- 315 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tesadüf değil ilim...de
Tesadüf değil ilim...de
Tesadüf deme ilmi gör...ve esmanın etkilerini gör...
Tevhid varsa tesadüf yoktur...Varlıkta vahdet var esmanın tecelliğahı şu varlık...
Evet...Kader, insandan vazgeçmiyor. Külli irade var güçlü mü güçlü sınırsız mı sınırsız...cüz’i irade ise aciz ...
Evet...sazlıktaki bir kamışın, yedi evreden sonra içli sesler verebilen bir “ney”e dönüşmesi gibi kader değiştiriyor insanı...
Evet rızık sınırlı...yaratılanın her şeyi sınırlı...Hayatınıza giren insanlarda rızkınızın bir parçasıdır o da sınırlı...Evlilik kader mi...tesadüf mü...adl sıfatı etkisini gösterdi hakkettiğinle evlendin ve hikmetli olanla evlendin...işte yalnızlığımız da farklı derecelerde...İlmimizde...ve diğer esmadan payımız farklı farklı...Biri neredeyse sınırsız ilme sahib...O tesdüfe inanmaz...ilmi az ve eksik olan tesadüfe inanır...şeytan da ilminin eksikliği sonucu asi oldu...Tesadüf yok esmanın etkileri var..kör olma ilim de gözdür...İlimden nasibi eksik olan da kördür ve tesadüfe de her yalana da her batıla da inanır o...Akıldan nasibi olan da kördür...gözdür akıl...Kataraklı göz gibidir bazısının gönlü kalbi mühürlenir...Günahkar tesadüfe inanır ama muhlis inanmaz...günahtan kaç ki kör olmayasın...
Evet...Günlük hayatta yaşadığımız birçok olaya tesadüf deyip geçeriz. ama çoğunun ‘tevafuk’ olduğunu gün gelir anlarız...Adam suriyedeki savaştan kaçıyor isviçreye yerleşiyor...Evlilik kader dersin onun yaptığı akla bile gelmeyen biriyle evlenmesi karşısında...
Tesadüf deme tevafuk de...Kör olma...ilimsizsin tesadüfe inanırsan...Suriyeden savaştan kaçan tesadüfen falan kızla evlendim demesin...Tevafuk İki şeyin birbirine uygun ve denk gelmesi demektir. Aslında tesadüfe verilme ihtimali olmayan ve arkasında İlâhî bir kasıt ve iradenin varlığı hissedilen denk gelmelere tevafuk denir.
Evet...Tesadüf değil ilim...İlim fışkırıyor olaylardan yaşananlardan...tarihde yaşananlardan...O fışkıran ilmi ...esmanın etkilerini gör anla...Bu vahdeti sağlayan var...de..ilim sahibi ilmi sınırsız var de...kader var de...İlim sahibi kader koyar...tesadüfe yer olmaz ilim sahibi varsa eğer...
Evet...ilimsiz kördür kur’an ilimdir sen kur’ana kulak ver ve zamanla anlarsın bu gün anlamadığın bağları...Tesadüf değil ilim...de
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.