- 574 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNÖNÜ VE HİMMET DEDE İSTASYONU.
HİMMET DEDE İSTASYONU VE İNÖNÜ.
Tayyip Erdoğan la kılıç tar oğlu nun hizipleşmesi bana 1954 leri hatırlatıyor 1954’lerde Kırşehir’in ilçeye dönüştürülmesinin tarihi gerçekleri şöyle rahmetli Osman Bölükbaşı mucur mitinginde konuşurken (zalimin uşakları diye hitap etti) Adnan menderes başbakandı bu söz üzerine Adnan menderes Kırşehir ilimizi Nevşehir’e bağlayarak Kırşehir’ i ilçe konumuna düşürdü. Kırşehir, Mucur, derken Kayseri yolu üzerinde Himmet dede diye küçük bir yerleşim birimi ama tarihe geçmiş bir yerleşim birimi ve çok ünlü bir yerdir, burada tren istasyonu vardır, trenler bu istasyonda ikmal yaparlar, ihtiyaçlarını karşılarlar. Ayrıca 1960, yılında burada, yaşanan siyasal bir olay da ,tarihe geçmiştir” kayseri de, askerim şimdiki saat kulesinin olduğu yerde adliye binası var idi jandarma idim “1960 yılında 27 Mayıs darbesinden kısa bir süre önce muhalefet partisi CHP’nin lideri İsmet İnönü, miting yapmak için Kayseri’ye geliyor İşte tam burada, Himmet dede tren istasyonunda Kayseri valisi ve askeri birlikler tarafından yolu kesiliyor ve “Kayseri’ye gitmeniz, güvenlik açısından uygun değildir” deniliyor. İnönü’nün korumasında bulunan bir komutan, silahını çekerek valiye meydan okuyor, “Kurtuluş Savaşı’nın kahramanı İsmet Paşa’nın, bu ülkenin topraklarında seyahat etmesine kimse engel olamaz” diyor...” Himmet dede olayını, günümüz siyasetçilerine ışık tutması dileğiyle okuyucularımızla paylaşıyoruz. Bakınız, 27 Mayıs 1960 ihtilaflından kısa süre önce yaşanan ilginç olay nasıl gerçekleşmiş: Kayseri’nin Yeşilhisar ilçesinde 25 Mart 1960’ta CHP ve DP taraftarları arasında meydan kavgası çıktı. Olayın ardından CHP’den dört milletvekili araştırma amacıyla olay yerine gitti, 28 Mart’ta ise basına Yeşilhisar olayları ile ilgili yasaklama geldi. Bu gerginlikler ilerleyen günlerde de devam etti ve 31 Mart’ta Adana’da benzeri kavgalar yaşandı. Diğer yandan İsmet İnönü, Kayseri’deki CHP İl Kongresi’ne katılmak üzere 2 Nisan günü Ankara’dan trenle yola çıktı. Menderes Hükümeti ise, İnönü’nün oraya gitmesinin tansiyonu daha da artıracağını düşünüyordu. Bu sebeple Vali Ahmet Kınık’a trenin durdurulması için emir verildi. Himmet dede İstasyonu’nda kendisini bekleyen askeri birlikler tarafından durdurulan İnönü, 3 saat beklemek zorunda kaldı. Vali Kınık’ın, Yardımcısı Şükrü Kenan Oğlundan İnönü’ye tebliğ edilmesini istediği kararın metni şöyledir: “Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu bildiğiniz gibi halen meriyette bulunmaktadır. Bu seyahatinizle ilgili olarak bu kanun hükümlerinin aynen uygulandığını ve uygulanacağını belirtmek isterim. Tahrik politikanızın işareti olan birçok Halk Partili, Hükümet Konağını basmaya kadar ileri gitmiştir.” Vali yardımcısı, “Kayseri’ye girmeniz fevkalade mahzurludur. Her iki grup da diken üstünde durmaktadır. Sizden tekrar Ankara’ya avdet etmenizi rica ediyoruz,” diye ikna ya çalışır. Bunun üzerine İnönü trenden inerek barikatları aşar ve Kayseri’de büyük bir taraftar kitlesinin tezahüratı ile karşılaşır. Ancak ertesi gün Yeşil hisara girmeyi başaramaz. 1960 Darbesinden sonra İnönü’nün seyahat özgürlüğünü engellemek suçuyla yargılanan 13 sanıktan 8 tanesi beraat etmiş, içlerinde Celal Bayar ve Adnan Menderes’in bulunduğu 5 sanık ise mahkum edilmiştir. En büyük tanık kayseri adliyesinin çaycısı Kel Mevlit idi O zamanın devrinde Bu şahısların ceza evinde ve rahatsızlandık ların da hastane nöbetlerini tutan birisi olarak Bu olay da, iktidarı ve gücü eline geçirdiğinde başkalarına yaşama şansı tanımayanların, kendilerini ve ülkelerini nasıl felaketlere sürüklediklerini gösteren tarihi gerçeklerden birisi olsa gerek, diyorum. Sevgili okurlarım ben 27 Mayıs ihtilaflının ansiklopedi siyim kayseri ceza evinde yatan menderes kabinesinin anıları not defterimde inşallah Kılıçtar oğlu ile Tayyip Erdoğan aynı hataya düşmezler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.