- 239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Lider Halkı Mutlu Olana Dek Mutlu Olamaz (Cengizhan)
Liderlik hatta daha ötesi büyük liderlik böyle bir şey işte. Cengizhan’ın söylediği türden. Lider halkı için vardır. Halkı mutlu olduğu sürece mutludur, mutsuzluğu ise onun için en büyük acıdır. Lider olunmaz doğulur denilir ya, liderlik sadece kılıç kuşanıp taç giyinmek değil halkı müreffeh yaşar hale getirmektir. Müreffehlikten kasıt sadece yensin içilsin, debdebeli bir yaşam sürülsün değil, halka hizmet edilsin, yaşam seviyeleri yükseltsin, her sorununa çözüm bulunsun meselesidir. Yani rahat yaşasın, huzurlu olsun hadisesidir.
………………………………………….
Ender de olsa böyle düşünen liderler olmakla birlikte tam aksi yönde olanlar da vardır. Tarihte örnekleri vardır bunun. Değil müreffeh bir toplum tasavvuru tam zıttı yönlü, vatandaşını baskılayan, hareket alanını sınırlayan, nefes almasını engelleyenler de vardır. İşte bu nedenle birileri öne çıkar, kendinden söz ettirir, tarihe ismini altın harflerle yazdırır, kimi ise yaptığı kötü işlerle anılır.
……………………………………….
Cengizhan’ı biz sadece kılıç ve savaş anlamında bir lider olarak bilirdik. Orduları düşman topraklarına girecek, halkı kılıçtan geçirecek, kalanları zindana atacak kendisi üzerinde şaşaalı bir hayat sürecek diye bilirdik. Oysa söylediği söz çağlar sonrasına hitap eder türden. Halkının mutlu olmadığı ülkede mutluluk haramdır sözü onun ne büyük bir liderlik zekasına sahip olduğunu göstermektedir. Zaten bir ömre sıfırdan başlayıp, zamanının en büyük imparatorluğunu kuran, ölümünden önce de beş oğlu arasında pay eden tek liderdir.
Kemal SEYFİ
20.04.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.