- 225 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLMİHAL DİNİNİN ÇELİŞKİLERİ
-Abdestsiz mushafa dokunmak yasaktır ama mushaftaki yazılı Kur’an’ı okumak serbesttir. O zaman yasak olan ne? Hürmete lâyık olan kâğıt mı? Değilse Kur’ân’ı abdestsiz ağzıyla okuması niye serbest?
-Cünüp olanın ve hayızlı kadının Kur’an okuması yasaktır onlara göre. Ama dua niyetiyle ayetleri okuması serbesttir. Dua ayetleri Kur’an değil mi?
- Bakara 222’de hayız döneminde tek yasak cinsel ilişki yasağı olmasına rağmen, hayızlı kadının namaz kılması da yasaktır onlara göre! Ama dua etmesi ve dua ayetlerini okuması serbesttir. O zaman namaz kılmaya engel olan nedir? Yasak olan namazın şekil şartı mı?
-Hayızlı kadının Ramazan ayında oruç tutması da haramdır onlara göre. Ama bu orucu daha sonra tutması (kazası) farzdır. Hani haramdı? Oruçla hayızın ne alakası var? Olsa olsa hastalanıp oruç tutmaya güç yetiremeyebilir, bu durumda zaten Allah’ın bütün hastalara tanıdığı ruhsatı kullanır. Bu, hayız olduğu için değil hasta olduğu içindir. İkisi çok farklı şeylerdir.
-Hayızlı kadının mescide girmesi de yasaktır(!) Ama mescid kılınan yeryüzünde dolaşması serbesttir. Bu durumda iken uzaya gitmesinden başka çare görünmüyor.
En iyisi hayızlı kadınların halini, hâkim (en isabetli hükmü veren) olan Allah’a soralım ve böylece meseleyi kökten çözüme kavuşturalım:
Kovulmuş Şeytandan Rabbime Sığınırım
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla
“Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şunu iyi bilin ki, Allah tevbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever.”( Bakara suresi, 222 )
Gördüğünüz gibi ayet gayet açık. Hayız durumunda yasak olan sadece eşiyle cinsel ilişkiye girmesidir. Bunun dışında kadınlar için yasak olan herhangi bir şey bulunmuyor.
“Kuran okuyacağımız zaman ne yapmamız gerekir?” sorusunun cevabını da Rabbimiz Nahl suresinin 98. ayetinde veriyor;
“Kuran okuyacağın zaman, kovulmuş şeytandan Allah’a sığın.”( Nahl suresi, 98 )
Gördüğümüz gibi Kuran dışı dini yasalar uyduranlar, kendi içinde ciddi çelişki yumağına boğulmuştur. Bize düşen aklımızı kullanmak ve Rabbimizin kitabına sarılmaktır.
“Sana vahyedilene sarıl; çünkü sen doğru yoldasın.”( Zuhruf suresi, 43 )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.