeli mi bu inekleri?..
2012 / Nazik Gülünay
YORUMLAR
Bağlansa da salınsa da inekler ne yazık ki, sonunda kesiliyor. (Şimdilerde yem, saman, ot bulamayan süt inekleri bile...) Ama ipini koparmış iki ayaklı inekler şimdilerde her yerde. komşunun bahçesine girip sebzeleri yiyor. Tarlasına girip ekinini yiyor. Çayırına girip otunu çiğneyip eziyor. Yetmedi evine girip sofrasındaki ekmeğini yemeğini yiyor. "Dağımı taşımı sattırmam, ağacımı kestirmem, suyumu havamı kirlettirmem, kendimi ezdirtmem, hakkımı yedirtmem vs." diyeni toynaklarıyla tekmeliyor. Ne dersiniz; birileri onları mı kesse acaba! Çokça saygılar...
glenay
İneklerimiz bana başka inekleri de hatırlatmış. Zaten sağımızda solumuzda, çevremizdeler.
Dediğinizi gibi inek yerine konulan kişiler de haklarını aramayı sürdürüyor iyi ki..
Onlar çoğaldıkça kesmeye cesaret edemezler.
Güzel yorumunuza gönülden teşekkürler,
selâm ve saygılarımla..
Sevgili Şairem o ineklere dil dersi vermedik anna dileri de sadece bir sözcuk o da mou dur hayvanlar nerden bilsin pankart asma yı birde sadece inek leer ? Inek ve şeytan ķirması da degiller isyan edemezler pankart asamaz lar sadece git nahır a gel ahıra bilirler gülümseten dizeleri kutladim
glenay
selamlar..