- 332 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin... Bey namaz...
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin... Bey namaz...
Evet...Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...Tarihi olaylar da nefsi tanıtır...
Nefsinle kavganda da bedir uhud hendek savaşları yaşarsın...Asrı saadette dünyaya gelseydim diyen zaten asr-ı saadettesin
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...Her gördüğün nefsi tanıtır...
"Ateşe odun atmakla ateşi söndüremezsin..."Nefsinle kavganda da başarılı olmak istiyorsan sabırda ısrar et..."şu sıgara paketini bitireyim başka içmeyeceğim deme hemen terk et...ateşe odun atana benzeme...
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...Temizlikte titiz ol...
Ayakkabısını günde on kere silen adam...beş vakit namazı çok görüyor...sil kalbini.namaz kirini siler kalbin...Kalbin topraktır...namaz ve zikirler bahardır yağmurdur ...güneştir...
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...Nefsi tanımalısın...Nefis çocuk gibidir...
Evet, nefis dâhil olmak üzere bütün lâtifelerin aslî vazifesi Cenâb-ı Hakk’ı tanımak için bir merdiven olmasıdır...Nefisle çocukla ilgilendiğin kadar ilgilen annesisin nefsinin...düşer ayağını kırar çocuk annesi dikkatli olmazsa...ve bezginleşirse... “Nefis, Rabbisini tanımak istemiyor; firavunâne, kendi rububiyet istiyor.”(Mektubat, 29. Mektup, Ramazan Risalesi, 9. Nükte.)nefsin de çocuk gibidir ey çocuk annesi...ne çocuktan bez ne nefisten...Allaha sığın ...görüyormuş gibi sığın...İhlaslı olanı cennete sürükleyen rüzğardır nefsi...
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...
“Kalp bir kumandan gibi, letâif askerleriyle kahramanâne maksada yürüsün. Yoksa, kalp, yalnız kendini kurtarmak için askerini bırakıp tek başıyla gitmek, medar-ı iftihar değil, belki netice-i ıztırardır.”(Sözler, 27. Söz.)
Bediüzzaman Hazretleri, “Âlemin miftahı” dediği “ene” için “Âlemin miftahı insanın elindedir ve nefsine takılmıştır” (Sözler, 30.Söz)
“İşte, Ramazan-ı Şerifteki oruç, doğrudan doğruya nefsin firavunluk cephesine darbe vurur kırar; aczini, zaafını, fakrını gösterir, abd olduğunu bildirir.” (Sözler, 30. Söz)evet..Oruç hz Musa gibidir...firavunsun sarayına al onu...
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...
Nefsini donmuş ejderha bil...güneş buzunu eritir...güvende görme kendini sığın hep Allaha...Nefis senden kuvvetli...ama Allahtan kuvvetsiz...şeytanda senden kuvvetli...hz Ademi yendi...müşrik de senden kuvvetli...Kibir tevazudan kuvvetli...şirk imandan kuvvetli sığınalım Allaha diye...nefis ölseydi Allaha sığınmayı bırakırsın ...amaca aykırıdır bu hal...
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...Oruca sığın...evlenmeyen genç oruca sığın...
“Ene Ene, Ente Ente” diye cevap vererek Rabbisini tanımak istemeyen firavunlaşmış olan nefis, Ramazan-ı Şerifteki oruç vasıtasıyla aç kalınca “Ente Rabbiyer-Rahîm, ve ene abdükel-âciz.” makamına çıkar...
Sen peygamber asrında da gelsen kamilleşmezdin...
Oruca sığın ...hz Musa gibidir ORUÇ...Namaza sığın yağmur gibi temizleyicidir namaz...Kör gibisin Kur’ana sığın o güneş...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.