- 226 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tarih ve Kur'an
Tarih ve Kur’an
Tarih bir filmdir...esma tecellilerinin kaydıdır...Tarih vasıtadır öğretilen esmadır...Öğretilen Allahtır...
Cisimlerin kimyası ve Kur’an
İçkiliyken trafiğe çıkma ...der yasamız...Kur’an namaza yaklaşma...der.İçkini a-z ’ye her işimize zarar verir içki...secden kabul edilmez secden kusurlu olur içki içme...Esma penceresinden tanıtır içkiyi domuz etini...rızıkları...rızıklar vasıtadır öğretilen esmadır Tanıtılan Allahtır Kur’anda...
Cisimlerin fiziği ve Kur’an
Suret ve öz verildi hz Ademe...şeytan kimyasını çözemedi hz Ademin...Şeytan kör...sadece fiziğe aşıktır o...Zehirli köfteyi yiyen köpek mantığını öğütler insana yani ilmi eksiktir...asilik eksik ilmin ürünüdür...
Dünyanın da fiziğine bak der şeytan ilmi eksik çünkü ama Dünya derdi ahiret derdi içinde bir derttir.Bağımlı bir dert.Dünyaya kıymetin de bağımlı bir kıymet olsun.. zıt değil dünya-ahiret...
Kabe taş ev...der şeytan çünkü fiziği görür ancak o...Kimyayı görmez o kördür...
Coğrafya ve Kur’an
Yer tanıtılırken de esmadır tanıtılan...yani Allahtır."Gez dünyayı gör Konyayı ..."Mevlanayı gör...mevlanayı kaldır aradan mevlayı gör...der Kur’an...Coğrafya da vasıtadır öğretilen esmadır...tanıtılan Allahtır Kur’anda...
Zaman ve Kur’an...
Zaman tanıtılırken de esmadır tanıtılan...yani Allahtır.Kadir gecesi 83 yıla bedel der...Kur’an Allahın farklı zamana verdiği farklı kıymeti...öğretir...Latif sıfatını tanıtır böylece...
İnsan ve Kur’an
Karunu tanıtmaz Karunlukğu tanıtır aslında Kur’an...Firavunu değil firavunluğu tanıtır aslında..."Tarih tekerrürden ibarettir..."esmanın ürünü çünkü...Kur’an yahudiye değil yahudiliğe düşmanlığı öğütler...Irkçı olma...Kabilliğe düşmanlığı öğütler...Taş eline geçince öldürürsün ama adl sıfatlıdır Allah cezadan kurtulamazsın der Kur’an...Kabillik de tekerrür edecek...der Kur’an...yani asıl amacı esmayı tanıtmaktır...Tarihi kişiler de dünya cezaveya ödülünü alır böylece...
Evet, Kur’an Allahı tanıtır...yani esmayı tefsir eder...Müsbet ilimler vasıta hükmündedir...
İnsan gerekli varlıktı Allahın bilinmesi için...Kur’an insanın taşıyacağı bir yüktür...Allahın esmasına en mükemmel ayna insandır...Evet...insan zubde-i alemdir...Yaratılanların çekirdeğidir...şeytan ve melek onda cem oldu...zıtlıklar onda cem oldu...Kötülükler tevbe ile kazanç verici oldu insan sayesinde...artı eksiyi yok ediyor ya...kötülüğün kadar iyilik yap...şerler hayra tebdil oluyor tarih içinde...bahar kışa dönüyor gece gündüze... Müşrik elzem şehid olman için tebliğden ecir almak olmazdı cihad olmazdı müşrik olmasa...deme gereksizdir...
Evet, Kur’an Allahı tanıtır...yani esmayı tefsir eder...en kamil muhatabı insandır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.