Acele İşe Şeytan karışır
Acele eden ecele gider meselesini yorumlamak içindir söz. Hani bazen silah patlar kişi yaralanır ya da ölür ya, sonrasında silah boştu nasıl oldu şeytan mı doldurdu yoksa denilir ya böyle bir yorum işte bu durum.
……………………
Dolduran şeytan meytan değildir oysa. Silahın dolu olmasıdır esas mesele. Silah doludur ancak siz boşalttığınızı sanıyorsunuz. Kaza da olunca bu yoruma gidiyorsunuz. Her işte ihmalimiz vardır mutlak. Konu bizden kaynaklıdır ama bahane şeytandır. Nihai noktada iş olup bittikten sonra fatura şeytana kesilir.
……………………
Her şeyi düşünemiyor, göremiyor ve aklımızda tutamıyoruz. Gün içerisinde o kadar şeyle uğraşıyoruz ki mutlak bir şeyleri atlıyor ıskalıyoruz. Daha önemlileri saklıyor, önemsiz olanları bir kenara koyuyoruz. Sonrasında da bu işerle karşılaşıyoruz. Ters giden her şeyde işe şeytan karıştı diyoruz.
……………………..
Şeytan masum değildir elbet. Fırsat bulduğunda işinize de karışır aşınıza da. Dışardan müdahaleyle değil yalnız. Şeytan içimizdedir. Bizden kaynaklıdır. Acele etmek, ihmal, kusur, tedbirsizlik doğrudan bize özgü olan şeylerdir. Biz bunları unutup işi şeytana yıkıyoruz. Bir sorun yaşandığında şeytandandır şeytandandır bu diyoruz.
Kemal GÜL
21.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.