- 241 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kantarın Topuzunu Kaçırmak
Esas itibariyle kantarın topunu kaçırmak olan deyimi her nedense topuzunu kaçırmak olarak kullanır, bir de fazla sözcüğu ekleriz ilaveten. Nitekim deyim bu şekliyle benimsenmiş ve kabul görmüş, halk arasında kullanılır hale gelmiştir.
...
Gerçekten kantarın topuzunu fazla kaçırdığımız olur çoğu zaman. Ölçüyü ayarı tam veremediğimiz, abartıp büyuttüğümüz, aşırıya kaçtığımız olur. Farklı nedenlerden kaynaklanan bir durumdur bu. İçinde olduğumuz haleti ruhiyeden, yani psikolojik durumdan, iyi ya da kötü halimizden, çevresel faktörlerden, başka başka yan etkenlerden kaynaklı olabilecek bir durumdur.
...
Kişi kaynaklı olabileceği gibi olay ve durum boyutlu da olabilir kantarın topuzunu fazla kaçırmak. Neticesinde kişiyi üzer veya sevindiririz, olayı büyütür ya da küçültürüz. Bu birilerini gücendirir veya mutlu edebilir. Birileri ödüllendirilirken başkaları cezalandırılabilir.
...
Biz de farkında oluruz durumun. Anlar hissederiz. Kantarın topuzunu fazla kaçırdık galiba deriz. Bundan ya nedamet duyarız ya da sevinç. Çünkü başkalarının mutluluğu veya üzüntüsü aynı zamanda bizim de benzer duyguları hissetmemizin nedeni, ana sebebidir.
Kemal SEYFİ
24.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.