- 453 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
sanatbilim ne demektir? ard-öyk, 33-2021
Tarihsel bütünlükte kültürün bir nesnesi olan sanatın; güzel sanatlar olarak türlenmesiyle meydana çıkmış resim sanatı gibi diğer sanatların da ressam gibi tasarımların sonucu olduğu, eserlerin biçim ve içeriklerinin tek eser ve öteki eserler ile mukayese edilmesiyle çıkan sonuçların yorumlanması ve bu yormaların kritize edilmesi ve kritiklerin tetkikini yapan bilime sanat bilimi denir.
Sanatbilimi tarihsel integralite de sanatın amil paradigmalarını keşfeder... diğer amilleri de inceler.
Esas amil’in mekaniğinin ne olduğunu bulur söyler. Evvelkilerin ne olduklarını da evrimsel sıralığında zikreder.
Ressamın hayatını, muhitini ve eserlerini inceler.
Ressamın eserleri stilleri, dönemsel özellikleri, tekniği ve tüm biçim ve içeriksel özelliklerini tespit eder.
Güzel sanatların evrimselliğinde tüm sanatların, kendi aralarında olan ilişkileri; bulur ve izah eder.
Benzeştikleri ve ayrıştıklarını belirtir.
Biyoloji de ki: Evrimselliğin metodizmi sanatbilimde de mevcuttur.
Sanatbilim kendi evrim teorisini ve yasalarını; ressam da, eserinde ve de toplumunda ki yasaları inceleme disiplinidir demekte olabilir!
Yalçıner Yılmaz
10-06-2021
Çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.