- 309 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇILDIR BAŞKÖY KAYA RESİMLERİ.
ÇILDIR BAŞKÖY KAYA RESIMLERI
Çıldır İlçesi, Doğu Anadolu Bölgesi, Ardahan ili sınırları içerisinde, Çıldır Ovası üzerinde yer almaktadır. Oldukça stratejik bir noktada yer alan Çıldır, önemli yolların kavşak noktası durumundadır. Anadolu’yu Kafkaslara bağlayan yolların üzerinde bulunmaktadır. Geniş çayır ve otlakları ile hayvancılığa uygun bir merkez olan Çıldır yerleşmesi, karasal iklime sahiptir. Çıldır da büyükbaş ve koyun yetiştiriciliği yapılmaktadır. Çıldır bölümünde çalışmalar yapan Kökten, buranın eskiçağ tarihinin Neolitik Çağ’a kadar dayandığını belirlemiştir. Ayrıca bölümde araştırmalar yapan bilim insanları, Kimmer, İskit, Kıpçak, Oğuz ve Urartuların varlığından da bahsetmektedirler. Çıldır bölümünü önemli kılan özelliklerden birisi de günümüzde tespit edilen kaya resimleridir. Çıldır Başköy Kaya resimleri, süvari, at, köpek ve dağ keçisi çizimlerinden oluşmaktadır. Kaya resimleri bize eskiçağ dönemine ait önemli veriler sunmaktadır. Kaya resimlerinin çiziliş ve resmediliş tarzı "Türk kültür tarihi" için katkı sağlamaktadır. Panoda yer alan dağ keçilerinin Türk Kültüründe ki yeri oldukça önemlidir. Orta Asya’da görülen kaya resimlerinin Anadolu ile benzerlik taşıdığı bu panolar üzerinde de görülmüştür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.